Ekologinen jalanjälki

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.earthday.net/footprint/index.asp

Tehkääpä tuo. Itse sain 4.1 (2 ja puoli maapalloa) kun vastasin rehellisesti. Jos oikein puristan, pääsen 2,6 hehtaariin eli 1.4 maapalloon.

Sivut

Kommentit (73)

L
Seuraa 
Viestejä7006
Liittynyt17.3.2005

Asimov

Olisikohan missään speksejä tuosta algoritmistä?

Näin kylmiltään sanon kuitenkin, että tuo mittari on aivan täyttä ja tolkutonta paskaa.

Vierailija
L

Näin kylmiltään sanon kuitenkin, että tuo mittari on aivan täyttä ja tolkutonta paskaa.

Näin kylmiltään sanon kuitenkin, että asia on juuri päinvastoin.

Mittari on nimittäin suuntaa antava, eikä siten ollenkaan turha.

Jos ihmiset eläisivät yhtä leveästi niin tarvitsisimme ne lisäplaneetat.
Tietenkin yltäkylläisyyttä voidaan lisätä, mutta pitäisi laatia parempia
teknologioita ja ekologisempia tuotantomenetelmiä, jotta maaplaneetan kantokyky
ja biosfäärin sietokyky ei ylittyisi.

L
Seuraa 
Viestejä7006
Liittynyt17.3.2005

Mummo

Kirjoitat pallolaskurista:

Kuin nii on paskaa

En tiedä, kun kukaan koskaan ei ole esittänyt tuon hehtaarilaskennan kaavaa. Sotii vaan tervettä järkeä vastaan. Ja näyttää ja haisee paskalle.

Vanhalla palstalla oli sellainen muutaman sadan viestin väänto tästä samasta aiheesta. Väitin itse, että maapallon väestö voi nostaa elintasonsa länsimaiselle tasolle ilman, että maapallo resursseineen olisi mihinkään loppumassa.

Oli se varsinainen ketju, kaiholla muistelen. Ja hauska ympyrä siitä tuli. Aweb aloitti laskurilla, ja loppupelissä ainoa perustelu maapallon resurssien riittämättömyyteen oli tuo samainen laskuri. Speksiä en saanut.

Jos asia kiinnostaa syvällisemmin, on alla johdantokappale Björn Lomborg nimisen kaverin legendaariseen (subj määr, kiistely turhaa) teokseen Skeptical Environmentalist.

http://www.lomborg.com/skeptenvironChap1.pdf

Ja tavanomaisimmat kritiikit tyrmätty:

http://www.lomborg.com/critique.htm

Teos löytyy paperikantena Akateemisesta, jos siis oikein kiinnostaa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

TOTAL FOOTPRINT 3
IF EVERYONE LIVED LIKE YOU, WE WOULD NEED 1.7 PLANETS.

Jahas, siis taas tätä häröä, ettei saisi syödä eikä liikkua.
Tässä mitään mustalaisen hevosia olla - pirskules.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
L
Asimov

Olisikohan missään speksejä tuosta algoritmistä?

Keskustellessamme tästä samasta aiheesta pitkään ja hartaasti joskus vuosi sitten voin sanoa vielä ihan lämpimiltään, ettet silloinkaan ymmärtänyt koko aiheesta paskaakaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
L
Mummo

Kirjoitat pallolaskurista:

Kuin nii on paskaa

En tiedä, kun kukaan koskaan ei ole esittänyt tuon hehtaarilaskennan kaavaa. Sotii vaan tervettä järkeä vastaan. Ja näyttää ja haisee paskalle.

Vanhalla palstalla oli sellainen muutaman sadan viestin väänto tästä samasta aiheesta. Väitin itse, että maapallon väestö voi nostaa elintasonsa länsimaiselle tasolle ilman, että maapallo resursseineen olisi mihinkään loppumassa.

Oli se varsinainen ketju, kaiholla muistelen. Ja hauska ympyrä siitä tuli. Aweb aloitti laskurilla, ja loppupelissä ainoa perustelu maapallon resurssien riittämättömyyteen oli tuo samainen laskuri. Speksiä en saanut.

Jos asia kiinnostaa syvällisemmin, on alla johdantokappale Björn Lomborg nimisen kaverin legendaariseen (subj määr, kiistely turhaa) teokseen Skeptical Environmentalist.

http://www.lomborg.com/skeptenvironChap1.pdf

Ja tavanomaisimmat kritiikit tyrmätty:

http://www.lomborg.com/critique.htm

Teos löytyy paperikantena Akateemisesta, jos siis oikein kiinnostaa.

Lomborg on totaalisen vanhentunutta ja miljoonaan kertaan vaaralliseksi höpinäksi osoitettua sontaa.

Keksi jotain uutta sanojesi tueksi.

Kaksi nimeä, jotka herättävät toisissa uskonnollisia, toisissa inhon värinöitä: Urantia ja Lomborg.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä25134
Liittynyt13.5.2005

Kengän koko 4,4 ja 2,4 maapalloa.

Nuo ruuasta tulevat pointsit eivät muuten toimi ts. tää on selvästi jonku vegaanin duunaama testi.

Ja mistä vitustä mä tiedän paljonko mun naapurit tuottaa roskaa suhteessa muhun... siis mun pitäis vielä ilmeisesti vahdata roskiksen luona... tää testi o aivan piu pau.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
Aweb
Lomborg on totaalisen vanhentunutta ja miljoonaan kertaan vaaralliseksi höpinäksi osoitettua sontaa.

Kovaa kritiikkiä on kyseinen herra saanut ja osin aiheestakin, mutta kiinnostaisi kuulla että mikä hänen jutuissaan on niin "vaarallista"? Lomborg itse kannattaa mm. köyhyyden, tautien tms. vastaista taistelua Afrikassa ja muualla; ydinvoimaan investoimista ja sillä tavalla ilmastonlämpenemiseen puuttumista; yksityistä ympäristönsuojelua jne. Ei kovin vaarallista, IMO.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat