Eläinten rääkkäys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen vasta 12v. Sain tietää tästä paikasta kaverini kautta. Minun mielestä eläintein hylkäys luontoon on aivan kauheaa. Silloin esim. koira ei saa ruokaa. Koira kuolee nälkään jos kukaan ei löydä sitä. No... yleensä koira löydetään, joten koira jää eloon.

Kommentit (3)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
doveliini
Olen vasta 12v. Sain tietää tästä paikasta kaverini kautta. Minun mielestä eläintein hylkäys luontoon on aivan kauheaa. Silloin esim. koira ei saa ruokaa. Koira kuolee nälkään jos kukaan ei löydä sitä. No... yleensä koira löydetään, joten koira jää eloon.

Niinpä. Mutta paljon suurempaa kärsimystä vaikkapa nimenomaan koirille ihminen on aiheuttanut ihmisen omaan kauneuskäsitykseen perustuvalla rotujalostuksella. Valtaosalla rotukoirista on jalostuksen seurauksena vakavia perinnöllisiä sairauksia, joista eläimet kärsivät.

Harvapa koiriaan tieten tahtoen hylkää luontoon, jo lainkin mukaan ne pitää pääsääntöisesti pitää kytkettyinä tai omistajansa välittömän kontrollin alaisena.

Luontoon hyljätään lähinnä näitä turkistarhoilta ns. "vapautettuja", jalostettuja eläimiä, jotka sitten teurastavat luontoon päästyään luonnon paikallista lajistoa. Eivätkä nämä jalostetut minkit tai vaikkapa ketut silti luonnossa kauan elä.

Myös kissoja hyljätään. Kissat kyllä yleensä pärjäävät luonnossa kesän aikana mainiosti, mutta talven pakkasissa ne sitten menehtyvät, elleivät ole erityisen onnekkaita.

Vierailija
Niinpä. Mutta paljon suurempaa kärsimystä vaikkapa nimenomaan koirille ihminen on aiheuttanut ihmisen omaan kauneuskäsitykseen perustuvalla rotujalostuksella. Valtaosalla rotukoirista on jalostuksen seurauksena vakavia perinnöllisiä sairauksia, joista eläimet kärsivät.

SAMAA MIELTÄ!!!! Mutta toisaalta "koiria" ei olisi olemassakaan ilman tietynlaista jalostusta... Missä kulkee raja... Nykyinen jalostus on kuitenkin mennyt huomattavasti liian pitkälle...

Vierailija
doveliini

no oon itekin vaan 12 mut uskon että koira saattais löytää itekin ruokaa sen verran että selviää ainakin pari viikkoa kunnes se löydetään korjatkaa toki jos oon väärässä mut en kyllä itekkään tykkää tosta hylkäyksestä

Uusimmat

Suosituimmat