Commodore 64 Musiikki

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kukapa onnellinen commodoren omistaja ei muistaisi vanhoja klassikko pelejä sen matavine musiikkeineen...
Olen kuunellut nykyajan musiikkia aina kyllästymiseen saakka, mutta nämä vanhat legendaariset C64 biisit nostattaa aina karvat pystyy kun niitä kuuntelee

Itse aikoinaan säveltelin muutaman biisin.. harmi kun niitä ei vain ole tallessa.

Ja itse tästä legendaarisesta äänen tuotosta vastasi U18 6581 SID äänipiiri:

- 29 rekisteriä
- 3 oskillaattoria (jotenkin sai 5 osc, joista 2 oli kohinaa?)
- 3 ADSR-generaattoria
- 4 aaltomuotoa: kolmio,shahammas,muuttuva pulssi ja kohina
- suodatus
- äänen voimakkuuden säätö
- ulkoinen audio sisääntulo, joka mahdollistaa useiden SID-piirien kytkennän tai muun signaalin summaamisen audiolähtöön
- 2 A/D pot- liitäntä

Suosikki biiseihini kuuluu mm. The Last Ninjat, Commando, Bubble Bobble, Ocean Loader (lataus musa), Solomons key ja tietysti Giana Sisters.. etc.

Suosikki artistit oli: Rob Hubbard, David Whittakker ja Chris Huelsbeck

C64 muusikot.. mitä ohjelmia käytitte musan teossa?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
PoLe
Kukapa onnellinen commodoren omistaja ei muistaisi vanhoja klassikko pelejä sen matavine musiikkeineen...
Olen kuunellut nykyajan musiikkia aina kyllästymiseen saakka, mutta nämä vanhat legendaariset C64 biisit nostattaa aina karvat pystyy kun niitä kuuntelee

Itse aikoinaan säveltelin muutaman biisin.. harmi kun niitä ei vain ole tallessa.

Ja itse tästä legendaarisesta äänen tuotosta vastasi U18 6581 SID äänipiiri:

- 29 rekisteriä
- 3 oskillaattoria (jotenkin sai 5 osc, joista 2 oli kohinaa?)
- 3 ADSR-generaattoria
- 4 aaltomuotoa: kolmio,shahammas,muuttuva pulssi ja kohina
- suodatus
- äänen voimakkuuden säätö
- ulkoinen audio sisääntulo, joka mahdollistaa useiden SID-piirien kytkennän tai muun signaalin summaamisen audiolähtöön
- 2 A/D pot- liitäntä

Suosikki biiseihini kuuluu mm. The Last Ninjat, Commando, Bubble Bobble, Ocean Loader (lataus musa), Solomons key ja tietysti Giana Sisters.. etc.

Suosikki artistit oli: Rob Hubbard, David Whittakker ja Chris Huelsbeck

C64 muusikot.. mitä ohjelmia käytitte musan teossa?

Itse en tehnyt kuusenepalle musiikkia vaan softaa, mutta sen verran pakko sanoa, että juuri mainitsemistasi varsinkin The Last Ninjat, Commando ja Giana Sisters olivat (ja ovat edelleenkin) aivan mahtavia musiikeiltaan

Vierailija

Niin se Ocean lataus musa on todellakin hyvä! Itselläni on 30 000 sid biisiä tällä tietokoneella, mutta eivät ne vastaa lähellekkään sitä oikeaa ja alkuperäistä kuusnelosta.

Vierailija

Hyvät c64 diggarit ja fanit. Suosittelen lämpimästi WInamp radio kanavaa kuin slay radio , koska tämä ystävällinen kanava soittaa remixauksia vainhoista c64 kipaleista ja ei muita. Lähes joka viikkosin on yksi jounto ohjelma jossa voi toivoa lempikappaleita. Tämä ei ole mainostusta vaan ilmoitusta.

[url]www.slayradio.org
taisi olal oikea osoite sivuille.

Vierailija
munkkia
Hyvät c64 diggarit ja fanit. Suosittelen lämpimästi WInamp radio kanavaa kuin slay radio , koska tämä ystävällinen kanava soittaa remixauksia vainhoista c64 kipaleista ja ei muita. Lähes joka viikkosin on yksi jounto ohjelma jossa voi toivoa lempikappaleita. Tämä ei ole mainostusta vaan ilmoitusta.

[url]www.slayradio.org
taisi olal oikea osoite sivuille.

Jeps kiitti vinkistä

trio tetris? hmm.. en ole kuullut.. yritin etsiskellä sen biisejä mut ei löytynyt.. pitäs kait mennä sit jonnekkii levykauppaan.

Niin tosiaan.. IK+! siinähän oli kunnon musat

Vierailija
Ihminen
Minäkin tykkään C-64 pelien musiikista tosin mielummin remixattuna. Esim. tuolta saa remixejä:

http://remix.kwed.org

Sanoppa minulle, miksi lähes pääsääntöisesti saksalaiset raiskaavat vanhojen pelien musiikista masentavan laadutonta hardcore technoa tai muuta jynkytystä?

Muutenkin remixaaminen pilaa kappaleen alkuperäisen soundin. Jos pitää tehdä kappaleesta tuoreen kuuloinen, se pitäisi tehdä kokonaan uudestaan. Tätä harrastaa mm. Axes Denied, joka soittelee commondoren kappaleita kitaroiden ja kosketinsoittimien voimin.

Remixaamisessa ei ole järkeä. Tetriksen tunnariin laitetaan järkyttävä kumisaapasbasso hakkaamaan koko biisin läpi ja sitten lasketellaan väliin vähän tilutuksia. Tämänkö pitäisi kuulostaa hyvältä?

Lisäys:

Latasin tuolta sivulta suosituimpien kappaleiden listasta legendaarisen Gianna Sisters remixin ja täytyy sanoa että on uskomattoman paska!

Hieman teemaa mukaileva diibadaaba tilulii kitarointi johon on lyöty SID sampleja päälle jostain halvasta emulaattorista. Koko kappaleen sielu on kadotettu. Varsinkin kappaleen loppupuolella tuplabasari ja rumpukikkailut lähinnä nostattavat kulmakarvoja.

Vierailija
Veikko

Sanoppa minulle, miksi lähes pääsääntöisesti saksalaiset raiskaavat vanhojen pelien musiikista masentavan laadutonta hardcore technoa tai muuta jynkytystä?

Tuo on sinun näkemyksesi asiasta. Minä koen remixit eri tavalla, joten minun on mahdotonta vastata kysymykseesi.

Vierailija

Remixit, jotka eivät täysin vastaa alkuperäistä voivat olla hyviäkin. Tästä hyvänä esimerkkinä voisi mainita vaikkapa Tori Amoksen version Slayerin Raining Bloodista. Toisaalta jos on otettu vain vanha biisi ja lyöty siihen vain jotain päälle, on kyseessä raiskaus ja biisin varastaminen. Ainakin jos minulta kysytään.

Sanoisin, että parhaiten mieleen C64 ajoilta jäivät Bubble Bobble, Giana Sisters ja Mancopterin kivat musiikit.

Jos ihan tarkkoja ollaan, mielestäni Giana oli tuplasti parempi kuin Mariot sun muut vastaavat konsanaan. Pitäisköhän sitä kotona käydessään hakea tuo vanha vieläkin tallessa oleva C64 nurkastaan ja hieman odotella latausta ja katsella sinistä kuvaruutua ihan vain muistoja herättääkseen....

Vierailija

Originaaleja musiikkeja on mukava kuunnella SidPlayllä. lemon64.com -sivustolta saa sidejä tarpeeseensa. Sellaisenkin yhtyeen tässä löysin kuin Press Play On Tape, joka soittaa kuusnelosta rokkiversiona. Youtubessa on joitakin livepätkiä.

Täytyypä noita nettiradioita testata kun kerkiää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat