Aiotko syödä kesällä jäätelöä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kesä on tulossa. Suurin osa varmasti syö jäätelöä, mutta kuinka paljon?

Sivut

Kommentit (24)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005

Kyllä sitä tulee syötyä aika säännöllisesti. Joskus aina ostaa litran paketin, ja kun vaimo ei ole suuri makean ystävä, itse se tulee syötyä. Vuodenaikojen vaihteluun omilla jäätelön syömisilläni ei liene korrelaatiota.

Vierailija

Vastasin >10l vaikka ei ole aikomusta, mutta tiedän että jäätelöä kuluu ja paljon.

Deus Ex
On vaan niin pirun rasvaista, mutta pakkohan se on ainakin muutama litra.

Kuinka jäätelö voi lihottaa, kun siinä on niin paljon ilmaa?
Täällä
jotain tietoa jäätelöistä, jos kiinnostaa[/size:1oy8adtf]

Vaikka kesään on vielä aikaa niin voihan sitä ottaa hieman esimakua juhannuksesta.
[url=http://www.cc.jyu.fi/~livimaku/kuvat/maisemat/juhannus.jpg:1oy8adtf][siz... hieno kuva(kenen lie ottama)[/size:1oy8adtf]

Vierailija

Yleensä rakastan kaikkea makeaa ja rasvaista, mutta jäätelö ei ole koskaan kovasti uponnut. Kyllähän sitäkin syö paremman puutteessa. Olenko ainoa henkilö, joka inhoaa kesäkioskien pallojätskiä? Vohveli on mautonta ja sen nokassa on sellainen kylmä makeutusaineen makuinen pallo. Hyi. Euroopassa jätskit ovat hyviä (enemmän makeutusaineita varmaan...), mutta valio&ingman eivät osaa hommaa.

Vierailija

Kyllä jäätelö hyvää on, vaan nykyisin ne tahtovat vaan olla aika mitäänsanomattoman makuisia alan keskittymisen myötä. Miltei kaikki pienet jäätelötehtaat ovat hävinneet ja jäljellä on vain Nestle ja Ingman.

On sentään yksi poikkeus, Magin sisrusten Helsingin Jäätelötehdas. On muuten erittäin hyvää vanhanajan jäätelöä ja tötteröt esim. heidän Merisatamanrannan kioskissa ovat aivan tajuttoman isoja, suosittelen.

http://www.helsinginjaatelotehdas.fi/

Vierailija

Milloinkahan lienen viimeksi syönyt jäätelöä. Siitä on varmaan vuosia. Jotenkin jätski ei vain ole minun juttuni. Jos olutjäätelö kehitettäisiin niin...

Vierailija
Balthasar
Milloinkahan lienen viimeksi syönyt jäätelöä. Siitä on varmaan vuosia. Jotenkin jätski ei vain ole minun juttuni. Jos olutjäätelö kehitettäisiin niin...

Olen joskus tehnyt olutjäätä lasten mehujääformuihin mutta ei se kyllä hääppöistä ollut.

Vierailija

Jeh. Olen minäkin joskus jollakin metsäkeikalla nyppinyt pullonsirpaleita jäätyneen oluen ympäriltä pois ja syönyt olutta lusikalla.

Ei hyvä.

Vierailija

Jos tulee lämmin kesä, niin tulen suorastaan ahmimaan jäätelöä. Nyt talvella en ole syönyt kuin pari tikkujäätelöä. Asiaa hankaloittaa vaan se, ettei mulle ole pakastinta, pitää ilmeisesti hankkia

Vierailija
Vohveli on mautonta ja sen nokassa on sellainen kylmä makeutusaineen makuinen pallo. Hyi.

Jos tarkoitit nk. pahvivohvelia, niin yhdyn mielipiteeseesi. Sitä ei syö susikaan. Useastihan jäätelön voi tilata aidossa vohvelissa, joka on kyllä ehdottomasti muutaman kymmenen sentin lisähinnan väärti.

Itse jäätelön mausta olen aina pitänyt, ja tulen varmasti syömään kyseistä tavaraa massiivisia määriä ensi kesänä. Varsinkin mansikkajäätelöä...

Vierailija
Elianen

Jos tarkoitit nk. pahvivohvelia, niin yhdyn mielipiteeseesi. Sitä ei syö susikaan. Useastihan jäätelön voi tilata aidossa vohvelissa, joka on kyllä ehdottomasti muutaman kymmenen sentin lisähinnan väärti.

Itse asiassa pahvivohveli menettelee, mutta se paksu vanhanajanvohveli on kamalan makuista! Tässä asiassa olen toistaiseksi ainoa tuntemani ihminen joka on tätä mieltä.

Vierailija

Ja kele! nämä muodot on maksanut paljon, en niistä luovu! Jäätelöä saa suurimmaksi osiksi kiittää tästä kyseenalaisesta kunniasta, jäde on elinehto. Kuuluu ruokaympyrään ihan omana osionaan!
Kaiken maailman maut on kokeiltu, tänä viikonloppuna oli vuorossa litra Ingmanin lakujädeä! Makoisaa, mutta ei yhtä hyvää kuin Sun Icen vanha kunnon lakujäde joskus 90-luvun alussa. Sitä sai sellaisessa puolen litran paketissa. NamNamNam.

Vierailija

"Snaut" kirjoitti:
Kyllä jäätelö hyvää on, vaan nykyisin ne tahtovat vaan olla aika mitäänsanomattoman makuisia alan keskittymisen myötä. Miltei kaikki pienet jäätelötehtaat ovat hävinneet ja jäljellä on vain Nestle ja Ingman.

On sentään yksi poikkeus, Magin sisrusten Helsingin Jäätelötehdas. On muuten erittäin hyvää vanhanajan jäätelöä ja tötteröt esim. heidän Merisatamanrannan kioskissa ovat aivan tajuttoman isoja, suosittelen.

http://www.helsinginjaatelotehdas.fi/

Pitää paikkansa. Tuo Helsingin jäätelötehtaan vanhan ajan jätski on kertakaikkisen hyvää. Valion ja Ingmannin tekeleitä ei siihen voi verratakaan. Talvisaikaan sitä on saatavilla vain hiukan rajoitetusti, ainoastaan Foorumista, Stokkalta ja itse tehtaalta Vallilasta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat