Kuka on ArKos?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämä sitten täytyy ottaa huumorilla.

Siis

Kuka on ArKos?

Onko hän

Mahtavaa ylivoimaa vastaan urheasti taisteleva sankari...

...höpöjä puhuva, vanheneva, mutta hyväkuntoinen mies Tervolasta...

...vai salanimellä esiintyvä viehkeä kaunotar?

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Pitääpä antaa äänestysselistykseni. Olenhan minä vanheneva mies Tervolasta, vaan eihän vanhenemattomia miehiä olekaan. Itse Brezhnev, miten kaunis hän olikaan noustessaan valtaan, ja miten ruma valtansa lopulla. Joten olen kai siis urhea sankari. En kyllä koko viime vuosituhanella mieltänyt itseäni sankariksi, vaan vanhalla palstalla ja tällekin olen kai sellaiseksi noussut.

Tuo sankarihahmo on kyllä ihan liian lihaksikas ja paksukin meikäläiseksi.
Nuorempana voimani oli vain kestävissä jaloissa, kerran armeijan jälkeen oli melkein ryhtyä kestävyysjuoksijaksi. Ja voimani palstallakin on ollut kestävyydessä, sisuksikin sitä väittävät. Olen minä taukojakin pitänyt, mutta aina palannut. Vaikka en mitään tukiaisia ole saanut, paitsi nyt kasvettua miehehn ikään saanut vanhuuseläkkeen.

Mitähän tuo vanhenevan kuva alkujaan esittää, Newtoniako? Onhan minua haukuttu palstan Newtoniksi. Minulla on kyllä ihan tuonnäköinen sukulainen Tervolan itse kirkokylässä, pikkuserkku luullakseni. Vaikka iältään se lie alle viiskymppinen, minä varmaan olen nuoremman näköinen kuin hän. - Nuorena minä olin ruma, nyt vanhemmiten kaunistunut. - Hän on pudonnut sosiaalihuollon vastuulle, lie tuhonnut aivonsa alkoholilla, ja lisätuloja saadakseen on joka päivä pummaamassa
kirkonkylässä. Älä sano koskaan " Ei koskaan", hänessä on mahdollinen tuklevaisuuden kuva, millainen voisin olla vielä myös itse.

Saattaa olla, että salaperäinen puolikätinen kaunotarkin leijailee mukana.
Ainakin pari kertaa on palstalla tuntunut, että joku on äänestänyt puolestani. Jotenkin näyttää, kuin nuoret naiset pitäisivät minusta ainakin enmmän kuin opitivät yleensä ollesani itse heidän iässään.
Jotkut luultavasti peruskoulun ylimmän luokan tytöt vastaan tullessaan jopa hymyilevät. Jaa, mutta miksikähän? Ei ne taida pitää ihan sankarina, vaan vanhenevana miehenä - - -.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

ArKos on niinku mieki , vanheneva äijjäkäppyrä Tervolasta.
Paitti että mie en ole Tervolasta, mieku olen yli 200 kilomeetrijä pohjasempaa.
Olen mieki joskus käyny Tervolassa, mullason muutama tuttuki siellä.
Mie tiijjä tuota asijaa ku, yhtenä vaihtoehtona on höpöjä puhuva mies.
Killase meistä jokhainen joskus houraa ja puhhuu höpöjä, olisko ArKos siinäkhän meitä kummempi ?
Jos nyt sitte ArKos on tuonu julki niitä omia teorioitans, onko ne maka höpömpiä ku mikhän muu teoria ?
Mitä me tosishan tiijämmä maailmasta ? Onko maka muitten teorijat
erehtymättömijä ? Miekö luulen että niillekki naurethan tulevaisuuvessa .
Onhan se tietenki jotaki joka jo nyt on sattunu kohalhens , niissä
tiethen miesten ja akkain aivoissa.
Mutta histuuriasta ArKos on perillä , ainaki enempi ku mie.

Vierailija

Henkilökohtaista, mutta menköön nyt näin julki.

