Lopullinen ratkaisu hyttysongelmaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Netissä on agrimarketin sivulla "mainio" hyttyslaite
http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=3634
Lukekaa tarkasti ja naurakaa vapaasti.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija
epäilijä
Netissä on agrimarketin sivulla "mainio" hyttyslaite
http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=3634
Lukekaa tarkasti ja naurakaa vapaasti.

Tuskin toimii toivotulla tavalla,vekotin ei paljon eroa normaalista kaasugrillistä.
Jos siihen olisi lisätty mm.erästä alkoholia mitä poistuu hengitysilman mukana niin se toimisi ehkä ihan hyvin.
Eräässä kokeessa tällainen yhdistelmä houkutteli hyttysiä.

Vierailija

Vaikka tuo toimisi kuten luvataan, niin lopullinen ratkaisu tuo ei ole, evoluutio huolehtii siitä. Kaikkia hyttysiä tuo ei kuitenkaan houkuttele ja hyttysten aistit (populaation mittakaavassa) tarkentuvat ja ne oppivat erottamaan tuon laitteen oikeista ihmisistä. Tietysti jos laitteen kehitystä jatketaan ja reagoidaan aina hyttysissä tapahtuneisiin muutoksiin tekemällä laitteesta aina vain enemmän ihmistä muistuttavampi, niin miksipäs idea ei voisi ihan toimiva ollakin.

Mutta jos tapamme hyönteiset, niin miten käy linnuille joiden pääasiallista ravintoa ne olivat?

Vierailija

MIksi ihmeessä hommata noin suuri vekotin..? eikö niitä ole tulitikkurasian kokoisia korkeaäänihäätimiä...? (viimonen sana oli ihan itse keksitty)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Minulla olisi yksinkertainen konsti jolla voisi karkoittaa hyttyset. tarpeeksi kauas. Eikä hyttyset kuole eli lintujen ja muiden eläiten ruoka tuhoudu.

mutta en voi teille sitä viellä kertoa. koska se on minun keksintö eikä siinä ole patentteja, eikä se ole edes valmis. siittä ei edes ole prototyyppiä. vasta piirsin paperille ja suunnittelin idean.

säilytän sitä lukitussa paikkassa että kukaan ei varasta minun keksintöä.

Se päihittää tuon laitteen koska hinta tulee olemaan alle 40 euroa.

Halvin tuollainen moskiitto aparaatti maksaa vähän vaille 500 euroa.

Minun laite vain alle 40 euroa

Vierailija
tiäremiäs
Minulla olisi yksinkertainen konsti jolla voisi karkoittaa hyttyset. tarpeeksi kauas. Eikä hyttyset kuole eli lintujen ja muiden eläiten ruoka tuhoudu.

mutta en voi teille sitä viellä kertoa. koska se on minun keksintö eikä siinä ole patentteja, eikä se ole edes valmis. siittä ei edes ole prototyyppiä. vasta piirsin paperille ja suunnittelin idean.

Kuka sitä kehtaa käyttää kun vähintään yksi seuraavista pätee siihen:

a) Aivan liian iso
b) Aivan liian pahanhajuinen
c) Kuluttaa aivan liikaa jotakin (sähkö, kaasu ym.)
d) Omaa aivan liikaa haittavaikutuksia
e) Ei toimi liikaa, sopivasti eikä edes vähän

Jos laitteesi ei syystä tai toisesta täytä kyseisiä määreitä, voi se jopa toimiakin.

Olen itsekin miettinyt noita erilaisia hyttysen karkoitus laitteita. En tosin siksi, että ne minua niin häiritsisivät. Kaupasta saatavat hyttysmyrkyt riittävät minulle mainiosti. Tosin olisihan se mukava keksiä joku mullistava torjuntamenetelmä...

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
aleksialeksi
tiäremiäs

Kuka sitä kehtaa käyttää kun vähintään yksi seuraavista pätee siihen:

a) Aivan liian iso

Jos laitteesi ei syystä tai toisesta täytä kyseisiä määreitä, voi se jopa toimiakin.

Olen itsekin miettinyt noita erilaisia hyttysen karkoitus laitteita. En tosin siksi, että ne minua niin häiritsisivät. Kaupasta saatavat hyttysmyrkyt riittävät minulle mainiosti. Tosin olisihan se mukava keksiä joku mullistava torjuntamenetelmä...

a) Aivan liian iso

Mitä luettelit niin minun laitteessa ei ole yhtään tälläistä haittaa ja asiaa.

Minun laitetta on paras käyttää silloin kun nukkuu ja on puolustuskyvytön.

Toki se toimii muutenkin.

Vierailija

Ehdotin että lukisitte jutun tarkasti, myös kaksi muuta sivua.
Eli mitä ovat etomologit, onko amerikassa todella hyttysten valvontaviranomaisia.
"American Biophysics on ainut yritys maailmassa, muutaman yliopiston lisäksi, joka kykenee hajoittamaan hyttysen neutronitasolle"
Pitääkö edellinen väite paikkansa ja mitä ainetta on Octenol-pala.
Mahtaakohan koko laite kuulua "bonk" keksintöjen joukkoon

sipu250
Seuraa 
Viestejä399
Liittynyt23.3.2005

Periaatteessa on kait hyvin tunnettu että hyttyset aistivat hengitysilman hiilidioksidin ja etsiytyvät sen avulla veren lähteille. Kait ne sitten käyttävät esim. näköhavaintoa tarkempaan tähtäämiseen.

