Melua ei huomioida tarpeeksi

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

olen huomannut että ei riittä että itte osaa suojella kuuloa. Se kaverikin pitäisi tietää meluun liittyvät riskit.

Taas olin grillijuhlissa ja istuskelin kaverin olohuoneessa korvatulpat korvissa kuin olivat vieraat laittanee musiikkia kovalle. vaikka sitä monta kertaa pienensin niin aina joku sen laitoi kovemmalle. Onneksi minulla on korvatulpat taskussa jota nykyään kannan mukana jos muistan ottaa sellaiset mukaan.

Kommentit (2)

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Tämä ympärillä oleva melusaaste todella ärsyttää. Meilläkin on radion oltava päällä kokoajan ja vielä monessa huoneessa yhtäaikaa. Ei sitä kukaan kuuntele ainakaan useasta vastaanottimesta yhtäaikaa. On vaan näköjään omaksuttu Rouvalla sellainen tapa että aina huoneeseen tulleessa kytketään radio päälle, sitähän ei voi tietenkään poistuessaan sulkea.

Itse olen kyllästynyt näitä kokoajan sammuttelemaan, kun se hetken päästä pauhaa kuitenkin uudestaan. Kotonansa oli sama meininki. Jos joku kesänviettäjäsisaruksista poikkesi auringon otoltaan vaikkapa pariksi minuutiksi kahville, piti mölytoosa välittömästi kytkeä päälle, tai käärimässä sätkän. Kenenkään mieleen ei tullut etten minä elokuvaa katsoessa ertyisesti välittänyt radion ränkkämusiikista, enkä ilkeyttäni sitä käynyt sulkemassa kun "kuuntelija" häipyi. Miksi joittenkin elämässä pitää koko ajan olla taustamelu päällä? Jollei sitäluonnostaan ole tarpeeksi, sitä pitää järjestää, jopa nukkumisen ajaksi.

Lierikki Riikonen

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ihmisillä ei ole tarpeeksi tietoa melusta, joka aiheuttaa korviin vaurioita.

Minua ei yleensä haittaa jos vaikka olisi melua joka paikassa, kuin se ei vain ylitä rajaa joka on terveydelle haitallista.

Jos radio pauhaa juhlissa arviolta 100db niin tuo ei ole terveellistä.

Tossahan voi vain olla noin 15 minuutti ilman vammoja. sitten rupeavat tuon jälkeen syntymään.

Uusimmat

Suosituimmat