Mistä johtuu ennakkoluulot ihmisiä kohtaan.

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Minusta se johtuu siittä että ihmisillä ei ole tarpeeksi tietoa tuollaisista asioista. Sitten ole helppo nipputtaa ihmisiä, myös media antaa taas kuvaa ihmisillä ei ole medialukutaitoa.

keski-ikäiset ja vanhemmat omaavat todella huonon medialukutaidon. Uskotaan todeksia asioita jota televisiossa esitetään.

Minä olen huomannut mielenterveysongelmainen televisiossa on aina sellaisessa roolissa että se on uhkaksi muille ihmisille. Vaikka näin ei ole aina todellisuudessa.

Monesti ihmiset todella pelkäävät kun eivät tajua ihmisen pään sisäisiä asioita. Jos jotain pelkää oli se sitten mitä vain kannattaa tutustua asiaan. Näin saadaan pelkoa kuriin.

on hyvä tutustua väkivaltaa, murtoihin ja huumeisiin jne. Näistä asioista kannattaa ottaa selvää. Niin ei tarvitse turhaan pelätä ja tämmöisten ihmisten ajatuksia kannattaa myös selvittää jos on mahdollista.

Kommentit (2)

Vierailija

Fear leads to anger, anger leads to hate ja niin edelleen.

Ennakkoluuloisuus on yksi suurimpia syntejäni vaikka yritänkin jatkuvasti sitä kitkeä itseltäni pois.
Taitaa olla syvällä geeneissä ihmisellä pelätä kaikkea outoa.

Vierailija

Perimmäisten kysymysten äärelle johtava kysymys ...

mistä ennakkoluulot johtuvat? ... no, nehän syntyvät jokaisen omassa päässä eli siitä ne johtuvat, EIKÄ MUISTA, vaikka useimmiten kuulee sellaista, et kun tuo on tuollainen, niin siks mä tein niin ja niin. Ennakkoluulot ja odotukset kuvaavat oman eletyn elämän synnyttämiä vääriä oletuksia ja odotuksia elämän suhteen. Esim. lomamatkoillaan nainen/mies saattaa karvaasti pettyä ITSEENSÄ, mutta "kakarat ja kumppani saavat kuulla kunniansa, että kaikki syy olikin heidän".

Uusimmat

Suosituimmat