ArKosille ja Aslakille: kun tässä lähenee sitä viidenkympin rajaa niin alkaa ymmärtää elämää jotenkin kummalliselta kantilta. Tulee lisää suvaitsevaisuutta kun taas toisaalta huomaa luutuneensa ihan teini-iässä tai aiemminkin omaksuttuihin arvoihin. Pitkään keskusteluita seuranneena ja satunnaisesti osaakin ottaneena minun on tunnustettava, että joskus on tehnyt oikein pahaa se miten Sinua, ArKos, on kohdeltu. Olet ottanut kaiken vastaan kuin mies. Kuitenkin harmittaa, sillä elämä itsessään jo silloin tällöin lyö tarpeeksi, ei siihen enää trolleja tarvita. Nuorihan minä vielä olen, mutta alan jo katsella maailmaa harmaapartaisten salaseuran noviisina.

Isoäitini jo edesmennyt sisar, katekeetta aikoinaan, meni 40-luvulla naimisiin oikein perilappalaisen kanssa, joka erosi porolappalaisista siten että hän kasvatti lampaita. Aslak, tunnetko mahdollisesti Lohijärveä Rovaniemen ja Aavasaksan välillä? Kävin 60-luvulla siellä kalassa ja viitisen vuotta sitten ihan vain ohi ajaen muistelemassa menneitä.

Niinpä - jos voisin - katsoisin teitä ukkoja silmiin, kuuntelisin elämänkokemusta, kallistaisin kuppia kanssanne ja valmistautuisin tulevaan.

49

Ukkokarvoja kasvattaen

Vierailija

No ettekös muista, millainen hätä palstan miehillä oli Suuren Uudistuksen jälkeen? ArKosin vanhan kiistakumppanin Koshin viesteistä välittyi todellinen huoli uskollisen turnajaiskumppanin katoamisesta. Oli oikein thread Missä on ArKos.

Ihan kaikkia noita politiikkajuttuja en ole jaksanut lukea, mutta historiakatsauksia siellä vanhalla palstala luin ihan mielikseni

Että mukavaa että olet Arkos taas tässä sekalaisessa ja osin sekavassakin seurakunnassa

Mummo

ps. Minä äänestin tuota Sankaria

Vierailija

Ei sen välii, Tervolan padre tietää itse, kuka tai mikä on.

ArKos on monet palstan tittelinsä ansainnut, mun mittapuun mukaan ja hattua nostan huomattavan vajaaikäisenä myös Aslakille ja 49:lle, teillä on laajempi näkemys tähän menoon, jota ne sanoo elämäks ja yhteiskunnaksi, oon huomannut.

Poronlihaa ostasin pienen erän halvalla.

Toi oli heitto eikä kumoo arvostusta.

Vierailija
Pubi
Ei sen välii, Tervolan padre tietää itse, kuka tai mikä on.

Toi oli heitto eikä kumoo arvostusta.

Kuka Mummo on? Asuuko Fagervikin ruukissa? Sittenhän olemme melkein naapureita.

Mikään ei kuitenkaan tue sitä hypoteesia, että Mummo (Ulla Vinbladh) olisi ollut Bellmannin ”suuresti syntiin langennut majatalonemäntä”:

Då hon flyttade tillbaka från Norrköping till Stockholm gifte hon sig med extra ordinarie hallrättsvaktmästaren J. Lindståhl (1755-1826). Inget i verkligheten stödjer att "Ulla Winblad" skulle varit "en högst förfallen värdshusflicka".

Vierailija

HSTa

Eipä asu Mummo Fagervikissä, ihan syntyperäinen stadin friidu olen.

Tuo emailiosoite on pseudonyymi, tosin tarkkaan harkittu. Kuten alkuperäinen Ulla, myös Mummo pitää laulusta, viinistä ja miehistä ja arvostaa sanataitureita.

Mutta olitpa ensimmäinen, joka tuon palstalla hoksasi.

Nyt vetäydyn taas seitsemän hunnun, nutturan ja marttakenkien taakse

Mummo
jonka mielipaikkoja Suomessa ovat länsi-Uudenmaan kartanokylät

Vierailija
Mummo
HSTa

Eipä asu Mummo Fagervikissä, ihan syntyperäinen stadin friidu olen.

Tuo emailiosoite on pseudonyymi, tosin tarkkaan harkittu. Kuten alkuperäinen Ulla, myös Mummon taustahahmo pitää laulusta, viinistä ja miehistä ja arvostaa sanataitureita.

Mutta olitpa ensimmäinen, joka tuon palstalla hoksasi.

Nyt vetäydyn taas seitsemän hunnun, nutturan ja marttakenkien taakse

Mummo
jonka mielipaikkoja Suomessa ovat länsi-Uudenmaan kartanokylät

OK, Mummo.

Olen minäkin paljasjalkainen stadin kundi. Nykyään viettämässä iloisia eläkepäiviä mökillä Snappertunan ja Raseborgin lähistöllä.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Na killa se mie olen pannu merkille että son se 49 kans aikamies.
Kyllä sen näkke kuka son poikanen , nekku luulevat kaiken tietävänsä.
Joo killa son se viijen kympin kynnys semmonen ,että se maailma näyttäytyy
uuvessa muovoshans. Sitä niinku silimät aukejaa, alkaa näkemhän että son toinenki vain samallainen ihminen ku mieki.
Ei sitä ennää välitä niistä titteleistä ,eikä lompsan paksuuvesta.
Son kuitenki ku saunhan menhän vain ihminen jäljellä.
Na olen mie joskus Lohijärven ohi ajanu, komea paikkahan son.
Mutta meiltä kaukana , taitaa lähes sata kilometrijä sinneki olla ,sati vain ei ole ylikki. Na kuppise killa menis , ajahutappa seuraavalla kerralla ku
täälläpäin viuhtaset vaikkapa Leville, tai Ylläkselle.
Ilimota tulostas, haethan ArKos Tervolasta , ja ryypäthän kohtuullisesti
yks ilta . Jos ArKossille vain soppii , killa mie ArKosiin hajen tervolasta.
Saatampa kustantaa sille evhäkki ,ja juomakki.
Eihän se vanhat miehet ennää niin paljon ryyppää, etteikö sitä suittas maksaa, eikä sitä päälle kylkiens kukhan jaksa syyvvä.
En ainakhan mie ,hamphaaton ukko.
Killasitä vaikkapa sitte ku,täytät sen 50 .

Vierailija

ArKosin, Aslakin ja 49:n toimesta tästä tuli juuri niin lämminhenkinen ketjun alku kuin toivoinkin. Pitäkää MIEHET lippu korkealla!

Perässä tullaan...

Vierailija
Kale
Siis

Kuka on ArKos?

Oli pakko äänestää salanimistä kaunotarta, koska en edelleenkään ole vakuuttunut nimimerkki ArKos itse aitoudesta.

Vierailija

Se on kuule Aslakki sitten sovittu. Nuoremmatkin näköjään kannustaa, Mummosta puhumattakaan. Syksymmällä taidan mennä etelän lämpöön ja karkuun viiskymppiä lasissa vaikka kukaan ei takaa ajakaan, mutta ensi vuonna - kun on kokemusta kertynyt - otan takuulla yhteyttä. Jos teilläpäin tunnetaan Viirin sukua, terveisiä!

49

Harvinaista kyllä, tuossa vieressä kuorsaa nainen. Huonomminkin asiat voisivat olla.

Auxilio ab alto

Vierailija

Paremminkin olisivat, jos naisesi ei kuorsaisi. Ja päinvastoin, tuli ihan mieleenikin, että minäkin kai kuorsaan, eli ainakin siten olisin hankala
naiselle. Niin äitini minulle kertoi, vuosia sitten, kun eli, itse sitä ei
huomaa. Saattaa olla, että monet kuorsaavat selkäasennossa, ja juuri siinä aennossa kuorsaamisen kerrotaan ilmaisevan jostakin, toisinaan vaarallisestakin terveyden viasta, juuri tuossa asennossa. Kannattaa kokeilla kumppanin kääntämistä kyljelleen. Eli aktin jälkeen miehen ei pidä jäädä lojumaan naisensa päälle, tai naisen miehen päälle.

Vierailija
Arla
... en edelleenkään ole vakuuttunut nimimerkki ArKos itse aitoudesta.

Enkä minä. Olen itseasiassa päinvastaista mieltä. Viiden vuoden aikana ArKosin viestit lukeneena olen melkoisen vakuuttunut, ettei Arkos itse ole Arkos.
Teenpä ArKos itse:lle sellaisen kysymyksen, johon vastausta ei palstalla tiedä kuin minä ja ArKos. Minkä nimisen kirjan lähetin sinulle jokin aika sitten ja miten sinä liityt siihen kirjaan.
Voit vastata tai olla vastaamatta, teen päätelmäni sen mukaan?

Vierailija

Täytyypä sanoa, että kylä siä Aslak oot ihan toista maata kuin nuo nuoremmat poijjat. ArKosta tietystikään unohtamata

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat