Erilaisia yhtenäisteorioita

Seuraa 
Viestejä2431
Liittynyt11.4.2005

Tuli sattumalta löydettyä googlella tällainen:

http://www.qnet.fi/mpeltonen/teorioita.htm

Aika mielenkiintoista, vaikka en puoliakaan ymmärtänyt.

JukrikSen ja Arkosin kannattaisi katsastaa tuo sivusto. Muotoilkaa sen jälkeen omat teorianne samanlaiseen, esittelykelpoiseen muotoon.

∞ = ω^(1/Ω)

Kommentit (7)

derz
Seuraa 
Viestejä2431
Liittynyt11.4.2005

No noi helvetti. En tosiaan käynyt tuolla pääsivulla, enkä trollaillut. Poistan tämän threadin jonkun ajan päästä.

Menin halpaan

EDIT: jos voisi poistaa...

∞ = ω^(1/Ω)

Vierailija

TÄMÄ YHTENÄISTEORIA

Yleinen teorian perusta on äärettömiin ulottuvan liikkeenään ilmenevän aineen ykseys ja ikuisuus. Liikevoima eli energia on ainene erottamaton ominaisuus. Kaikkeuden puitteissa ainetta ja liikettä ei voida luoda eikä hävittää. Kolme uklottuvutta näin voivat ilmetä vain neljänneesä ulottuvuudessa eli ajassa. Kaikkeus on tiuasti syysuhteine eli deterministinen. Eliöiden ja ihnmisten aistimukset, eli informaatio eli muotoutettu, ynä siitä tehdyt päätelmät, ovat otteita, paloja
aineen liikkeestä, ja siten ne tarpeisiin suhtautettuna ilmaisevat todennäköistä tietoa aineista ympäristöstä ja kaikkeudesta. Tietoamine on tietoamista perustlataan ainesen maailman suhteista, ynä tietoajan suhdetta maailmaan ja kohteisiinsa.

Virallisen tieteen pienainekuva on toistakymenntä eri kohteisiin sovitettua erikoishiukkasta. Ne kukin ilmiasevat kohteensa mukaista energian eli liikevoiman tilaa. Minun yhtenäisteoriassani niiden sijasta on yksi ainoa vakiopienhiukkanen. Sen energiaoloitlan erilaisissa kohteissa ilmeisee vakiohiukkasen kulloinen liikeen eli mekaaninen kvantti. Pääjakoa
vakiopienhiukkasen käyttöaloilta: 1. atomiaineen eli ydinhiukkasten ja elektronien eli sähkäin muodostaminen, koostumaan osallistuvien hiukkasten lukumäärä suuri mutta kvantti yleensä melko pieni 2. sm- ja varsinaiset fotoni- eli valottajahiukkaset, joiden kvantti on suuri, tähän joukkoon luetaan myös ydinenergian gammakvantit, ja 3. vetovoiman hiukkaset eli antifotonit.

Sidosvoima ydinhiukkasessa liittää lujasti yhteen sen suurilukuisen perushiukkaston ja gammakvantteja kantavat fotonihiukkaset. Sidosvoima myös tiehämasain eli romahtaneen aineen pinnassa on
myös nähtäävn musta-aukkoilmiön aiheuttava reaalitekijä. Tiheämassain sidosvoima palauttaa säteilyn kvantteja protoniaineeseen, aine näin palautuu köyhistä prtonmeista vedyksi.

Punasiirtymä on mikrorsäteilyn alueelle tasoittuvaa fotonien energian vaihtoa niiden törmäykissä.

Vierailija

Vielä jatkoa. Kyse oli siis yleisestä punasiirtymästä. Tästä ei seuraa
mitään kaikkeuden laajenemista tai alueellistakaan laajenemista, eli valtatieteen semmoinen ehdottomana esittämä totuus on täysin väärä.
Erityinen eli liikkeestä johtuva puna- tai sinisiirtymä sen sijaan johtuu siitä, että fotonien lähtöpisteiden väli joko harvenee tai tihenee
säteilyä lähettävän massan oman mekaanisen liikkeen seurauksena.

Myös vetovoima noudattaa yleistä punasiirtymää. Myös kohdatessaan fotonin vetovoima hiukkanen luovuttaa energiaa, kuten atomiaineelle.
Kun fotoni kuitenkin on reaalisesti jakamaton hiukkanen, siitä ei voikaan lähteä liikkeelle lisää viritystä saanutta antifotonia, vaan tämän luovuttama energia jää fotoniin. Antifotoni jaktaa siis matkaansa
energialtaan köyhtyneenä, eli sen jaksoluku ja energia vähenevät.
Näin avaruuteen suurten massojen väliseen tilaan ei voi muodostua vahvaa kaareuttavaa vetovoimaa, vaan päinvastoin välitila on melko tyhjä myös virittyneestä vetovoimasta.

Ikuisessa aineisessa neljän ulottuuvden kaikkeudessa se itse, sen regeneraatio eli palautuminen, tuottaa itse sen jatkuvan ikuisen uusiutumisen edellytykset. Ääretön kaikkeus, josta ainetta ynä sen liikevoimaa ei poistu, ja johon ei voi tulla lisääkään, toteuttaa ideaalisen ikiliiikkujan periaatetta.

Vierailija

Olen siis tyytyväinen siihen ja sikäli, että derz ei poistanut tätä avaamaansa aihetta. Ja sikäli en ole tyytyväinen, että osanottajia keskusteluun ei juurikaan tullut. Minulla on 13 ääntä kannatusta presidentiksi, mutta tässä aiheessa vain oma ääneni, tähän mennessä.

Vierailija

[quote="Phony"]
Tarkistapa itse se pääsivu, niin se saattaa aukaista sinunkin silmäsi, ellet sitten vaan trollaillut:
http://www.qnet.fi/mpeltonen/

Ei ole koiraa karvoihin katsominen.

Manu on ystävällisesti antanut kotisivuiltaan tilaa D-teorialleni. Oman järjen käyttö on sallittu!

Pekka Virtanen

Vierailija

Ainakaan minun osittain opimani ja osittain itse löytämäni neljän ulottuvuuden kannalta jazzilla ei ole ollut mitään tekemistä, eikä juuri muullakaan musiikilla. Nuottikorva meni pilalle lapsena kun äiti lauloi lapselle ja säännöllisesti väärin. Jonkin verran rytmitajua omaan, jonkinlaiseen rytmijärjestykseen pistänkin asioita. Jazzissakin lie rytmejä, vaan enpä ole kuunnellut. Marsseja jonkin verran, rockia, Rautavaaraa,
valssia, jenkkaa, polkaa ja suomalaaaaista taaaaangoa.

Aika yleistä on kyllä matemaattisten ihmisten suhde musiikkiin. Einsteinkin soitteli viuluaan muistaakseni. Vaan on niitäkin, joilla ei sitä suhdetta paljonkaan ole.

Puolassa sen uuden itsenäisyyden alussa 1920-lvulla pääministerinä oli pianisti, Paderewski muistaakseni.

Minkä muun alan väkeä lie se Britanniassa löydetty pianonsoittaja.

Uusimmat

Suosituimmat