Tarja-täti taistoon kypärä päässä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Muuten hän ei voi päästä toiseen kauteen. Näennäisvasemmistolaisella livertelyllä, globaalilla ajattelulla ja maakuntamatkailulla se ei onnistu.
Eilen siis jälkeen kolmen iltapäivällä hän sanoi Tahdon!

Silti ns. vasemmiston suuntaan aina asianajaja edustaja Tennilään, hänkin nyt työväenaristokratian asianajaja vaikka änkyrävaasemmistolaisuuden kauppaedustaja, on laaja rintama.
Jotta varsinkaan erehdyksiä ei sattuisi, nähtäävsti ennen Tarja-tädin
julkistsa ilmoitusta suoritettiin ei-julkinne sopinmine ja yhteistyön yhteensovittaminne. Eli kaikkikin osalliset panivat kypärän päähänsä.

Paperialan sopimukseton tila, se osoittaa molempien ja kaikkienkin asiaan sekaantuneiden osapuoleten suurta isänmallisuutta. Radikaalisuuttakin hipova uho kyllä haihtuu seuraavien viikkojen aikana. On syntymässä sen laatuine ja siten kattava isänmaallissuu ja yhteishenki, jota viimeksi nähtin kuulún Talvisodan ainkan. Tästä on hyvä jatkaa!

Esko Seppänen olisi voinuit asettua ehdokkaaksi, vaan eipä asettunut.
SKP ei ikiomaa ehdokasta kykene asettamaan. Mutta on tärkeätä, että se hyvin huolellisesti torjui yhteisdemokraattisen ehdokkaan asettamisen.
Sellaisia olisvat voineet olla, paitis vahvimpana Esko Seppänen, Claes Andersson, tai vaikka minä. Myös SKP on Tarja-tädin asialla. Myös sillä on oma umpiaatteelline kypäränsä.

Näinä aikoina kypäräpääpoliisi, kun Seppo Nevalakin palautettiin kutsumustyöhönsä, ja nyt nimkenomaan noskepoliisi, on käynnistänyt
" oma-aloitteiset tutkimukset", vaikkapa nimikkeellä Ulosmittausmenettely. Ja Tarja-täti nytkin kehoittanee, jos puoleensa kohde sattuis kääntymään, kertomaan poliisisedilel kaiken tai vähän enemmänkin. HMP!

Myös muut presidenttiehdokkaat pannevat kypärän päähänsä.

Sivut

Kommentit (93)

Vierailija

Minä jo eilen odotin heti kolmen jälkeen, että koskas se ArKos parahtaa, mutta tulikin vähän viipeellä!

Mummo, punavihertävä pohjoismaistyyppinen sosiaalitantta, panee kukkahatun päähänsä ja riemuiten tukee Tarjaa

Mummo

Vierailija

Siis kello kolmen jälkeen pm. Hitlerin hyökkäys Neuvostoliittoon, alku myös Suomen erillissodalle, josta myös Tarja-täti puhuu, alkoi
22.6.1941 kolmen jälkeen am. On nähty hiljan Venäjän koneiden Pietarin ja Kaliingradin alueiden välillä koukkaavan Suomen ilmatilan kautta.
Ensimmäiset fasistien pommituslennot Leningradiin sodan alkessa tehtiin Suomen ilmatilan kautta ja Suomen kenttiinkin tukeutuen.

Myös Neuvostoliitolle jätettin hyökkäyksen alkamisen aikaan virallinen julistus, Saksan von Schulenburg Moskovassa, ulkoministeri von Ribbentrop Neuvostoliiton suurlähettiläälle Berliinissä.

Ilmassa on historian suurten hetkien havinaa. Yhä myös odotellaan, mihin Poika Bush lähtee seuravaksi. Ei kai niitä yli 450 miljardia sotaluottoihin vuodessa oteta ihan tyhjän pantiksi?

Myös Vasemmistoliitto siis edustaja ja asianajaja Tennilään saakka
kypäärä päässä Tarja-tädin ja Isänmaan puolesta!

