Biologia ja ympäristö: Mikä on miehen paras ikä?

Mikä on miehen paras ikä?

Kotikaupungissani on lähiaikoina luentotilaisuus, jonka teemana on ”Mies parhaassa iässä.”
Mitä mieltä ollaan, mikä on miehen paras ikä? Pitäisikö arvioinnin painopiste olla psykologinen, fysiologinen, tai kenties molempia? Olisi mielenkiintoista kuulla asiasta myös naisnäkökulmia.
Mainitun luentotilaisuuden avauspuheenvuoron pitää urologian erikoislääkäri. Mahtaako tuo olla vihjeenä sille, millä alueella tuon tilaisuuden painopiste liikkuu…

Eräs kaverini lausahti kerran: "Olen tavannut elämässäni lukuisia yksilöitä, joilla on hehkuva elämänliekki päällä; luovuus ja innovatiivisuus huipussaan; toiminnantarve, tiedonjano ja motivaatio päällä aamusta iltaan. Valitettavasti he kaikki ovat olleet alle kuusivuotiaita!"

[quote author="Tarkkailija" time="21.09.2006 klo 13:08"]

Kotikaupungissani on lähiaikoina luentotilaisuus, jonka teemana on ”Mies parhaassa iässä.”
Mitä mieltä ollaan, mikä on miehen paras ikä? Pitäisikö arvioinnin painopiste olla psykologinen, fysiologinen, tai kenties molempia? Olisi mielenkiintoista kuulla asiasta myös naisnäkökulmia.
Mainitun luentotilaisuuden avauspuheenvuoron pitää urologian erikoislääkäri. Mahtaako tuo olla vihjeenä sille, millä alueella tuon tilaisuuden painopiste liikkuu…

Eräs kaverini lausahti kerran: "Olen tavannut elämässäni lukuisia yksilöitä, joilla on hehkuva elämänliekki päällä; luovuus ja innovatiivisuus huipussaan; toiminnantarve, tiedonjano ja motivaatio päällä aamusta iltaan. Valitettavasti he kaikki ovat olleet alle kuusivuotiaita!"

[/quote]

Ihmisen (miehen) henkinen ja fyysinen käyrä ei kulje samaa matkaa. Kun fyysinen käyrä on jo laskussa, nousee henkinen käyrä vielä vuosikymmeniä.
Nuori mies ei osaa hyödyntää fyysisiä resurssejaan taitamattomuuttaan.
Hyvin harva poikkeaa tuosta säännöstä.

[quote author="tietää" time="21.09.2006 klo 13:34"]

Ihmisen (miehen) henkinen ja fyysinen käyrä ei kulje samaa matkaa. Kun fyysinen käyrä on jo laskussa, nousee henkinen käyrä vielä vuosikymmeniä.

[/quote]
Vastaa Lainaa Ilmoita asiaton sisältö

Re: Mikä on miehen paras ikä?

Olen Savolainen, äidin ja isän lapsi. Ikää on jo 39 vuotta, mutta kyllä tämä minua kuvaa aivan hyvin.

Joidenkin mielestä näin positiivisen energinen mies on trolli?!?

Mies on parhaassa iässään aina ja varsinkin ollessaan naisen lähellä niin, että nainen tuntee olonsa hyväksi.

Savor

icon_smile.gif;):)

[quote author="Vierailija" time="21.09.2006 klo 13:55"]

[quote author="Tarkkailija"]Eräs kaverini lausahti kerran: "Olen tavannut elämässäni lukuisia yksilöitä, joilla on hehkuva elämänliekki päällä; luovuus ja innovatiivisuus huipussaan; toiminnantarve, tiedonjano ja motivaatio päällä aamusta iltaan. Valitettavasti he kaikki ovat olleet alle kuusivuotiaita!"[/quote]

Olen Savolainen, äidin ja isän lapsi. Ikää on jo 39 vuotta, mutta kyllä tämä minua kuvaa aivan hyvin.

Joidenkin mielestä näin positiivisen energinen mies on trolli?!?

Mies on parhaassa iässään aina ja varsinkin ollessaan naisen lähellä niin, että nainen tuntee olonsa hyväksi.

Savor

[/quote]

Uusi yhteiskunta

Entäpä kun lakisääteisesti noin 30 vuotiaat naiset opettavat noin 16 vuotiaat miehet seksin saloihin.

Ja noin 20 vuotiaat miehet opettavat noin 16 vuotiaat naiset seksin saloihin, niin että noin 30 vuotiaat miehet antavat lisäkurssin noin 20 vuotiaille naisille ja yli 40 vuotiaat miehet antavat extrakursseja ylí 25 vuotiaille naisille?!?

Savor

[quote author="Vierailija" time="21.09.2006 klo 13:59"]

[quote author="tietää"]Ihmisen (miehen) henkinen ja fyysinen käyrä ei kulje samaa matkaa. Kun fyysinen käyrä on jo laskussa, nousee henkinen käyrä vielä vuosikymmeniä.
Hyvin harva poikkeaa tuosta säännöstä.[/quote]

Entäpä kun lakisääteisesti noin 30 vuotiaat naiset opettavat noin 16 vuotiaat miehet seksin saloihin.

Ja noin 20 vuotiaat miehet opettavat noin 16 vuotiaat naiset seksin saloihin, niin että noin 30 vuotiaat miehet antavat lisäkurssin noin 20 vuotiaille naisille ja yli 40 vuotiaat miehet antavat extrakursseja ylí 25 vuotiaille naisille?!?

Savor

[/quote]

Muistan vanhan aforismin: "Ihminen on kuin viini: hyvä viini vain paranee vanhetessaan; hapan viini vain happanee."

Itselläni tämä iän karttuminen (olen ns. keski-ikäinen) on mennyt niin, että nuorena kun oli intoa, ei ollut oikein osaamista. Nyt, kun olisi osaamista, ei ole oikein enää intoa.
Ehkäpä tuo "paras ikä" on enemmänkin suhteellinen käsite.

[quote author="Tarkkailija" time="21.09.2006 klo 17:01"]

Muistan vanhan aforismin: "Ihminen on kuin viini: hyvä viini vain paranee vanhetessaan; hapan viini vain happanee."

Itselläni tämä iän karttuminen (olen ns. keski-ikäinen) on mennyt niin, että nuorena kun oli intoa, ei ollut oikein osaamista. Nyt, kun olisi osaamista, ei ole oikein enää intoa.
Ehkäpä tuo "paras ikä" on enemmänkin suhteellinen käsite.

[/quote]

Eiköhän se ole se ikä, jossa alkaa katsella naistakin ihmisenä ja toisten miesten todelliset tai kuvitellut mielipiteet siitä, millainen miehen itse tai hänen valitsemansa naisen tulisi olla, enään vaikuta hänen valintoihinsa ja elämäänsä suuremmin. Eli ihmisenä hyväksyy itsensä ja muutkin sellaisena kuin ovat eikä ole tarvetta täyttää jotain ympäristön kuvitteellista vaatimusta miehisyyden tai naisellisuuden tai muittenkaan omaa elämää koskettavien asioiden suhteen...

[quote author="Stinger" time="21.09.2006 klo 19:58"]

Eiköhän se ole se ikä, jossa alkaa katsella naistakin ihmisenä ja toisten miesten todelliset tai kuvitellut mielipiteet siitä, millainen miehen itse tai hänen valitsemansa naisen tulisi olla, enään vaikuta hänen valintoihinsa ja elämäänsä suuremmin. Eli ihmisenä hyväksyy itsensä ja muutkin sellaisena kuin ovat eikä ole tarvetta täyttää jotain ympäristön kuvitteellista vaatimusta miehisyyden tai naisellisuuden tai muittenkaan omaa elämää koskettavien asioiden suhteen...

[/quote]

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Miehet muistetaan teoista, ei miehellä ole mitään parasta ikää. Naisilla kyllä on paras ikä.

Näin se on tässä kulttuurissa.

[quote author="tiäremiäs" time="21.09.2006 klo 20:08"]

Miehet muistetaan teoista, ei miehellä ole mitään parasta ikää. Naisilla kyllä on paras ikä.

Näin se on tässä kulttuurissa.

[/quote]

http://twitter.com/aimo666

Hyvin sanottu. Allekirjoitan tämän kaiken nyt samantien, kun vielä olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa.

[quote author="Hurskapöllö" time="21.09.2006 klo 20:15"]

[quote author="Stinger"]Eiköhän se ole se ikä, jossa alkaa katsella naistakin ihmisenä ja toisten miesten todelliset tai kuvitellut mielipiteet siitä, millainen miehen itse tai hänen valitsemansa naisen tulisi olla, enään vaikuta hänen valintoihinsa ja elämäänsä suuremmin. Eli ihmisenä hyväksyy itsensä ja muutkin sellaisena kuin ovat eikä ole tarvetta täyttää jotain ympäristön kuvitteellista vaatimusta miehisyyden tai naisellisuuden tai muittenkaan omaa elämää koskettavien asioiden suhteen...[/quote]

Hyvin sanottu. Allekirjoitan tämän kaiken nyt samantien, kun vielä olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa.

[/quote]

Niinpä niin, ero tuli minun toimestani neiti Kesäheinäänkin, koska pidin tyhmyyttäni häntä aiheettomasti lapsellisena ja kypsymättömänä koska oli nuorempi niin lähdin kokeneempien naisten matkaan. Silloin oli minulla jo yksi lapsi. Nyt on kolme eri äideille, en kylläkään voi sittenkään sanoa mitään. Eihän heistä samoja olisi tullut Kesäheinan kanssa. On ihan turha jossitella. Eläisinkö elämäni toisin, jos se mahdollisuus olisi?

Vanhuudessa mielenkiito siirtyy menneisyyteen, se on osa kuolemisen prosessia psykologisesti. Täytän ensi pyhänä 50v. Alan tajuta, ettei elämä jatku ikuisuuksiin.

[quote author="lierik" time="21.09.2006 klo 20:33"]

[quote author="Hurskapöllö"][quote author="Stinger"]Eiköhän se ole se ikä, jossa alkaa katsella naistakin ihmisenä ja toisten miesten todelliset tai kuvitellut mielipiteet siitä, millainen miehen itse tai hänen valitsemansa naisen tulisi olla, enään vaikuta hänen valintoihinsa ja elämäänsä suuremmin. Eli ihmisenä hyväksyy itsensä ja muutkin sellaisena kuin ovat eikä ole tarvetta täyttää jotain ympäristön kuvitteellista vaatimusta miehisyyden tai naisellisuuden tai muittenkaan omaa elämää koskettavien asioiden suhteen...[/quote]
Hyvin sanottu. Allekirjoitan tämän kaiken nyt samantien, kun vielä olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa.[/quote]

Niinpä niin, ero tuli minun toimestani neiti Kesäheinäänkin, koska pidin tyhmyyttäni häntä aiheettomasti lapsellisena ja kypsymättömänä koska oli nuorempi niin lähdin kokeneempien naisten matkaan. Silloin oli minulla jo yksi lapsi. Nyt on kolme eri äideille, en kylläkään voi sittenkään sanoa mitään. Eihän heistä samoja olisi tullut Kesäheinan kanssa. On ihan turha jossitella. Eläisinkö elämäni toisin, jos se mahdollisuus olisi?

Vanhuudessa mielenkiito siirtyy menneisyyteen, se on osa kuolemisen prosessia psykologisesti. Täytän ensi pyhänä 50v. Alan tajuta, ettei elämä jatku ikuisuuksiin.

[/quote]

Lierikki Riikonen

Karilla oli aiheesta mainio pilapiirros, jonka linkittäisin tänne, jos se vain löytyisi jostakin netistä.

[quote author="Andúril" time="21.09.2006 klo 20:34"]

Karilla oli aiheesta mainio pilapiirros, jonka linkittäisin tänne, jos se vain löytyisi jostakin netistä.

[/quote]

Qui desiderat pacem, praeparet bellum. (http://www.faithfreedom.org/Gallery/18.htm)

paras ikä

Miehen paras ikä on 15-30. Kolmenkympin jälkeen tapahtuu vielä paljon kypsymistä, mutta mikään ei enää tunnu samalta kuin nuorena. Tietty alakuloisuus alkaa voittaa alaa, kunto ei ole enää entisensä, jne. Ihmisen luonnollinen elinikä on noin 40 vuotta.

[quote author="Arnold Goyakla" time="21.09.2006 klo 21:46"]

Miehen paras ikä on 15-30. Kolmenkympin jälkeen tapahtuu vielä paljon kypsymistä, mutta mikään ei enää tunnu samalta kuin nuorena. Tietty alakuloisuus alkaa voittaa alaa, kunto ei ole enää entisensä, jne. Ihmisen luonnollinen elinikä on noin 40 vuotta.

[/quote]
Keskusteluun osallistuminen vaatii kirjautumista.