Rasismi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä mieltä olette? Mitä rasismi on? Miksi sitä on? Ja ketkä näitä rasisteja ovat?
Tuli aihe mieleen, kun törmäsin pariin tilanteeseen pari päivää sitten...

Sivut

Kommentit (32)

Euphemos
Seuraa 
Viestejä793
Liittynyt16.3.2005

Rasismin pohjana ovat ennakkoluulot ja joskus suoranainen ksenofobia. Ihmisillä on taipumus pelätä tai ainakin vieroksua tuntemattomia asioita eivätkä halua edes oppia tuntemaan tuntematonta, koska konkreettisen hyödyn saavuttaminen on epävarmaa.

Kysymykseen, ketkä ovat rasisteja, onkin vaikeampi vastata. Yleensä ottaen kaikki "normaalit" ihmiset ovat jonkin verran varautuneita saapuessaan uuteen tilanteeseen ja ympäristöön, mutta nähdäkseni rasistin erottaa suvaitsevaisesta hänen kykenemättömyytensä tilanteen analysointiin, sopeutumiseen ja avarakatseisuuteen.

Nervus rerum

Vierailija
Inspector
Mitä mieltä olette? Mitä rasismi on? Miksi sitä on? Ja ketkä näitä rasisteja ovat?
Tuli aihe mieleen, kun törmäsin pariin tilanteeseen pari päivää sitten...

Rasismi on sitä, jos huomauttaa jotakuta eriväristä tai etnistä vähemmistöä edustavaa ihmistä joistakin asioista, kuten: raiskauksista, murhaamisista, kiduttamista, huumaamisista, kadulle sylkemisistä, haistatteluista, pahoinpitelyistä tai kadulle pissaamisista jne.
Jos joku sairas rasisti sanoo ulkomaalaiselle, älä homoraiskaa, niin hänet pitää antifalogiikan mukaan vainota hirteen. Sillä jos huomautat ulkomaalaista, tai yrität auttaa häntä, niin olet sairas rasisti - siis antifalogiikan mukaan.

Vierailija

Meneppäs, Gideon, takaisin koulunpenkille opiskelemaan aihetta, niin sinun ei enää myöhemmin elämässäsi tarvitse itseäsi julkisesti idiootiksi leimata.

Vierailija
Johnny Too Bad
Meneppäs, Gideon, takaisin koulunpenkille opiskelemaan aihetta, niin sinun ei enää myöhemmin elämässäsi tarvitse itseäsi julkisesti idiootiksi leimata.

Kirjoitin lähinnä antifalogiikasta, siinä minä olen expertti. Olenhan niin paljon ja niin syyttä heidän kusiaivoisuudestaan kärsinyt.
Mitä normaali järjen mukaan rasismi on, niin se on aivan eri juttu. Rasismi on ulkomaalaisiin kohdistuvaa syrjintää tai vainoamista, mitä ei Suomessa juurikaan ole, tosin muutama poikkeustapaus löytyy. On olemassa etnisiä ryhmiä, joita syrjitään hiukan enemmän kuin muita, mutta sillä ei ole mitään käytännön merkitystä, koska esim. minä itse olen kokenut ainakin 10000000 kertaa pahemman vainon kuin heistä yksikään, joka kaiken lisäksi on tullut lähinnä kusiaivosuomalaisilta, mutta vainon laajuuden ja persläpisyyden tähden on siinä ollut mukana myös huomattava joukko etnisiä vähemmistöjä.
Joten toivoisin, atomipommeja suomeen, koska niin paljon ja niin hartaasti tätä kansaa ja tätä maata vihaan(jos nyt tämän vertauskuvan avulla sen vihdoinkin tajuatte)

Vierailija
Johnny Too Bad
Mitenkäs, tekeekö tämä sinun kokemasi "vaino" muiden kärsimykset tyhjiksi?

Käyttäisin sanaa VAINO ja muitten "kärsimykset" se tekee aivan olemattomiksi.

Vierailija

Vielä jatkoa siihen, että Suomessa ei ole rasismia:
Naurettavuuden huippu oli se, kun valtava lauma somaleja ja antifahihhuleja lähti kiertämään kaikki Helsingin pubit useaan kertaan, etsiessään rasismia. Kun he sitten saapuivat pitkän rasismin etsimiskiertueensa jälkeen erään Helsinkiläis pubin jonoon, niin yksi heistä ei päässyt sisälle, koska poke väitti hänen tapelleen kyseisessä ravintolassa. Yllätys, yllätys tapaukselle löytyi suomen ennätys määrä todistajia 17. Itsestään selvässä tapauksessa 17 todistajaa, todistajaa mistä?
On naurettavaa lähteä etsimään rasismia, kun sitä ei muuten löydä, kuten antifihihhulit, jotka lähtivät naamiaisiin etsimään skinejä, koska heitä ei muualta löytynyt. Naamiasia varten skiniksi pukeutuneet pojat saivatkin pian puukosta. Koska antifahihhulit halusivat vain murhata rasisteja, oli suomen "tuomioistuin" heille erittäin lempeä kätinen; eihän heidän mielestään suomessa saa ketään antifahihhulia tuomita rasismin vastustamisesta se, että siinä käytettiin puukkoa on täysin merkityksetön asia.

Vierailija

jaahas, no mitäs tää sit on:

Maahanmuuttajien kokemukset rasismista

Jonkinlaista suuntaa antaa esim. K.Liebkindin ja I.Jasinskaja-Lahden vuonna 1997 tekemä tutkimus. Sen mukaan arabeista 88% ja somalialaisista 81% oli joutunut rasistisen häirinnän kohteeksi julkisella paikalla. Kaikkien maahanmuuttajien osalta luku oli 61%. Saman tutkimuksen mukaan lähes puolet maahanmuuttajista oli kokenut syrjintää työhönotossa.

Maaria Ylängön tekemä tutkimus samalta vuodelta kertoo, että 44% afrikkalaisista miehistä ja 23% naisista oli kokenut Suomessa olonsa aikana väkivaltaa. Ylänkö vertasi tulosta suomalaisten väkivaltakokemuksiin ja totesi afrikkalaisen naisen riskin joutua väkivallan kohteeksi olevan kaksinkertainen suomalaiseen naiseen verrattuma, afrikkalaisen miehen riski puolestaan on kolminkertainen.

http://fi.oneworld.net/article/view/108 ... on=enabled

Vierailija

Keskustelun perusteella voisi päätellä, että gideon on a)rasisti/uusnatsi ja b)kokenut syrjintää/väkivaltaa sen takia. Tähän viittaa sekin, että hän ihannoi Mengeleä. En kuitenkaan väitä tälläistä, koska hän ei ole ryhtynyt julistamaan asiaansa (luultavasti koska sellainen kiinnittäisi moderaattoreiden huomion). Jokainen tehköön omat päätelmänsä. Vai pitäisikö Gideonia kutsua nimellä L. Österbacka. No jaa, tämä on vain spekulaatiota.

Vierailija
Johnny Too Bad
jaahas, no mitäs tää sit on:

Maahanmuuttajien kokemukset rasismista

Jonkinlaista suuntaa antaa esim. K.Liebkindin ja I.Jasinskaja-Lahden vuonna 1997 tekemä tutkimus. Sen mukaan arabeista 88% ja somalialaisista 81% oli joutunut rasistisen häirinnän kohteeksi julkisella paikalla. Kaikkien maahanmuuttajien osalta luku oli 61%. Saman tutkimuksen mukaan lähes puolet maahanmuuttajista oli kokenut syrjintää työhönotossa.

Maaria Ylängön tekemä tutkimus samalta vuodelta kertoo, että 44% afrikkalaisista miehistä ja 23% naisista oli kokenut Suomessa olonsa aikana väkivaltaa. Ylänkö vertasi tulosta suomalaisten väkivaltakokemuksiin ja totesi afrikkalaisen naisen riskin joutua väkivallan kohteeksi olevan kaksinkertainen suomalaiseen naiseen verrattuma, afrikkalaisen miehen riski puolestaan on kolminkertainen.

