Neutroni saa aikaa maanantaiksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
Neutroni kirjoitti aiheesta (Deep impactin aiheuttama kraatteri):

Katsotaan onko Urantiaporukka yhtään joustavampaa opinkappaleidensa ajan tasalle saattamisessa.

Odotan innolla, millaisia tuloksia maanantaiksi saat. Tai täsmällisemmin kommenttiasi tuloksista, tuloksethan saatan arvata.

Neutroni saa maanantaiksi aikaa selvittää näitä meteoriittinopeuksia; yhtä paljon kuin antoi minulle. Olen hieman pillastunut (eikä se ole ensimmäinen kerta) näistä jopa palstan eräitten parhaitten asiantuntijoitten varsin härskistä kommenteista. Eivätkö palstalliset ole huomanneet, että olen jo todistanut lukemattomia asioita nykytieteen valossa U-kirjassa olevan varsin tarkkoja ja osuvia analyysejä faktoista?

Sitten katsotaan muita väitteitä meteoriiteista, joita olen esittänyt.

Sivut

Kommentit (158)

Vierailija

Oletko yhä aivan tosissasi sen Urantia-kirjan kanssa? Olin pari kuukautta poissa, mutta sama vaahtoaminen yhä jatkuu.

Vierailija
Janne Mikola
Oletko yhä aivan tosissasi sen Urantia-kirjan kanssa? Olin pari kuukautta poissa, mutta sama vaahtoaminen yhä jatkuu.

No aivan varmasti olen. Urantia-kirja on asia, johon on syytä suhtautua vakavasi.

Muuten (muissa asioissa) ei minulle ole mitään sitä vastaan, että hieman pelleillään välillä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8558
Liittynyt16.3.2005

Mistä tuollaisen urantia-kirjan saa? Onko niitä kirjastossa?

Sitäpaitsi kyllä tänne voi tulla naapuriuniversumin tavaraa jossain vaiheessa. Ei kukaan voi todistaa etteikö vaikka 70 miljardin valovuoden välein ole aivan erillisiä universumeita. Koska reuna-alueet meidänkin universumissa leviävät 15-kertaisella valonnopeudella, niin tänne tuleva kama vastaavasta naapuriuniversumista kohtaa meidät lähes valon nopeudella. Tuskin kukaan voi väittää etteikö "alkuräjähdyksiäkin" olisi voinut syntyä parvena.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M

Sitäpaitsi kyllä tänne voi tulla naapuriuniversumin tavaraa jossain vaiheessa. Ei kukaan voi todistaa etteikö vaikka 70 miljardin valovuoden välein ole aivan erillisiä universumeita. Koska reuna-alueet meidänkin universumissa leviävät 15-kertaisella valonnopeudella, niin tänne tuleva kama vastaavasta naapuriuniversumista kohtaa meidät lähes valon nopeudella. Tuskin kukaan voi väittää etteikö "alkuräjähdyksiäkin" olisi voinut syntyä parvena.

Annan vain tällä kertaa erään aikaisemman viestini linkkejä:

U-kirja Espanjan, Ranskan ja Italian kielillä

Urantia-kirjaa on nyt käännetty Espanjaksi, Ranskaksi ja Italiaksi

http://www.squarecircles.com/articles/i ... #transtory

Linkissä kääntäjätiimien kuvia:

Suomalainen Seppo kanerva ohjaa tätä käännöstyötä:

Seppo Kanerva, circa 1993, with the Finnish book.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8558
Liittynyt16.3.2005

HsTa. Mitä Urantia-opus sanoo tämän paikallisen universumimme laajenemisesta? Onko tuo 15-kertainen valonnopeus reuna-alueilla joku yleisemminkin hypoteerattu juttu? Minä luin sen kirjasta Herra Tompkinsin ihmeelliset seikkailut. Nimestä huolimatta se oli vakava suhteellisuusteorian kansantajuistamisopus.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005
HSTa
Janne Mikola

No aivan varmasti olen. Urantia-kirja on asia, johon on syytä suhtautua vakavasi.
Muuten (muissa asioissa) ei minulle ole mitään sitä vastaan, että hieman pelleillään välillä.

Mistä sinä HSTa muuten tiedät, että vaikka tämä U-kirja olisi aitokin, se on myös vakavasti kirjoitettua tieteellisesti relevanttia tekstiä. Aivan yhtä hyvin se voi olla kosmisen koiranleuan piruilua tosikoille "urantialaisille".

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
Paul M

KAtsopas http://www.urantia.fi

Siellä on tuota tekstiäkin jokunen tuhat sivua luettavana ihan vappaasti. Ja jos ei heti sisällön rikkaus aukene, niin näyttää löytyvän netissä toimiva opintopiiri.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
HSTa
Eivätkö palstalliset ole huomanneet, että olen jo todistanut lukemattomia asioita nykytieteen valossa U-kirjassa olevan varsin tarkkoja ja osuvia analyysejä faktoista?

Sitten katsotaan muita väitteitä meteoriiteista, joita olen esittänyt.

En ole havainnut.

Olen vain havainnut jollain tapaa ajatusmaailmaltaan häiriintyineiden ihmisten vaahtoamista jostain U-kirjasta.

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Yhdysvaltain oikeuslaitos teki tällaisille foorumeille karhunpalveluksen kieltäessään Urantia Foundationilta copyrightin Urantia-kirjaan v. 2001. Noiden päätösten johdosta kuka tahansa voi copy/pastailla sivukaupalla tekstiä kyseisestä kirjasta "epäuskoisten" kiusaksi.

Copyright status: The Urantia Foundation renewed its copyright of the Urantia Book in 1983. On 2001-JUN-20, at a federal court in Oklahoma City, OK, a jury declared the renewal to be invalid. The U.S. Supreme Court refused to hear the case. The text of the Urantia Book is now in the public domain.

Lähteitä mm.:
THE URANTIA BOOK
Report on the Oklahoma City Copyright Trial

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Just. Minusta tuntuisi että espanjalainen urantia käännös olisi ehkä mielenkiintoisin laitos noista. Varmaan yhtä hassua kun nähdä ja kuulla Samuel L Jacksonin haastavan espanjaa espanjankielisessä SWAT elokuvaversiossa. Huisaa.

X

Vierailija
HSTa

Neutroni saa maanantaiksi aikaa selvittää näitä meteoriittinopeuksia; yhtä paljon kuin antoi minulle.

Mitä sen jälkeen tapahtuu, jos hän ei selvitä niitä maanantaiksi?

Sitäpaitsi ne ovat jo selvillä kaikille muille, paitsi urantiauskovaisille.

Vierailija
HSTa
Eivätkö palstalliset ole huomanneet, että olen jo todistanut lukemattomia asioita nykytieteen valossa U-kirjassa olevan varsin tarkkoja ja osuvia analyysejä faktoista?

Kiitos, olemme kyllä huomanneet, esimerkiksi seuraavat faktat:
[list=1:1d6gu5nd][*:1d6gu5nd]Ihmisellä on 24 kromosomiparia[/*:m:1d6gu5nd]
[*:1d6gu5nd]Esimerkiksi titi-apina ja pitkäsiipiyökkö ovat Maapallon korkeimmat elämänmuodot[/*:m:1d6gu5nd]
[*:1d6gu5nd]Auringon pintakerroksessa on 9.000 km:n kalsiumkerros[/*:m:1d6gu5nd]
[*:1d6gu5nd]Auringon pintalämpötila on n. 3000 K[/*:m:1d6gu5nd]
[*:1d6gu5nd]Merkurius ja Kuu eivät pyöri akselinsa ympäri[/*:m:1d6gu5nd]
[*:1d6gu5nd]Aurinkokunnan meteorit liikkuvat nopeudella 320 km/s[/*:m:1d6gu5nd]
[*:1d6gu5nd]Andromedan galaksi on n. 1 miljoonan valovuoden päässä Linnunradasta[/*:m:1d6gu5nd]
[*:1d6gu5nd]Neutriinoja on 4 eri lajia ja ne ovat massattomia[/*:m:1d6gu5nd][/list:o:1d6gu5nd]
Lisääkin näitä ns. U-faktoja löytyy, kunhan HSTa vain ehtii niitä Urea-kirjasta kaivamaan.

Vierailija

Andromeda voi hyvinkin olla vain miljoonan valovuoden päässä.

Toki valo joka nyt saapuu andromedasta, on liikkunut sen oliko se nyt 5 miljoonaa valovuotta 5 miljoonassa vuodessa.

Vaan kun kaikki atomit laajenevat, niin silloin myös valo ja fotonit laajenevat ja näin valon yleinen punasiirtymäkin selittyy.

Ja näin valolta ei tänä päivänä menekkään kuin miljoona vuotta andromedaan tai andromedasta tänne.

Ja lopultahan tapahtuu se suuri repeytymä, jossa kaikki massalliset repeytyvät atomeiksi.

Tai Savolaisittain kaikki muuttuu yhdeksi ja samaksi saman tiheyden omaavaksi energiaksi eli luojaksi.

;):)

Vierailija

Joo, kyllä ne Urantian pojatkin jotain tietää, mutta heidänkin kantsii tulla käymään Kuopiossa, jos nimittäin haluavat tietää vielä enemmän maailmankaikkeudesta.

;):)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat