Mitä kaikkea ihmiset kumartavatkaan? ...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

... vaikka tietävät, ettei ketään tai mitään kannata kumartaa ... paitsi ajatusten tasolla. Pakko on ajatella ja siis funtsia, onko joku esim. kunkku parempi ihminen kuin esim. rannanmies tai kassialma.

Kommentit (10)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Äsken mulle sanoit että Ylläpitoa pitää kumartaa ja Modeja Jotka on ylläpidon oikeakäsi.

Vaikka aina Se jota kumarretaan ei todellakaan ole se aina oikeassa ja pitäisi olla vähän laajampi ajatusmailla, että ei katsota vain arvoja ja ihmisen asemaa.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Sinäkään kaasu et voi mitään sille että aina kun pyllistät, tulet kumartaneeksi jotakuta.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
rita
Raamatussa on ohje kumarteluihinkin: "Minä olen Herra sinun Jumalasi, älä pidä muita jumalia".

Raamatussa on paljon muitakin turhia ohjeita. Tuntuu olevan ohje vähän joka asiaan, mutta mitä siitä?

Vierailija

[quote="tiäremiäs"]Äsken mulle sanoit että Ylläpitoa pitää kumartaa ja Modeja Jotka on ylläpidon oikeakäsi.

En minä tarkoita, että modea pitää kumartaa, ei palstan käyttäjät omista palstaa ... vakkarit voivat luulla omistavansa, mutta vieras on vierailija.... ei kukaan, joka on kylässä jossain, ala käyttäytyä siellä miten sattuu, vai mitä?

Ps. Vaari, kaasu ei kumartele kuvia.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Martinkallion ostarin parkkkihallin eteläisimmän poistumistien alimmassa kerroksessa, ulko-ovelle johtavan käytävän oven edessä on myös ohje kumartamiseen: "Varo matalaa kulkutietä".

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Ajattelen asian näin: jos kumartamisella voidaan tässä yhteydessä tarkoittaa syvää kunnioitusta, niin silloin jokainen meistä kumartaa jotaikin...
Arvovaltaa, lakia, valtiota, puolisoa, rahaa, rakkautta jne...

Mutta jos puhutaan ylemmistä voimista, niin ainakin kuolemaa ja kakkahätää jokainen kumartaa

Cmx: Kultanaamio:
"minä en tunnusta mitään purppuraa jota pitää kumartaa"
Enempää ei voisi ottaa pois asianyhteydestä, mutta todistettavasti muusikotkin ovat asiaa miettineet!

Vierailija

[quote="Neiti"]Ajattelen asian näin: jos kumartamisella voidaan tässä yhteydessä tarkoittaa syvää kunnioitusta, niin silloin jokainen meistä kumartaa jotaikin... Arvovaltaa, lakia, valtiota, puolisoa, rahaa, rakkautta jne...

Mitä se sellanen kunnioitus on?

Mutta jos puhutaan ylemmistä voimista, niin ainakin kuolemaa ja kakkahätää jokainen kumartaa

Tunnustan: kakkoshädän edessä kumarrun ... (Kaikkia kyykytetään.)

Uusimmat

Suosituimmat