http://fi.oneworld.net/article/view/108 ... on=enabled

Nuo Maaria Ylängön tutkimukset on tehty tavalla, minkä mukaan kuka tahansa niihin vastaava on joutunut häirinnän kohteeksi ja mitä tulee työhönottoa koskevaan tutkimukseen, niin se varmaankin on todenperäinen. Ei työhön hakevia ulkomaalaisia syrjitä ihonvärin takia, mutta suomalaisten kielitaito vaatimukset ja koulutuksen korostaminen työhönotto tilanteessa tekevät maahanmuuttajan aseman huonommaksi - siis huonommaksi kuin muiden suomalaisten paitsi minun. Minä, joka olen ollut ikuisuuden paskajätekansan uhrina minä, joka vihaan Suomea enemmän kuin kaikki somalit yhteensä...
Yksi syy, miksi ulkomaalaiset kokevat syrjintää on se, että he ovat jatkuvasti julkisilla paikoilla, kuten asematunnelissa ja itäkeskuksen metroasemalla, joista kulkee päivittäin tuhansia ihmisiä ohi. Koska valtava määrä ohittaa nämä ulkolaiset, niin jos normaalisti yksi 5000 ihmisestä sanoo heille poistu mun tieltä vetelehtimästä.Minulle samasta määrästä, mikä ohitti ulkolaiset, yskittiin tekoyskää pahimmillaan kymmeniätuhansia kertoja. Joten minä olen uhri, mutta ulkolaiset eivät ole, tutkimus on harhaan johtava ja täten kiistanalainen. '
Somalien ruikutus televisiossa oli tätä luokkaa, olemme rasismin uhreja ainakin kerran kuukaudessa joku sanoo meitä somaleiksi -on se hirveää rasismia, moniko somali olisi minun osassani tappanut itsensä? Tai moniko suomalainen?
Moniko somalialainen on vääntänyt kusiaivoista tekoyskää, kun kohtasimme ja moniko on tehnyt sen erittäin erittäin kovaan ääneen: ei kukaan oikeasti yski niin kovaa ja intensiivisesti - kuka on uhr minä vai he?

Vierailija
wizard
Keskustelun perusteella voisi päätellä, että gideon on a)rasisti/uusnatsi ja b)kokenut syrjintää/väkivaltaa sen takia. Tähän viittaa sekin, että hän ihannoi Mengeleä .

b) Miten olisi, joku valtava joukko sai minut käsiinsä, kun olin täysin puolustuskyvyttömässä tilassa ja järjesti minulle helvetin ja noin puolivuotta sen jälkeen, kun en vieläkään ollut tappanut itseäni se järjesti valtavan vainon auttaakseen asiaa - kuulostaako tutulta?

Vierailija

"Yksi syy, miksi ulkomaalaiset kokevat syrjintää on se, että he ovat jatkuvasti julkisilla paikoilla, kuten asematunnelissa ja itäkeskuksen metroasemalla, joista kulkee päivittäin tuhansia ihmisiä ohi."

Ulkomaalaisten määrä Suomessa on melko vähäinen, vajaat 109 000, mikä vastaa noin kahta prosenttia koko väestöstä.

http://www.uvi.fi/netcomm/content.asp?article=2540

Ovatko nuo kaikki ulkomaalaiset steissillä ja metroasemilla yms julkisilla paikoilla? Eivätkö mielestäsi ulkomaalaiset saisi olla lainkaan julkisesti näkyvillä jotta eivät aiheuttaisi paheksuntaa?

Tiedän että on ulkomaalaisia jotka käyttäytyvät kuin sontiaiset, mutta olisiko näiden ongelmatapausten määrä kuitenkin hyvin marginaalinen verrattuna ulkomaalaisten suureen enemmistöön? Maybe, yes, no?

"minulle samasta määrästä ihmisiä pahimmillaan yski kymmeniätuhansia kertoja."

Mitä se kokemasi vaino on? Miksi sen takia vihaat kaikkia suomalaisia ja ulkomaalaisia?

Vierailija
Johnny Too Bad

Mitä se kokemasi vaino on? Miksi sen takia vihaat kaikkia suomalaisia ja suomessa asuvia ulkomaalaisia?

Eiköhän se ole kaikille aika selväksi tullut, mutta parina viime vuotena vainoa ei juurikaan ole ollut, en tiedä, miksi se lähes kokonaan loppui. Joten olen uskaltautunut peräti nettiin ketomaan asiasta ja asia on selvä:Suomi ei maksa velkojaan, vaan vainoaa mielummin itsemurhaan!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat