kastunut kone

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Argh, anteeksi, mutta osaisko kukaan neuvoa mita tehda kun ibookki ei kaynnisty? Syyna oli kai eilinen sade, joka tihutti kun ulkona tein hommia. Siirryin sisaan ja kone toimi normaalisti viela noin puoli tuntia, jonka jalkeen naytolle ilmestyi uudelleen kaynnistys ruutu. Kaynnistin, kerran jos toisenkin, mutta aina sama viesti ilmaantui.
Otin nappaimet irti ja olen kuivatellut tassa kohta 24 tuntia, mutta aina sama juttu.
Kyseessa on 3 vuotias macci, ibook. Onko enaa mitaan toivoa...?

Kommentit (9)

Vierailija

pura laite tarkista piirilevyjen juotokset....onko ruostumia.....komponenti.....johdot.....akku/virtajohto sekä virransyöttölaiteet

jos kaikki näyttää hyvältä niin ohjelmisto on vioittunut

Vierailija
mirushka
Argh, anteeksi, mutta osaisko kukaan neuvoa mita tehda kun ibookki ei kaynnisty? Syyna oli kai eilinen sade, joka tihutti kun ulkona tein hommia. Siirryin sisaan ja kone toimi normaalisti viela noin puoli tuntia, jonka jalkeen naytolle ilmestyi uudelleen kaynnistys ruutu. Kaynnistin, kerran jos toisenkin, mutta aina sama viesti ilmaantui.
Otin nappaimet irti ja olen kuivatellut tassa kohta 24 tuntia, mutta aina sama juttu.
Kyseessa on 3 vuotias macci, ibook. Onko enaa mitaan toivoa...?

Ei se varmaan päässyt kastumaan niin paljon että se siitä johtuisi?
Olisiko ohjelmassa vika?
Työnsitkö koneeseen cd:tä tai levykettä joka ei ole siinä aikaisemmin ollut?

Vierailija

nm:
Ei se varmaan päässyt kastumaan niin paljon että se siitä johtuisi?
Olisiko ohjelmassa vika?
Työnsitkö koneeseen cd:tä tai levykettä joka ei ole siinä aikaisemmin ollut?[/quote]

en kylla mitaan tyontanyt koneeseen. Mutta se on jo jonkin aikaa pistanyt virrat poikki aina sillon tallon. Ehka uus akku jonka just ostin on jotenkin epasopiva tms...

Mutta jos ohjelmassa on vikaa, niin mita sillon pitaa tehda?

oon jo monta kertaa koittanu kaynnistaa painaen omppu+alt+p+r yhdistelmaa, jonka jalkeen omppu+alt, mutta ei reagoi mitenkaan. shift pohjassa avaaminenkaan ei tuota mitaan erilaista reagtiota.

Vierailija

...

Vaikka tottahan täälläkin autetaan.

Vähän luulen, että iBookille ei tehnyt hyvää hapan sadevesi. Kyllähän mm KK mainosti useaan otteeseen Applen USB-keyboardian pesua tiskikoneessa. En itse siihen kyllä lähtisi...

Huoltoon jos viet, pääset maksamaan itsesi kyllä kipeäksi. Suosittelisin että viet sen jonnekin lämpimään (panuhuone) keyboard alaspäin ja näyttö siis auki. Annat olla siellä monta päivää. Niin, että kaikki mahdollinen kosteus häipyy.

Jos siitä ei tule kalua, niin myy osiksi. Saat siitä niinkin jotain rahaa.

Jos sulla on normaali kotivakuutus, niin hommahan on klaari. Se hoitaa kulut ja sulle jää pelkkä omavastuu. Eli sit vaan hnuoltoon

Vierailija

Hyvät rahat saat siis jos myyt osiksi ihan
-näppiksen
-näytön
-CD/DVD-combo (tai mikä siinä sitten onkaa)
-Kovo 2,5" (jos toimii)
-RAM
-virtalähde

Mutta jos vakuutus on niin ei muutakuin huoltoon.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Laitteen sisällä voi vielä olla vettä, jossa olevat epäpuhtaudet aiheuttavat pienen virran sellaisten johtimien välille, jossa sitä normaalisti ei pitäisi olla.

Itse laittaisin vehkeen uuniin, ja lämpöä max 50 C. Uunin luukku myös auki. Tuollainen 12 h kun antaa olla, niin pitäisi lähteä toimimaan. Muuten voipi olla vainaa.

Eri vakuutusyhtiöiden toimintatavoista on paha mennä sanomaan, mutta veikkaisin, että koneen käyttäminen sateessa ei korvaukseen oikeuta. Varmasti on maininta vehkeen käyttöohjeessa mikä on maksimi ilmankosteus, jossa laitetta voi käyttää.

Vierailija
Volitans

Eri vakuutusyhtiöiden toimintatavoista on paha mennä sanomaan, mutta veikkaisin, että koneen käyttäminen sateessa ei korvaukseen oikeuta. Varmasti on maininta vehkeen käyttöohjeessa mikä on maksimi ilmankosteus, jossa laitetta voi käyttää.

Vakuutusyhtiölle voi ilmoittaa että kone jäi ulos. Sehän on _vahinko_, jolloin korvaus pitäisi tupsahtaa. Yleensä omien kokemuksien mukaan rahat saa helposti ulos, jos silloin tällöin jotain sattuu...
Mm PowerBookin (300 MHz) viimevuotinen korjaus maksoi 759 €. Eipä olisi tullut mieleenikään maksaa tuota omasta pussista. Varsinkin kun koneen arvo liikkunee siinä reilussa 200 €:ssä..

Uusimmat

Suosituimmat