Spiritismi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ikuinen teiniaihe ei jätä kylmäksi

Oletko kokeillut? Onko toiminut?

Onko Spiritismiä ikinä yritetty selittää tieteellisesti?

Itse olen joskus kokeillut, eikä mitään tapahtunut, mutta en silti usko ettei se voisi olla mahdollista. En vain usko että siellä vastaa saatana! Ehkä vastaamassa on sinä itse tai se minkä kuvittelee vastaavan.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Kaikkea pitää kokeilla, tietty.

Olen pelannut ja lasi on liikkunut välillä vallan villisti. Minulle ei ole osannut vastata: paitsi kahteen kysymykseen: Kysyin, kuka vastaa? Vastaus: piru, ja toinen: Antaako tämä oikeita vastauksia? Vastaus: ei, koska yksi teistä ei usko tähän.

Pelasin ystävättäreni kanssa ja kysymykset teimme vuorotellen ja niin, että emme kertoneet ääneen, vaan ajattelimme kysymystä vain. Ystävättäreni vastaukset kuulemma kaikki ovat pitäneet paikkansa ja toteutuneet. Siirsikö hän tietoisesti/tietämättään lasia toiveidensa ja tietämiensä toteuvien toiveidensa mukaisesti? Enhän tiedä edes mitä hän kysyi.

Olen useasti ennustanut korteista ystävilleni, se on minusta ollut hauska seuraleikki. Nostelen kortteja, katselen niitä, en ymmärrä niistä hölkäsen pöläystä. Kerron mitä mieleen juolahtaa. Kaikki kuulemma käyvät toteen, kuolemat, sairaudet, ehkä jotkut hyvätkin asiat. En uskalla enää ennustaa, koska olen pitänyt sitä huvina, mutta toiset näyttävät ottavan sen täydestä todesta.

Vierailija

Näihin ja moniin muihin kummalisuuksiin löytyyv vastauksena henkilö itse ja vaikuttava ympäristö. Suggestio on yksi avain sana. Itsensä huijjaaminen, tunteiden voimistaminen.. Ensiksi kannattaa lukea kirjallisuutta suggestiosta ja vaikkapa miten ryhmä käyttäytyy ja vaikuttaa toisiinsa. Siinä on hyvä lähtökohta josta löytyy vastauksia vähän jokaiseen arkiseen asiaan.

Lasi liikkuu koska kohde haluaa niin. Ei sen ihmeelisempää, toisaalta ihminen jo itsessään on niin ihmeelinen ja välillä vaikeasti käsitettävä, että sitä tahtoo löytää jonkun yksinkertaisen vastauksen. Harva uskoo mitenkä vahva mieli on.

Vierailija
GareBoy
Lasi liikkuu koska kohde haluaa niin. Ei sen ihmeelisempää.

Millä Lasi liikkuu? Käsin vai tarkoititko jotain telekineettisiä voimia? En pidä mahdottomana mitään, ja olen jo aika kauan haaveillut jedi taidoista. Force ja lasi liikkuu.

Vierailija

Siis oikeasti se lasi ei liiku mihinkään suuntaan. Ellei nyt tuule tai lattia värise ym. Ihminen vain itse kuvittelee sen. Esimerkiksi itsellä kun on koulun tunneilla ollut tylsää olen "liikutellut" kirjaimia tekstissä.

Vierailija

Täytyy tunnustaa:

En ole ikinä pelannut spiritismiä, enkä edes tiedä, miten se tehdään.

Olisiko joku ystävällinen ja kertoisi.

Sen sijaan olen MD:n tapaan ennustanut korteista erilaisissa illatsuissa ja oikein pelästynyt, kuinka tosissaan ihmiset ottavat keksimäni höpötykset. Toisaalta erinomainen tilaisuus harrastaa valkoista magiaa ja sirotella noseboja..

Siis: tarvitaan pöytä ja jonkinmoinen juomalasi...

Mummo

Vierailija

Mummo ja juomalasissa jotain miestäväkevämpää
Ei vaisinkaan. Tälläisethän asiat kiinostaa jokaista sellaista joka ei ymmärrä mitä on asioiden taustalla.