Omakohtainen havainto muutaman vuoden takaa. Istuskelin kesämökin terassilla alkukesästä ja tapoin päätoimisesti hyttysiä. Kun 48 yksilöä oli likvidoitu, hyttyset loppuivat, eikä niitä sen kesän aikana enää näkynyt ainuttakaan. Joten juttu sukupolvien ketjun katkaisemisesta saattaisi sekin olla toimiva. Riippuu tietysti siitäkin onko sopiva kutupaikka lähistöllä.

Vierailija
epäilijä
Eli mitä ovat etomologit, onko amerikassa todella hyttysten valvontaviranomaisia.
"American Biophysics on ainut yritys maailmassa, muutaman yliopiston lisäksi, joka kykenee hajoittamaan hyttysen neutronitasolle"

Octenolol lienee ihan relevantti aine. Jokin alkoholi -ol-päättestä päätellen?
En ole kemisti. Dataa löytyi EPA:n sivuilta. Epa on "U.S. Environmental Protection Agency".

EPA:n sivuilta alla (hukkasin jo linkin, kaikki löytyi kuitenkin kuukkelilla. Varmaan itsekin löydät):

"SUMMARY
As a pesticide active ingredient, 1-Octen-3-ol (octenol) is used in attracting certain species of mosquitoes and biting flies (e.g., no-see-ums) but the chemical itself does not kill insects. Octenol may also be used in conjunction with carbon dioxide together with electronic devices that in turn kill the trapped insects. Note that both pest and non-pest insects may be attracted and killed by some devices. The devices themselves are not regulated by the EPA. Octenol, when released into air, is not harmful to humans, to other non-target organisms, or to the environment. There is the potential for toxicity if ingested. Therefore, the amount of octenol accessible to children is evaluated for each product before an octenol containing product is registered by the EPA. "

Käytetään myös anesteesina:
http://www.anesthesiology.org/pt/re/ anes/fulltext.00000542-199506000-00017.htm

Etomologia?

Juuh, ei, neutroni? Ei. Oisko kirjoitusvihre.

Edit1: mind-flowta muokattu luettavammaksi
Edit2: edelleen...

Vierailija
epäilijä

Kyllä laite toimii koska siinä käytetään hiilidioksidin lisäksi
1-octen-3-olia,joka on 8-hiiliatominen tyydyttymätön alkoholi jota ihminen erittää.
Hyttyset havaitsevat ihmisen mm.tämän perusteella.
Tarkoitus oli joskus vuosia sitten kehittää tällainen laite mutta asia unohtui kun oli paljon muitakin projekteja.
Hinta vain on älytön,jokainen voi tietysti itse tehdä vastaavan laitteen jos haluaa päästä hyttysistä eroon.

Vierailija
nm
...,jokainen voi tietysti itse tehdä vastaavan laitteen jos haluaa päästä hyttysistä eroon.

MINÄ MINÄ MINÄ! Minä haluan hyttysistä eroon!! Kerrohan hyvät ohjeet semmosen laitteen tekoon!

Paul M
Seuraa 
Viestejä8558
Liittynyt16.3.2005

Tuo laite tuottaa hiilidioksidia ja muistuttaa siis isohkon eläimen hengitystä. Sehän on varma konsti kutsua kilometrin säteellä kaikki moskiitot ja mäkäräiset ynnä paarmat kohti laitetta. Ehkä se kannattaisi sijoittaa hiukan syrjään tontilla.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Qark
MIksi ihmeessä hommata noin suuri vekotin..? eikö niitä ole tulitikkurasian kokoisia korkeaäänihäätimiä...? (viimonen sana oli ihan itse keksitty)

Kokeilin kerran yhtä sellaista ultraääni viritystä. En suosittele jos on normaali kuulo. Ainakin minun kohdallani se piti ihan kuuloalueen ylärajalla sellaista kimeää meteliä, että ei sitä voinut käyttää.

Vierailija
Epimetheus
nm
...,jokainen voi tietysti itse tehdä vastaavan laitteen jos haluaa päästä hyttysistä eroon.

MINÄ MINÄ MINÄ! Minä haluan hyttysistä eroon!! Kerrohan hyvät ohjeet semmosen laitteen tekoon!

Jos pähkäilisit asiaa kuitenkin ensin itse.
Osta ensin agrimarketista octenolikapseli,joka on varmaankin putken muotoinen ja lisäksi vaikka sähköllä toimiva kärpäslätkä,jos tulee teknisiä tai muita ongelmia niin kysy tarvittaessa,kerron sitten lisää.
Suunnittelen vekottimen joku päivä kun löydän jostain ensin agrimarketin,voin sitten laittaa tarkemmat ohjeet.

Vierailija
tapani

Kokeilin kerran yhtä sellaista ultraääni viritystä. En suosittele jos on normaali kuulo. Ainakin minun kohdallani se piti ihan kuuloalueen ylärajalla sellaista kimeää meteliä, että ei sitä voinut käyttää.

Niinpä! Todella ärsyttävää ja häiritsevää vinkumista. Mieluumin hyttysten surinaa kuin sitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat