Maistuisiko varis muka pahalta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos vaikkapa Suomeen iskisi jostain syystä elintarvikepula ja joutuisimme etsimään toispohjaisia ravinnonlähteitä, niin olisiko kaupunkiympäristössäkin elävillä eläimillä huono ravintoarvo kuten esim. variksella? Luulisi variksen lihankin olevan aivan hyvää ravintoa hyvin kypsennettynä kun taudinaiheuttajatkin kuolevat kypsennyksen yhteydessä.

Entäpä maku? Olisiko vaikkapa pulun liha sopivasti maustettuna muka niin kamalan makuista? Sehän on vain linnun lihaa. Miten muka kanan ja pulun lihan rakenne voi erota niin paljon toisistaan?

Entäpä muut eläimet kuten rusakko, tai siili? Onko mitään perusteita, miksi tosipaikan tullen näitä ympärillämme elävien eläinten lihaa ei kannattaisi käyttää ravinnoksi?

Sivut

Kommentit (22)

Sepi
Seuraa 
Viestejä3231
Liittynyt16.3.2005

Epäilemattä monet muutkin linnut olisivat syötäviä kuin ne, joita nyt riistalintuina pidetään. Laajentaisin keskustelun nisäkkäisiin, sillä kuulin männäviikolla työkaverilta, että hän oli lapsena syönyt oravakukkoa. Aiemmin en ole oravien käytöstä ruokana kuullut...

Vierailija
tiäremiäs
Kyllä pulu eli kesykyyhky on maukasta. Rusakkoja olen joskus ilmakiväärillä omalla tontilla metsästänyt ja sitten olen niistä paistia tehny.

Kyllä noita kyyhkyjä ja rusakoja metsästetään oikeastikin on ne ihan syötäviä.

HÄHÄ. Ettet vaan narrais. Haluisimpa nähdä simpan joka rusakon ilmakolla ampuu. Aikamoinen ilmakivääri saa olla.

Variksia ei voi syödä. Pulut menee varmaan jossei niistä salmonellaa saa.

Vierailija
Scylla
Taitaa olla lain vastaista kiusata rusakkoja ampumalla niitä ilmakiväärillä, kun edes lintuja ei saa.

Ohan se lainvastaista. Aika vaikee löytää semmonen pyssy jolla tappais tai edes haavottais kunnolla, kun tosiaan pitäis päästä aika helvetin lähelle ampuun.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8558
Liittynyt16.3.2005

Minä taitaisin virittää pitkänsiiman. Ottaisin mateetkin. Mateitten nahat parkittaisiin ja myisin mustassa pörssissä mateennahkatakkeja. Ostaisin voitolla voita ja savustettua poronlihaa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
tiäremiäs
Mulla on camo hunter ilmakivääri ja siinä on lähtönopeus 380m/s
Ammuin 8m päästä sydämmeen.
Esim Isossa-Britaniassa Ilmakiväreillä metsästetään jäniksiä ja lintuja.

Kattokaa googlella jos ette usko.

Oot kyllä häävi ukko jos tuo kutinsa pitää.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
sound
tiäremiäs

Ei siinä tarvi muuta kun osua, kun tähtää kyllä se sydämmen paikka on vaikein löytää. Mutta opiskelee vain biologiaa.

Vierailija
tiäremiäs
sound
tiäremiäs

Ei siinä tarvi muuta kun osua, kun tähtää kyllä se sydämmen paikka on vaikein löytää. Mutta opiskelee vain biologiaa.

Jepjep, siinä on vaan aika monta muttaa.

1 oot paikalla kun jänö tulee + sulla ase lähellä
2. pääset 8m päähän
3. osut siihen sydämmeen

Ei ihan joka päivä. Mut kaiketi ainakin kerran ihmisiässä.

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Eikös vanha perinne ole vaihtaa variksilla saksalaisilta konjakkia? Se tuntuis paljon paremmalta kuin niiden syönti.

Mutta minkähän makuisia nuo kotiloetanat ovat. Niitä oli toissapäivänä ihan mahottomasti Louhelassa. Valkosipulia varmaan kaipaisivat.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat