Olisi kaksi kysymystä.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En ole näihin kysymyksiin vielä kovin tyhjentävää vastausta saanut enkä sitten tiedä kuuluvatko ne osittain tähän ihmiselimistön vielä tuntemattomaan osioon. Elikkäs seuraavanlaiset :

1. Miten orgasmi tarkalleenottaen vaikuttaa ihmisen hormonitoimintoihin?
Pitempiaikaisesti ja lyhempiaikaisesti. Itse olen huomattavasti kireämpi ja unentarveeni vähenee, mutta olen juuri jotenkin paljon keskittyneempi asioihin (ehkäpä tämän kireyden johdosta). Minusta tuntuu että tämän voi itsekin huomata kun on pitkään tauolla orgasmeista.

2. Mistä luonnollinen päänsärky johtuu? (Mitä silloin ihmiselimistössä tarkalleen ottaen tapahtuu ja miksi? Onko sillä jokin tärkeä tehtävä?)

Kommentit (4)

Vierailija

Tulin pohtineeksi asiaa koska minulla itsellä ei ole luonnostaan tulevaa päänsärkyä ollut vuosiin (ihan oikeasti) Viimeksi muistan että oli muutamia kovia päänsärkyjä joskus 7 vuoden iässä ja olen ajatellut että koska päänsäryt ovat niin yleisiä, olenko minä jotenkin epänormaali..
Mutta ilmeisesti kyse onkin enemmän hyvästä kuin huonosta jutusta, sitä mielikuvitus rupeaa aina laukkaamaan kun pohtii tälläisiä asioita ilman tietoa Esimerkiksi ajattelin että aivoni eivät kehity tavallisesti

Vierailija
Praetorian
En ole näihin kysymyksiin vielä kovin tyhjentävää vastausta saanut enkä sitten tiedä kuuluvatko ne osittain tähän ihmiselimistön vielä tuntemattomaan osioon. Elikkäs seuraavanlaiset :

1. Miten orgasmi tarkalleenottaen vaikuttaa ihmisen hormonitoimintoihin?
Pitempiaikaisesti ja lyhempiaikaisesti. Itse olen huomattavasti kireämpi ja unentarveeni vähenee, mutta olen juuri jotenkin paljon keskittyneempi asioihin (ehkäpä tämän kireyden johdosta). Minusta tuntuu että tämän voi itsekin huomata kun on pitkään tauolla orgasmeista.

2. Mistä luonnollinen päänsärky johtuu? (Mitä silloin ihmiselimistössä tarkalleen ottaen tapahtuu ja miksi? Onko sillä jokin tärkeä tehtävä?)

1.Aivoissa vapautuu tiettyjä mielihyvää aiheuttavia aineita,joista saat itse ottaa tarkemmin selvää,koska opit jälleen uusia asioita,enkä jaksa kertoa tarkemmin mistä on kysymys.
2.päänsärkyjä on monenlaisia,itselläni ei ole ollut koskaan päänsärkyä,lukuunottamatta pään vihlomista,joka loppuu alle minuutissa kun tukin siltä puolelta ohimovaltimon alle minuutiksi,millä puolella jomotus meinaa alkaa...

Vierailija

"1.Aivoissa vapautuu tiettyjä mielihyvää aiheuttavia aineita,joista saat itse ottaa tarkemmin selvää,koska opit jälleen uusia asioita,enkä jaksa kertoa tarkemmin mistä on kysymys."

- Tiedätkö todella vai sanotko noin jotta välttyisit selitykseltä?
Tulin kysymään tietäisivätkö ihmiset tähän vastausta, äkkiseltään google haulla ei ainakaan löytynyt mitään kovin luotettavaa. Lisäksi, mies ei voi saada orgasmeja kovin tiheään tahtiin koska tietyt hormonit ainakin hetkellisen kiihottumattomuuden. Mitä nämä hormonit ovat? Etsin kyseistä vastausta myös yliopiston kirjaston biologiaa käsittelevistä kirjoista, hyvin löyhin tuloksin. Kyllä, todennäköisesti on kyse "Joistakin" hormoneista jotka tuottavat sitten ihmiselle hyvää oloa, mutta tulin tänne sen toivossa että joku osaisi täsmentää ja tarkentaa asiaa. Ja etenkin kun myös muita vaikutuksia on kuin vain se hetkellinen hyvänolon tunne. Kukin voi myös itse kokeilla tätä saamalla 30 orgasmia yhtenä päivänä ja pitämällä 20 päivän tauon. Ero on selkeä. Olen siis kiinnostunut myös pitempiaikaisista vaikutuksista hormonitoimintoihin, enkä vain siitä tiedosta että "Todennäköisesti aivot tuottavat tiettyjä hyvää oloa tuottavia hormoneja orgasmin johdosta." Kiitos.

Uusimmat

Suosituimmat