"Oppina spiritualismi perustuu näkemykseen, jonka mukaan henkimaailman kanssa voidaan kommunikoida meedioiden välityksellä. Henget voivat puolestaan tuottaa fysikaalisia ilmiöitä kuten koskettaa, liikkua sekä vaikuttaa ihmisiin ja esineisiin. Spiritualismi eroaa spiritismistä siinä, että spiritualismi on tarkasti ottaen uskonto, kun taas spiritisti on kuka tahansa, joka kommunikoi henkien kanssa. Usein tällaista erottelua ei kuitenkaan tehdä."

Että mietippä sitten siinä. Viimeksi kun yritin isolle ryhmälle valistaa asiaa sain vain porukalla hirveät valitukset päälle. En pystynyt mittarilla näyttämään aivojen ja ihmisen ruumiin muodostomaa illuusiota. Suosittelen yhä lukemaan suggestiosta ja sen vaikutuksista.

Vierailija

Kiitos kultaseni huomaavaisuudesta Gareboy

Pappa jos kuka tietää, että aina kun Mummo saa usiamman lasillisen, alkaa kuulua henkimaailman horinaa...

Mutta ihan oikeesti...miten sitä spiritismiä pelataan?

Mummo
lasi valmiina =tyhjänä

Vierailija

Mummolle

Mikäli muistan oikein: Iso pala voipaperia ja kunnolla tilaa pöydällä. Lasi alassuin ja sen ympärille piirretään ympyrä, johon keskimmäiseen muistaakseni iso risti. Keskimmäisen ympärille piirretään lasin avulla uusia ympyröitä, joka kirjaimelle oma ja piirretään kirjaimet ja numerot, yksitellen kaikki.

Aloitetaan istunto: lasi keskimmäiseen ympyrään ja sitten kysymään. Mielellään keskellä yötä, hiljaisuudessa, kynttilän palaessa, uudenvuodenyö paras tietenkin, suurinta taikaa ilmassa.

Joskin nuorempana, kun vielä jaksoin valvoa ja taikoa, uudenvuodenyön taiat olivat aivan muuta eikä silloin ehtinyt spiritismiä pelata. Ennustuksia nekin tietenkin, mutta eri tavoilla: tinanvalanta, kuppien alle ennuslappusia, ja pesuvatiin tuikku, neula, vettä ja lappusia pitkin vadin reunaa eri ennusasioita. Kauhalla tuikku liikkeellle, jossa neula ja minkä lapun kohtaan pysähtyi, tapahtui AIVAN varmasti seuraavana vuonna. ( Eli rahaa, uusia vaatteita, matkoja ym. joita EI VOI olla tapahtumatta :p )

No, spiritismiin takaisin. Oltiinhan vasta lähtöruudussa. Lasi siis ruutuun, tarkoitan ympyrään alassuin ja jokaisen pelaajan etusormi (huom! sormella ei saa kuljettaa lasia) lasinpohjan päälle. Kysymys ja lasi alkaa liikkua (jos alkaa) ja pysähtyy jonkun kirjaimen kohdalle, seuraavan ja kun sana on kokonainen, menee keskelle ja jatkaa jos jatkaa uutta sanaa. Siinä vaan sitten luetaan mitä viestiä lasi, lue Piru kertoo.

Sormustemputhan kai jokainen myös on kokeillut ja osaa?

Vierailija

Tuossa MD:n kohdassa " Ei anna oikeita vastauksia koska yksi teistä ei usko tähän". Yleensä en päässyt kokeilemaan moista vain sen takia koska ilmaisin krititiikin tähän hommaan sekä, että haluaisin tutkia tapausta ja heti evättiin pääsy. Syinä se, että ei muuten tapahtuisi mitään. Ei varmastikkaan tapahtuisi. Jos kaikki uskovat 100% toimintaan se lisää suggestion vaikutusta. Jos joku epäilee siellä ja kertoo tahdotun tapahtuman vastaisia asioita voi muut henkilöt ottaa siitä vaikutteita ja katsoa tapahtumaa eipälevin silmin jolloin suggestio heikkenee. Eiköhän se ole siinä. Yleensäkkin aika tapauskohtasia nämä.

Vierailija

Suurkiitos MD

Kohta alkavat maagiset välkeet Stadin taivaalla. Suurin vaikeus on pysyä valveilla keskiyöhön asti, tässä iässä on nukuttava kaikki mahdolliset kauneusunet ympäristötuhojen välttämiseksi.

Mutta ehkäpä rouvien viinipiirissä tai juhannusyönä..

Kaikki muut taiat, lasten sukupuolen ja aviomiehen nimien ennustaminen on toki tuttua. Sikäli kun muistan, niin joka ikinen niistä meni päin honkia mutta onpahan yllätyksiä elämässä piisannut.

Mummo

Vierailija
Mummo
Suurkiitos MD

Mutta ehkäpä rouvien viinipiirissä tai juhannusyönä..

Mummo

Hyvänen aika, juhannusyö on tulossa! Sehän on täynnä taikaa yhtä paljon ellei enemmänkin kuin uudenvuodenyö. Mitenkäs unohtui, meinasi koko juhannus pujahtaa ohi huomaamatta. Muistankohan olla menemättä aattona töihin?

Vierailija
GareBoy
Tuossa MD:n kohdassa " Ei anna oikeita vastauksia koska yksi teistä ei usko tähän". Yleensä en päässyt kokeilemaan moista vain sen takia koska ilmaisin krititiikin tähän hommaan sekä, että haluaisin tutkia tapausta ja heti evättiin pääsy. Syinä se, että ei muuten tapahtuisi mitään. Ei varmastikkaan tapahtuisi. Jos kaikki uskovat 100% toimintaan se lisää suggestion vaikutusta. Jos joku epäilee siellä ja kertoo tahdotun tapahtuman vastaisia asioita voi muut henkilöt ottaa siitä vaikutteita ja katsoa tapahtumaa eipälevin silmin jolloin suggestio heikkenee. Eiköhän se ole siinä. Yleensäkkin aika tapauskohtasia nämä.

Kyllä minä olen onnistuneestikin useita kertoja spiritismiä pelannut. Voipaperinkin olen säilyttänyt, ettei aina tarvitse piirtää uutta. Nyt en ole varma, onko paperi enää tallessa, kun en ole vuosiin pelannut, unohtanut senkin kuten juhannusyön tulon. Dementia jyllää!

Vierailija
Welikulta
GareBoy
Lasi liikkuu koska kohde haluaa niin. Ei sen ihmeelisempää.

Millä Lasi liikkuu? Käsin vai tarkoititko jotain telekineettisiä voimia? En pidä mahdottomana mitään, ja olen jo aika kauan haaveillut jedi taidoista. Force ja lasi liikkuu.

Minun vastaukseni tuohon kysymykseen on: Vaikka sormet laitetaan lasin päälle kevyesti, joku pelaajista tietäen tai tiedostamattaan liikuttaa lasia haluamallaan tavalla, saaden haluamansa vastauksen. Tietenkin vastaus voi olla alitajunnassa eikä niin tietoisuudessa ja vaikuttaa siten mystiseltä.

Saman vastauksen saa, jos vaikka kysyy illalla itseltään nukkumaan mennessä jotain asiaa. Aamulla vastaus on valmiina. Se joko putkahtaa esiin noin vain tai sitten alitajunta on unessa antanut vastauksen. Alitajuntamme tietää paljon enemmän kuin tiedostamme.

Alitajunnalla ymmärrän kaikkea sitä kokemusperäistä tietoa, jota aivot ovat keränneet elämän aikana, mutta tietoisesti, järkevästi emme pysty yhdellä kertaa hahmottamaan.

Suggestiosta vielä: Parempi on itse suggeroida itseään kuin antaa toisten tehdä se itselleen. Ellet itse manipuloi mieltäsi, joku toinen tekee sen. Näin eräs psykiatrian opettaja joskus kertoi sen meille, silloisille opiskelijoille.

Vierailija

MD, nappiin meni. Vaikeinta tässä on se, että vaikka kuinka kriittinen mielestään on sitä silti voi tulla salaa huijattuaan itseään. Vaikka juuri noin, että yrittää pitää sormeaan lasin yläpuolella paikoillaan. Tavalla tai toisella sitä tekee virheen ja aluksi kun huomaa hämästykseen, että lasi liikkuu samalla lisää suggestion voimakkuutta. Melkeinpä loputon kierre joka voimistaa itseään. Näin karusti sanottuna.

Toisaalta voisit kokeilla, kun omaat kyvyt tehdä tempun niin teeppä vähän vaikeammin. Laitat mittavälineet ja vaikkapa kuvaat tapahtuman. Tietysti muut osallistujat eivät välttämättä hyväksy tätä. Taitaa olla, että henget ja saatana ei pidä jos tarkkaillaan.. valitettavasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat