Kipinäväli

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Juu! Lähettäkääpä tekstiä tulemaan miten saadaan aikaan läpi lyönti ilmassa tuolla vaihtovirralla. Eli miten noi kondensaaattorit pitää liittää piiriin tuon kipinävälin kanssa jotta saataisiin läpi lyönti. Hyviä esimerkkejä olisi vaikka tähän noi tesla muuntajan ja marxingenraattorin kipinä välit, mitä minä tässä eniten ajan takaa.

Eli miten saada kunnon kipinäväli ja minkä suuruiset ja malliset kondensaattorit siihen?

Kommentit (2)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
nuclear
Juu! Lähettäkääpä tekstiä tulemaan miten saadaan aikaan läpi lyönti ilmassa tuolla vaihtovirralla. Eli miten noi kondensaaattorit pitää liittää piiriin tuon kipinävälin kanssa jotta saataisiin läpi lyönti. Hyviä esimerkkejä olisi vaikka tähän noi tesla muuntajan ja marxingenraattorin kipinä välit, mitä minä tässä eniten ajan takaa.

Eli miten saada kunnon kipinäväli ja minkä suuruiset ja malliset kondensaattorit siihen?

Unohda kondensaattorit ja tee Van de Graaff -genraattori, jos haluat kunnon kipinävälejä.

http://www.howstuffworks.com/vdg.htm

Vierailija
nuclear

Diodeista ja kondensaattoreista voidaan tehdä kytkentä jolla jännite nousee,tällaista käytetään tv:ssä juovamuuntajan lisäksi korkeajännitteen aikaansaamiseksi.
Katso googlella kaskadi.

Uusimmat

Suosituimmat