Vierailija

Oli se odotettavissakin,että Arkos parahtaa kun tieto suostumisesta tuli.
En oikein ymmärrä tuota sinun vastenmielisyyttä Tarja-tätiä kohtaan.Vuosia olet jo arvostellut.Kysyisinkin ketä näistä ehdokkaista pidät parempana?Ite huokasin helpotuksesta kun luin tuon suostumisen.
Tarja-täti tulee kisan voittamaan ja ennustan,että toisella kaudella hänen otteensa tulee myös kovenemaan.

Vierailija

Jos jotenkin parhahdin, se oli toissapäivänä, kun tuli OTKn uhkailukirje ulosmittauksesta. Kyllä Tarja-tädin ilmoiuts oli pientä siihen verrattuna, eikä mimullaenää tässä vaiheessa ole paljon menetettävää. Preoletaareilal ei ole muuta mentettävä kuin kahleensa. sanotaan jo Kommunisitsesa manifestissa vuodelta 1848, ja jos kuolema tulee, kuollaanpa edes komeasti. Tätä Tarja-tädin aiaa: opintojen auttamiseen tarkoitettu keskus lähettääpi noskelaisia uhkauskirjeitä. Kuten Seppo Nevala uhkaili Alpo Rusia, ja sai estetetykin tämän eduskuntaehdokkuuden. Nuolemaanko Tarja-tätiä tässä pitäisi ruveta?

Meni sentään puoli vuorokautta, ennenkuin avasin tämän aiheen. Ennätin kyllä nukkua yön yli, ja otsikkoa ja avaustekstiä aiheeseen pidän aika valmiina. Oli mahdollisuus joillakuilla parahtaa vaikka Tarja-tädin puolesta.

Tietääkseni jokaisella äänioikeutetulla syntyperäisellä Suomen kansalaisella on oikeus ilmoittautua vaikka presidenttiehdokkaaksi.
Poliitiikasta minä käypä vaikka professoriksi, varmaan olen paremmin
perillä kuin kukaan Vasemmistoliitossa tai siitä vasemmalla. Esko Seppänen kyllä on haka taloustiedossa, vaan eipä kortto ilmoittautunut.
Kun siis kukaan ei uskalla, eikä ole politiikkaan pätevä, minä kyllä täytän vasemmalla sen aukon, mikä puuttuu. Onhan kyllä ehdokkuuteni keskusteluun palstalle vitsi, vaan vain puoliksi. Te kaikki muut vasemmistolaista esittävät, te olette poltiikassa niin saatanan suuria vätyksiä, ja heti housut kintuissa, kun isot pojat sanovat jotakin.
Tai, ette te ole mitään vasemmistolaisia.

Yksi myönteine piirre Tarja-tädillä sentään tuollaiseen väkeen verrattuna, on srntään uskaltanut aiakan kilpaan ja sentään uskaltaa olla presidentti, ja ehdolle vielä toiselle kaudelle. Tuota sentään hänessä arvostan, jos siis on nähtävissä hänessä hiukan vasemmistolaisuutta.On sentään uskaltanut tuohon rooliinsa. Mutta te haukutte minua, koska ette itse uskalla.

Minähän olen vuosia vaikujttanut palstalla ja olen täällä tunnettu. Miksi siis en mittauttaisi omaakin kannatustani.

Suomen ilmatilan tuntumassa liikkuneet Venäjän lenotkoneet ovat tosiasia.
Ja on saapunut jo ensui selityskin sieltä: Ahvenamaan ilmatilaa ei ole loukattu.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Vanhasta voisi äänestää oikeasti sen vuoksi, että saisi hänet pullautettua vaikutusvaltaisemmasta asemasta pois. Tarjahan valittiin silloin kun oli politiikassa menossa jonkinlainen naisbuumi, joka jatkui aina Jäätteenmäkeen asti. Halonen totesi kyllä itsekin: "Minua äänestivät myös miehet" Varteenotettavista ehdokkaista hän on kuitenkin ainoa nainen, joten peruskannatus tullee jo sukupuolen vuoksi. Lisäksi Sosialidemokraattien kannattajilta. Toisekseen ainoa vasemmistolaiseksi tunnustautuva ehdokas, silläkin lienee merkityksensä.

Tosin saattaa käydä etteivät oikeat vasurit vaivaidu edes äänestämään.

Arkoksen ehdokkuuden esteenä voi olla perustuslain 54§:

"Okeus asettaa ehdokas presidentin vaaliin on rekisteröidyllä puolueella, jonka ehdokaslistalta on viimeksi toimitetuissa eduskuntavaaleissa valittu vähintään yksi kansanedustaja" Tosin myös: "sekä kahdellakymmenellätuhannella äänioikeutetulla"

Joten siitä vaan listoja keräämään, oman nimeni saat heti.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Vain siis kaksikymmentätuhatta, en tullut tarkistaneeksi perustuslain tekstistä, joka on jaettu joka kotiin ja roikkuu minullakin
ikkunan pielessä naulassa. Ja siten SKP valehtelee röyhkeästi ja vastuuttomasti, kun se väittää, että se ei voi asettaa vaikka omaakaan ehdokasta. Se on joukko paskiasia, joka on myynyt sielunsa muutamasta hopearahasta politiikan isoille pojille ja pettänyt marxilaisuuden.

Suomalainen sananlasku: sitä varten seppä pihdet pitää, että ei kynnet pala. Minähän en itse rupea nimiä keräämään enkä kampanjaa järjestämään, minä vain ilmoitin, että käytettävissä olen, kun te vätykset vaikka varakkaammat ette kukaan muu uskalla. Ja minullahan on eläkeläisikääni nähden ihana riittävästi puuhaa jo tällä palstalla, sikäli ei kuin Haataisen, Rajamäen ja ja Seppo Nevalan noskepoppoo ulosmittaa minulta kaikkea mahdolloista. Tämä tietokone pon kylläkin vuokrakone.
Ja myös tuo OTKn uhkauskirje kirvoitti minua epätavalliseen rohkeuteeeni. Mitään en voi enää menettää. Vissiin muut vasemmistolaisina esiintyvät paljonkin.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Tässä tilanteessa kun 170 000 ääntä on annettu Arkoksella on 10% kannatus.

— Mikä on, politiikan asiantuntija Vaari, näkemyksenne: miten tilanne kehittyy tästä eteenpäin? Saadaanko palstan yli 1000 000 rekisteröityä kirjoittajaa ketjun uurnalle ajoissa, ja miten se tulee vaikuttamaan ilta-auringossa paraillaan hypelehtivien kottaraisten matojakaumaan pihanurmella?

— Tulee. Ja miten huomaamaton on madon kuolema.

— Mitä tarkoitatte?

— No että. Onko tuo Rolex? Tilanne on mitä auvoisin: Pietarista tuodussa ristallilasissa meukowia, viikonloppu edessä ja hellettä.

— Ai tämä. No tavallaan. Halpatuontia. Dubaista.

— Jos olisin mato, henkilökohtaisesti, pahoittaisin mieleni.

— Äänestystuloksesta?

— Siitä miten tyynesti kuolemani otetaan vastaan, pihanurmella ja tässä kuistilla — tänä aikana kun palstalla on isoa polemiikkia eläinten oikeuksista ja kasvissyönnistä.

— Kannatatte siis sitä, että millä oikeudella eläimet syövät toisiaan?

— Nimenomaan.

— Kiitän ja siirrän puheenvuoron takaisin.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
Mummo
Mikä se OTK on? Oikeusturvakeskus?

Mummo

Se OLI aiemmin lyhenne Osuustukkukaupasta, mutta osuuskauppaliike
viime vuosituhannen loipulla yhdennettiin. Nyt tarkoitan Kelan Opintotukikeskusta.

Kannatukseni palstalla on huomattavasti suurempi kuin se on Suomessa, olenhan täällä tuttu. Sehän paljolti vaikuttikin tekooni laittaa myös itseni kannatuskyselyyn. Aika hyvin kannaltani äänestys on lähtenyt liikkeelle. Samoin myös Matti Vanhasen, joka ainakin tässä vaiheessa on muista minua lähimpänä. Solmisimmeko vaaliliiton, jos toinen meistä pääsee toiselle kierrokselle, ja vastassa on Sauli Niinistö?!
Sen sijaan, jos toinen toisella kierroksella on Tarja-täti, porvarien sopimus sulkee kannaltani heidän ehdokkaansa tukemisen. Riippuen siitä, mitä Tarja-täti teke siihen mennessä, saattaisi olla mahdollinen tukeni hänelel toisella kierroksella siinä tapauksessa. Sauli Niinistöä en tue.

Vierailija

Presidentillä on edustustehtävät, ja sitä kautta ajatellen tulee istuvan presidentinkin olla edustava.
Tuossa Halosen valtakaudella olen huomannut, kuinka media on hellällä kädellä kohdellut istuvaa presidenttiämme. Rouvahan ei ulkoiselta olemukseltaan ole mikään prinsessa, ihan tavallinen nainen, jolla sattuu olemaan hiukan puhevikaa sekä isohko nenä.
Kuvakulmat, joita kuvaajat ovat tähän asti käyttäneet ovat olleet suopeita.
Voi olla, että kuvittelen vain, mutta itse linssin takana viihtyvänä olen huomannut muutoksen. Otos on tietenkin vielä pieni ja aika näyttää tullaanko tätä keinoa käyttämään hyväksi ja missä mittakaavassa, mutta aikaisemmin näitä episodeja, joissa presidenttiä kuvataan epäedullisesta kuvakulmasta ei juurikaan näkynyt.
Olen kyllä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että Niinistö näistä ehdokkaista on tyylikkäin.. ArKos saattaa olla edustavampi, mutta visuaalista puolta ei tässä nyt ainakaan vielä olla päästy ArKosin kohdalla tarkastelemaan.
Tosin Niinistökin saadaan näyttämään sylkiäiseltä, kovin pitkä matka ei siihen ole luonnostaankaan.
Mielenkiintoista seurata, kuinka tilanne kehkeytyy

Vierailija

Nyt olen kyllä täysin eri mieltä. Presidentin tulee olla pätevä, ja tällöin presidentti on myös edustava, ulkonäkö on lähes täysin yhdentekevää tämän rinnalla. Laaja tietopohja, hyvät sosiaaliset taidot, hyvät keskustelu & diplomaattitaidot, ihan vaan joitakin ominaisuuksia listatakseni. Ulkonäöllä on tietenkin jonkin verran aina merkitystä, mutta se nyt ei ole lähelläkään tärkeimpiä ominaisuuksia.

Tarja Halonen on mielestäni toiminut hyvin presidenttinä, on ottanut esiin maailman epäkohtia, on pitänyt yllä keskusteluja, ja on tullut hyvin toimeen muiden maiden johtajien kanssa. Lisäksi hän on osoittanut vahvan tahtonsa (joku voisi sanoa jääräpäisyytensä ) tarpeen vaatiessa...

Toisesta kaudesta en kuitenkaan osaa äkkiseltään sanoa, onhan meillä muitakin hyviä ehdokkaita. Pitää rauhassa katsoa ja vertailla.

Vierailija

Niin, Tarja Halonen on minunkin mielestäni ollut ihan OK presidentti, kunhan näillä tyylipisteillä tässä leikittelin ja sillä kuinka media asiaa käsittelee.
Se minkälainen mielikuva ihmiselle jää, vaikuttaa hänen päätöksiinsä siinä vaiheessa, kun kaksi tasavertaista ehdokasta ovat vastakkain. Ellei eroa saada aikaiseksi älyllisellä tasolla, lähdetään sitä etsimään ulkoisista seikoista, tässä tapauksessa niiden merkitys kasvaa ja saattaa olla se ratkaisevakin tekijä.

Edit: Kaikesta huolimatta edustustehtävät kuuluvat olennaisena osana presidetin toimenkuvaan. Hän on lähettiläämme maailmalla. Toki on toivottavaa, että se mitä liikkuu presidentillä korvien välissä on se ensisijainen valintakriteeri

Vierailija

Ihan vaan mietin, kun olen viime aikaisia uutisia kuunnellut, että onnistuiko Arja-täti suututtamaan Puutinia, näillä Tšetšenia-kannanotoillaan?

Sekä Naton että Putinin koneet harjoittelevat nyt Suomen ja Ahvenanmaan ilmatilassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat