Uutinen - Ruskeat kääpiöt ruiskuttelevat kuin tähdet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Siis tähän asti on väitetty, ja Arla on jakanut palstalle sitäkin EHDOTONTA
TOTUUTTA, että ruskeat tähdet eivät ole tähtiä, että niissä ei tapahdu fuusiota. Tuo ruiskuttelu vahvistaa jo aiemmin esittämään omaa käsitystäni, että ruskeat kääpiöt OVAT TÄHTIÄ, NIISSÄ TAPAHTUU FUUSIOTA.

Laitostieteen väittämä, että jonkin massarajan ylittäminen johtaisi yhteydessä kutistumiseen fuusiokynyksen ylittymiseen. Minä olen sanonut, että ei johda edes aurinkoluokan massassa fuusiokynnyksen ylitykseen. Vaan sen aihuttavat, lämpötilan nousun useaan miljoonaan asteeseen, vetyplasman sähköpurkaukset raskaiden aineiden rajapinnassa. Siten ruskea kääpiö kokona ei ole edes alaraja.
Jupiterissakin tapahtunee vähäistä fuusiota. Myös Maan sisässä, jäänteenä sen aiemmasta jättiläisplaneettavaiheesta, on fuusion vetytasku. Sen tuotto toki verrattuna Auringosta tulevaan lämpöön on silti vain korkeintaan prosentin luokkaa. Kauempana olevassa Jupiterissa sisälämmmön merkitys on jo suurempi, on väittty, että sillä olisi enemmän merkitystä kuin Auringosta tulevalla.

Herra Asimov Vasemmistoliitosta, mikähän oli kuolleen ja kuoppaamanne OIKEAN ArKosin kanta? Olet ottanut palstalla suunilleen vakio/Koshin entisen paikan ja roolin.

Sivut

Kommentit (71)

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä4706
Liittynyt26.3.2005

Samaisesta uutisesta:
Ruskeat kääpiöt ovat massiivisempia kuin planeetat, mutta eivät tarpeeksi massiivisia tähdiksi. Ne eivät siis loista ydinvoimalla, kuten tähdet.

Etkös osaa suomenkieltä, vai etkö ymmärrä lukemaasi?

Vierailija
Lentotaidoton
Samaisesta uutisesta:
Ruskeat kääpiöt ovat massiivisempia kuin planeetat, mutta eivät tarpeeksi massiivisia tähdiksi. Ne eivät siis loista ydinvoimalla, kuten tähdet.

Kantani ruskeista kääpiöistä on jo viime vuodelta, joten minun ei tarvitse
uutisen kannasta ymmärtää yhtään mitään, jos semmoinen oli sen tekstissä. Uutisen teksti, siinä kyllä sanotaan, että ei ne loista ydinvoimalla. Eivät loista millään voimalla, vaan niiden nimi suunnilleen sanoo niiden säteilyn laadun. Sinänsä uutien ei ota kantaa, mitä niiden sisässä on. Vaan päätelmää voi nähdä alkukääpiön uutisessa mainitusta käyttäytymisestä. Mistähän johtuu, oi pässinpää?
Tein päätelmäni uuitsessa todetusta alkukääpiön käyttäytymisestä.Se siis käyttäytyy syntyessän kuin tähti, etkö ymmärrä otsikon suomenkieltä?

Ruskea kääpiö ei loista, koska sen pintaosa lämpötilansa takai ei ole plasmaa, vaan molekyyliainetta. Lämpöä siitä silti vapautuu. Niin myös Maan sisästä ja Jupiterista.

Kertaan vielä, oi pässinpää: fuusion kynnys ei ylity pelkästään massan kutistumisesta. Fuusion perusta, ja myös jaktuvan fuusion, ovat mahtavat sähköpurkaukset pklasmassa raskaiden aineiden rajalla. Et ole koskaan kuullut, että plasma on myös ionista, sähköistä, ainetta, oi pässinpää?

Vierailija
ArKos itse
Lentotaidoton
Samaisesta uutisesta:

uutisen kannasta ymmärtää yhtään mitään, jos semmoinen oli sen tekstissä. Uutisen teksti, siinä kyllä sanotaan, että ei ne loista ydinvoimalla. Eivät loista millään voimalla, vaan niiden nimi suunnilleen sanoo niiden säteilyn laadun. Sinänsä uutien ei ota kantaa, mitä niiden sisässä on. Vaan päätelmää voi nähdä alkukääpiön uutisessa mainitusta käyttäytymisestä. Mistähän johtuu, oi pässinpää?
Tein päätelmäni uuitsessa todetusta alkukääpiön käyttäytymisestä.Se siis käyttäytyy syntyessän kuin tähti, etkö ymmärrä otsikon suomenkieltä?

Ruskea kääpiö ei loista, koska sen pintaosa lämpötilansa takai ei ole plasmaa, vaan molekyyliainetta. Lämpöä siitä silti vapautuu. Niin myös Maan sisästä ja Jupiterista.

Kertaan vielä, oi pässinpää: fuusion kynnys ei ylity pelkästään massan kutistumisesta. Fuusion perusta, ja myös jaktuvan fuusion, ovat mahtavat sähköpurkaukset pklasmassa raskaiden aineiden rajalla. Et ole koskaan kuullut, että plasma on myös ionista, sähköistä, ainetta, oi pässinpää?

Vai aiheutuu fuusio elektronien purkauksista.
Käsityksesi asioista on vähän hataralla pohjalla.
Lentotaidoton on itseni ohella eräs tämän foorumin viisaimmista
ihmisistä,joten ei kannata alkaa nimittelemään pässiksi.

Vierailija
nm

Niin, yksi foorumin NÄSÄviisaimmista tarkoitat.
Olen suurelta osalta samaa mieltä ArKosin kanssa.

Vierailija
nm
ArKos itse
Lentotaidoton
Samaisesta uutisesta:

Sähkövirran pelkistäjä elektronien purkauksiksi olet sinä. Jos kohta sähkö teoreettisesti yhä on jossakin määrin arvoitus kaikille, omat tietosi siitä ovat varsin hatarat.

Hyvin kukoistaa kaalimaa kun pukki sitä vartioi.

Siis, mahtavat sähköpurkaukset vedyssä, ei tarvitse alkujan edes olal plasmaa, kohtaavat vastuksen raskaiden aineiden rajapinnassa.
Ja jos otetaan mukaan elektronit, sellaisen nopean törmäys aiheuttaa röntgensäteilyä. Tämä puolestaan muuttuu lämmöksi.

Et siis ole koskaan kuullut plasmasta tai metallisesta vedystä?

Vierailija

Nämä purkaukset tähdistähän johtuvat siitä kun atomit laajenevat yksk kaks normaalia enemmän, jolloin ne työntävät toinen toisiaan ylöspäin erittäin voimakkaasti.

;):)

Vierailija
E=tila
Nämä purkaukset tähdistähän johtuvat siitä kun atomit laajenevat yksk kaks normaalia enemmän, jolloin ne työntävät toinen toisiaan ylöspäin erittäin voimakkaasti.

:);):)

Tarkoitat kai uutisessa kerrottuja purkauksia. Tulkintasi kuitenkin taitaa olla Utele-tulkinta.

Kun laitostiede ja myös minä puhumme kaasun paineen kasvusta ja purkauksista, ei perustelu ole atomien kasvaminen. Ainakaan ydinhiukkanen ei kasva, eikä elektronitkaan. Plasmassa kyllä atotimitilain rajat atomien kesken hämärtyvät, eli elktronmit irtoavat atomeista ja mokyyylisidokset myös. Vaan, kyseessä on atomien mekaanisen eli
liike-energian kasvu.

Vierailija

Rusekat kääpiöthän kyllä voidaan katsoa sillaksi eli väliluokiksi planeetoista tähtiin. Ruskea kääpiö, alimmillaanko pari Jupiterin massaa, on ylisuuri planeetta. Samalla se on alisuuri tähti, joka ei ainakaan loista, mutta tuottaa silti oman lämpönsä. Avaruudesta kai on oltu näkevinään, että loistamaan aletaan, punaisina kääpiöinä, kymmenen Jupiterin massan
eli halkaisijaltaan 300 000kmn luokassa.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Korjatkaa toki, jos olen väärässä, asiahan ei tietenkään minulle kuulu, &ct. &ct. , mutta miksi järjestää äänestys tällaisesta asiasta jos siitä kerran ollaan täysin, kerta kaikkiaan, absoluuttisen varmoja?

Häpeän ja häivyn.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Korjatkaa toki, jos olen väärässä, asiahan ei tietenkään minulle kuulu, &ct. &ct. , mutta miksi järjestää äänestys tällaisesta asiasta jos siitä kerran ollaan täysin, kerta kaikkiaan, absoluuttisen varmoja? :wink:

Häpeän ja häivyn.

Jos kerran itsekin olet täysin varma, miksi et ennen häipymistäsi ainakin äänestäisi. Demokratiassa äänestys on salainen, joten mitään häpeää ei
äänestämisestä seuraa.

Varsinaien demokratia tämä Suomi, kuin kansalaiset häpeävät mielipiteensä esittämistä ja jopa äänestämistä. Niinhän hallituskin häpesi EUn perustuslakiehdotelman asettamista kansanäänestykseen. Nyt
ehdotelma on kaatunut ilman sitäkin. Ja sitä matkustaa jälleen terve Matti-setä Brysselin häpeämään. Ja heilutapas sielläkin häntääsi.

Vierailija
Samaisesta uutisesta:

Miten lämmintä Merkuriuksessa olisi, jos aurinko olisi ruskea kääpiö, jonka navoilta virtaa vieläpä suihkuvirtaukset, jonka saa aikaan ruskean kääpiön ydinfuusiot?

Voisiko siinä tapauksessa Merkuriuksella olla elämää, kun taasen Maa olisi jääplaneetta? Eli, olisimmeko nyt merkuriuslaisia pyrkimässä globaalisuuteen?

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
ArKos itse

Jos kerran itsekin olet täysin varma, miksi et ennen häipymistäsi ainakin äänestäisi. Demokratiassa äänestys on salainen, joten mitään häpeää ei
äänestämisestä seuraa.

Et ole koskaan kuullut, etta tiede ei ole mikaan demokratia, eika luonnontieteellisia faktoja aanestamalla paateta?

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
ArKos itse

Sähkövirran pelkistäjä elektronien purkauksiksi olet sinä. Jos kohta sähkö teoreettisesti yhä on jossakin määrin arvoitus kaikille, omat tietosi siitä ovat varsin hatarat.

Hyvin kukoistaa kaalimaa kun pukki sitä vartioi.

Siis, mahtavat sähköpurkaukset vedyssä, ei tarvitse alkujan edes olal plasmaa, kohtaavat vastuksen raskaiden aineiden rajapinnassa.
Ja jos otetaan mukaan elektronit, sellaisen nopean törmäys aiheuttaa röntgensäteilyä. Tämä puolestaan muuttuu lämmöksi.

Et siis ole koskaan kuullut plasmasta tai metallisesta vedystä?

Sähkö ei ole arvoitus,kyllä siitä tiedetään riittävästi.
Myös plasma on tuttu juttu ja metallinen vety.
Elektronit(sähkö)ei vaikuta fuusioon mitenkään.
Jos olet eri mieltä niin kerro kuinka fuusio mielestäsi tapahtuu.

Vierailija
Kosh
ArKos itse

äänestämisestä seuraa.

Et ole koskaan kuullut, etta tiede ei ole mikaan demokratia, eika luonnontieteellisia faktoja aanestamalla paateta?

Sieltähän se tuli, lopultakin. Tiede on diktatuuriyhteisö, jossa valta on korkeimmilla tiedeapinoilla ynnä taustan ja varojen virkamiehillä, poliitikoilla ja ponssareilla. Tiede on osa suurporvariston maailmanimperiumia. - Viime maanantaina TV1: tiedeyhteisössä on mm. alaisten kiusaamine varsin yleistä. Na näiden kesken puolestaan käydään
ihan keinoja kaihtamatontakin kilpailua. Sitähän minä olen itsekin palstan ilmiöistä arvellut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat