Aivot ja sukupuoli

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hortoillessani BBC:n sivuilla tuli eteen tällainen testi.

http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/ ... okie.shtml

Siinä on joitain suoritustehtäviä, joissa miehet ja naiset tapaavat toimia eri tavoin.

Kurkatkaapa, miten todellinen sukupuolenne korreloi testin osoittaman sukupuolen kanssa.

Muutamat tehtävät vaativat sujuvahkoa englannin taitoa, mutta leikkimielellä tässä mennään.

Mummo
testatusti miehistä pitävä nainen

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Voi Neutroni-parka!

Tarkoittanet, että ovat tyypilliset miehen aivot, eli tulosliukumalla oikeanpuolimmainen 50%.

Ei ne sinun aivoparkasi ole perheenne naisylivoimassa puolikkaksi kerinneet surkastua!

Mummo

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Joo. Sortuu englanninkielen huonoon taitoon. Esim. tuosta tehtävästä, jossa piti klikata niitä esineitä, joita eka kuvassa ei ollut, ymmärsin, että piti klikata niitä jotka siinä oli. Muistin ne kaikki, joten klikkasin niitä kaikkia, joten perseelleen meni. Taidanpa heittää lopputestin sikseen.

Transtukikeskuksen sivuilla (http://www.seta.fi) on suomenkielinen testaa todellinen sukupuolesi -testi. Se on vinkee. Mä oon MIES!

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Aweb, ainakin minä olen ajatellut, että olet oikeasti mies. Oletko?

Myöhemmin oli sanasujuvuustehtävä, jossa pitäisi olla aika hyvä englannin sanavarasto. Yleensä naisten sanasujuvuus on miehiä parempi (yllätys, yllätys)

Minusta se kappaleen käänteleminen mielessä oli aivan kamala. Jos talo pitäisi rakentaa, niin Mummo asuisi luolassa.

Kuulemma miehen ja naisen erottaa siitä, että mies kääntelee karttaa kädessään ja nainen kääntyilee kartta kädessä ympäriinsä. Tarkkailkaapa lomamatkoilla lajitovereita

Mummo

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23105
Liittynyt16.3.2005
Mummo

Tarkoittanet, että ovat tyypilliset miehen aivot, eli tulosliukumalla oikeanpuolimmainen 50%.

Joo, noin siis asian pitäisi olla. Hieman minullakin tökki kun en tuntenut noita kaikkia tunnetiloja kuvaavia sanoja, mutta tuskin se olisi arvaamiseeni paljoa vaikuttanut.

Ei ne sinun aivoparkasi ole perheenne naisylivoimassa puolikkaksi kerinneet surkastua!

Kerinneet? Tuo kohtalo on siis väistämättä edessä. No, haitanneeko tuo mitään, tyhmänä elo voisi olla vaihteeksi mukavan leppoisaa. Harvemmin sitä tyhmän näkee viisautta kaipaavan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23105
Liittynyt16.3.2005
Mummo

Minusta se kappaleen käänteleminen mielessä oli aivan kamala. Jos talo pitäisi rakentaa, niin Mummo asuisi luolassa.

Tuohan oli kaikkein helpoin noista tehtävistä.

Kuulemma miehen ja naisen erottaa siitä, että mies kääntelee karttaa kädessään ja nainen kääntyilee kartta kädessä ympäriinsä. Tarkkailkaapa lomamatkoilla lajitovereita.

Mielellään pidän itseni kaukana karttaa kääntelevistä ihmisistä. Varmaan 50 % meidän perheen riidoista saa alkunsa siitä kun vaimo lukee karttaa ja minä ajan. Siitäkin syntyy riita, jos ehdottaa vaimolle ajamista.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Mummo

Kyllä minä olen ihan oikeastikin mies. Luulisin.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Jep Neutroni, noinhan juuri miehen aivot toimivat. Ja etkös IRL rakennakin taloa?

Ja kun tyttäresi vähän kasvavat ja oppivat puhumaan, niin sitten sinua viedään kuin pässiä narussa ja karitsaa teuraalle.

Isät saavat yleensä edes vähän rotia pojilleen, mutta tyttöjen käsissä pyörivät iloisesti virnistäen ihan miten päin tahansa.

Pelaa se toisinkin päin, poijjat tietävät että isälle kannattaa tunnustaa kepposet ja tuhmuudet, mutta äiteeltä kerjätä suosionosoituksia.

Mummo

Vierailija

Aweb

Voi sieltä tietsikan äärestä lähteä välillä terassille testailemaan, jos et enää ole varma

Ettei tartte Setan sivuilta tarkistaa

Mummo

Vierailija

Tuota...tämä on nyt hieman kummallista. Olen sukupuoleltani nainen mutta aivoiltani 50% mies

Nyt iski sukupuolikriisillä

Vierailija

Mummon vika!

Liian äkkiä menin taas säheltämään ja niinpä tehtävänanto on epätarkka.

Anteeksi hölmöyteni.

Tällä testillä katsastellaan, onko ajattelutapa lähempänä miehistä tai naisellista ajattelutapaa. Voi siis olla nainen, jolla on taipumus ajatella useimmin samalla tavoin kuin miehet.

Desi, olet siis ilmeisesti kaikkien miesten unelmavaimo!

Suuria ihmisryhmiä testattaessa on havaittu, että jonkin tyyppinen kykyrakenne/ajatuksenjuoksu on tyypillisempi jomman kumman sukupuolen keskuudessa.

Ei siis ole kyse sukupuoli-identiteetin horjuttamisesta tai paremmuuskisasta.

Auttaapahan meitä ihmispoloja kärsivällisemmin suhtautumaan eroihimme.

Eli kun rouva Neutroni sekoaa kartan kanssa hra N. osaa ajatella, hmmm. naisenhan minä muistaakseni kihlasinkin.

Ja kun herra DedMoroz juhlien jälkeen silmät ymmyrkäisenä kysyy vaimoltaan, jotta mikä sille Tiinalle yht´äkkiä tuli, niin Joulumuori ei karjaise, että etkös ukko itte kaivanut verta nenästäsi vaan muistaa, että miehille toisen ihmisen tunnetilojen tulkitseminen on yleensä työläämpää kuin naisille.

Harmoniaa, lapset, harmoniaa

Mummo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat