Miksi uskovaisia syrjitään?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ajattele mielessäsi kuva Helsingin keskustan asematunnelista: somuleja ja muita ulkomaalaista syntyperää olevia sekä Jehovan todistajia. Somulit esittävät vihoviimeisen päälle ganstereita: kulkevat räppigansta asut päällä ja kävelevät kuin pahat rikolliset. Muut ulkomaalaiset tekevät samoin ja heidän ympärillään pyörii hirveästi alle 14 vuotiaita tyttöjä. Yhteistä näille ulkolaista syntyperää oleville on se, että he istuvat jalat penkillä ja käyttäytyvät huonosti. Kaikesta huolimatta kukaan ei tule huomauttamaan heitä mistään, vaan heidän annetaan kaikessa rauhassa esittää omaa "hassua" rooliaan. Heillä ei ole ikinä mitään kivaa sanottavaa, he monasti kerskailevat ryöstäneensä tai vetäneensä jotakuta(yhtä) joukolla turpaan. Ainoita ketkä joutuvat jatkuvan syrjinnän kohteeksi ovat asiallisesti käyttäytyvät Jehovan todistajat, jotka levittävät raskaan työpäivän jälkeenkin Jumalan ilosanomaa. Heidän lehtiinsä suhtaudutaan ylenkatsovasti ja heistä puhutaan epäkunnioittavasti, eikä ihmisillä mukamas ole ikinä aikaa kuunnella heidän julistamistaan.

Miksi, miksi näin on miksi juuri Jeesuksen ilosanoman levittäjiä kohdellaan näin huonosti ja sikamaisesti käyttäytyvä rikollisia esittävä mukamas kovissakki saa hillua asemalla ja mustamaalata Jeesusta ja käyttäytyä Jumalaa loukkaavalla tavalla. Se on niin väärin, ne keitä ei pitäisi syrjiä srjitään ja ne keille pitäisi huomauttaa huonosta käytöksestä jätetään rauhaan, koska ihmiset pelkäävät joutuvansa rikoksen uhriksi tai saavansa rasistin maineen.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Hmm, en tiedä mitä tuolla ulkomaalaisuudella on tekemistä tässä asiassa, mutta toki ihmiset tuomitsevat rikollisen toiminnan! Eikö näin ole?

Yhtä lailla ei ole tietenkään toivottavaa, että tulee häirityksi omalla kotiovella (raskaan työpäivän jälkeen) minkään valtakunnan fiktiivisellä vaahtoamisella.

Yhtä lailla en pidä tuotteitaan tyrkyttävistä puhelinmyyjistä. Itse asiassa on monia asioita, joista en pidä, tai jotka jopa tuomitsen. Väkivaltainen käyttäytyminen on tietenkin tuomittavampaa kuin jonkun lahkon/yrityksen pelkkä verbaalinen pommitus.

Vierailija
Gideon
Ajattele mielessäsi kuva Helsingin keskustan asematunnelista: somuleja ja muita ulkomaalaista syntyperää olevia sekä Jehovan todistajia. Somulit esittävät vihoviimeisen päälle ganstereita: kulkevat räppigansta asut päällä ja kävelevät kuin pahat rikolliset. Muut ulkomaalaiset tekevät samoin ja heidän ympärillään pyörii hirveästi alle 14 vuotiaita tyttöjä. Yhteistä näille ulkolaista syntyperää oleville on se, että he istuvat jalat penkillä ja käyttäytyvät huonosti. Kaikesta huolimatta kukaan ei tule huomauttamaan heitä mistään, vaan heidän annetaan kaikessa rauhassa esittää omaa "hassua" rooliaan. Heillä ei ole ikinä mitään kivaa sanottavaa, he monasti kerskailevat ryöstäneensä tai vetäneensä jotakuta(yhtä) joukolla turpaan. Ainoita ketkä joutuvat jatkuvan syrjinnän kohteeksi ovat asiallisesti käyttäytyvät Jehovan todistajat, jotka levittävät raskaan työpäivän jälkeenkin Jumalan ilosanomaa. Heidän lehtiinsä suhtaudutaan ylenkatsovasti ja heistä puhutaan epäkunnioittavasti, eikä ihmisillä mukamas ole ikinä aikaa kuunnella heidän julistamistaan.

Miksi, miksi näin on miksi juuri Jeesuksen ilosanoman levittäjiä kohdellaan näin huonosti ja sikamaisesti käyttäytyvä rikollisia esittävä mukamas kovissakki saa hillua asemalla ja mustamaalata Jeesusta ja käyttäytyä Jumalaa loukkaavalla tavalla. Se on niin väärin, ne keitä ei pitäisi syrjiä srjitään ja ne keille pitäisi huomauttaa huonosta käytöksestä jätetään rauhaan, koska ihmiset pelkäävät joutuvansa rikoksen uhriksi tai saavansa rasistin maineen.

Jehovan tosistajat, voi vitsi.
Muutin kolme vuotta sitten välimerenrannikolle ja meni kaksi viikkoa siitä kun olin rekisteröitynyt niin oli Jehovan todistajat jo ulko-ovella.
(Mistä v*tusta ne kaivaa noi tiedot)
Siis maa on täysin katolinen ja varsinkin kadulla jossa asun on kylän katollinen kirkko???

No nunnien jokapäiväinen läsnäolo taisi olla liikaa tuolle porukalle, vaikka sanoin aina jotta kyllä kiinnostusta voisi olla

Vierailija

Kun joku höyrypää tuputtaa väkisin jotain asiaa minkä itse tietää varmuudella huuhaaksi niin se on ärsyttävää.
Miksi pitää tuputtaa typeriä uskomuksiaan muille ihmisille vaikka nämä asiat ei kiinnosta.
Jokainen saa uskoa tai olla uskomatta mihin haluaa mutta voisi pitää sen omana tietonaan.

Vierailija

Metrotunnelin somalit ja metrotunnelin jehovat ovat toisistaan täysin poikkeavia ongelmia.

Ensimmäinen johtuu siitä, että meillä on vääristynyt kuva rasismista. Yhtäaikaa näitä henkilöitä syrjitään yhteiskunnassa, mutta toisaalla heidän päätään taputetaan, koska suora puuttuminen koetaan rasistiseksi. Jos pistät neekerin putkaan varastamisesta, niin neekeri sanoo sinua rasistiksi ja yhteiskuntamme kävelee niin varpaillaan tuon käsitteen ympärillä, että se tuntuu välillä olevan pahempi, kuin itse laittomasti käyttäytyvä henkilö.

Asematunnelin Jehovantodistajia taas ei voida kitkeä pois muuten, kuin kieltämällä julistususkonnot tyystin. Uskonnon ja sananvapauden lakien pohjalta tätä ei kuitenkaan voida tehdä. Ongelma johtuu lähinnä valistuneisuuden puutteesta, enkä tarkoita valistuneisuudella mitään erityistä valistusta, vaan ihmisten henkistä valistuneisuutta.

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Moro!Mahtaisiko syrjintä johtua siitä,että te jehovantodistajat olette oven takana tyrkyttämässä uskonnollista harhaoppia,nämä mainitsemasi "gansterit" eivät ole vetämässä turpaan oven takana.Sitä paitsi minulla ei ole niiden kanssa koskaan ollut ongelmia,se miten käyttäydytään niitä kohtaan määrää monesti sen ,miten he suhtautuvat meihin.Eiköhän tämä päde kaikkiin meihin ihmisiin.Se päivä kun jehovantodistajat jättävät ihmiset rauhaan,eivätkä häiritse ihmisten kotirauhaa.Saattaa ihmisten käsitykset heistä muuttua positiiviseksi.T:Petu

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Minua ei ole kukaan "vääränvärinen" koskaan tullut vetämään turpaan, ei varastamaan, ei edes käpälöimään, ruma ja pieni kun olen. Sen sijaan ne hemmetin jehovat kyllä vainosivat minua yhdessä välissä ihan liikaa, kun mummini meni hurahtamaan siihen uskoon. Mummi ei tuputtanut, mutta joka muu hemmetin ämmä kylläkin kävi hyppäämässä oven takana ja ruikuttamassa "kun se sinun mummosikin..." Niin, mummiin te iskitte juuri kun hän jäi leskeksi ja alkoi ajatella omaakin kuolevaisuuttaan, pelottelitte helvetintulilla ja sensemmoisella, ilmankos.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, mitä tulee normaaleihin ihmisiin, mutta jehovat eivät tunnu ymmärtävän mitä tarkoittaa EI.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Gideon
...Somulit esittävät vihoviimeisen päälle ganstereita: kulkevat räppigansta asut päällä ja kävelevät kuin pahat rikolliset. Muut ulkomaalaiset tekevät samoin ja heidän ympärillään pyörii hirveästi alle 14 vuotiaita tyttöjä. Yhteistä näille ulkolaista syntyperää oleville on se, että he istuvat jalat penkillä ja käyttäytyvät huonosti. Kaikesta huolimatta kukaan ei tule huomauttamaan heitä mistään, vaan heidän annetaan kaikessa rauhassa esittää omaa "hassua" rooliaan. Heillä ei ole ikinä mitään kivaa sanottavaa, he monasti kerskailevat ryöstäneensä tai vetäneensä jotakuta(yhtä) joukolla turpaan...

En ole mitään tommoista huomannut. Itse asun Espoossa mutta käyn asematunnelissa monta kertaa viikossa, varsinkin näin kesällä. Eli suoraan sanottuna en ole kertaakaan nähnyt ulkomaalaisen käyttäytyvän huonosti. Kerran olen nähnyt, kun joku suomalainen spurgu on kussut nurkkaan. (Siellä alhaalla hesen lähellä..)

Mielestäsi "Jeesuksen ilosanoman levittäjät" (sinäkin?) pitäisi saada enemmän kunnioitusta kuin ulkomaalaiset, jotka käyttäytyvät "sikamaisesti". Nämä ulkomaalaiset eivät kuitenkaan käyttäydy sikamaisesti.

Eli kaikki on päässäsi. Ulkomaalaiset ovat ehkä jotenkin huonompia tai jotain.. He "mustamaalaavat Jeesusta" käyttäytymällä vähän eri tavalla kuin jehovat. Sori mutta tosta sun jutusta paistaa vähän rasismi tai ennakkoluulot läpi.

En tiedä onko Suomen kovin järkevää ottaa sisään paljont turvapaikanhakijoita tai muuta vastaavaa ja kyllähän ulkomaalaiset tekevät suhteessa enemmän rikoksia. Kukaan ulkomaalainen ei silti ole käyttäytynyt mulle huonosti - koskaan. Monet suomalaiset sen sijaan ovat. Ja rasisimia olen nähnyt aika paljonkin..

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Kosh
Turhan avuttomin trollauksiin tekin lahdette vastailemaan.

Sitä juuri tarkoitin ekalla viestilläni...

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
zat
Gideon
...Somulit esittävät vihoviimeisen päälle ganstereita: kulkevat räppigansta asut päällä ja kävelevät kuin pahat rikolliset. Muut ulkomaalaiset tekevät samoin ja heidän ympärillään pyörii hirveästi alle 14 vuotiaita tyttöjä. Yhteistä näille ulkolaista syntyperää oleville on se, että he istuvat jalat penkillä ja käyttäytyvät huonosti. Kaikesta huolimatta kukaan ei tule huomauttamaan heitä mistään, vaan heidän annetaan kaikessa rauhassa esittää omaa "hassua" rooliaan. Heillä ei ole ikinä mitään kivaa sanottavaa, he monasti kerskailevat ryöstäneensä tai vetäneensä jotakuta(yhtä) joukolla turpaan...

En ole mitään tommoista huomannut. Itse asun Espoossa mutta käyn asematunnelissa monta kertaa viikossa, varsinkin näin kesällä. Eli suoraan sanottuna en ole kertaakaan nähnyt ulkomaalaisen käyttäytyvän huonosti. Kerran olen nähnyt, kun joku suomalainen spurgu on kussut nurkkaan. (Siellä alhaalla hesen lähellä..)

Mielestäsi "Jeesuksen ilosanoman levittäjät" (sinäkin?) pitäisi saada enemmän kunnioitusta kuin ulkomaalaiset, jotka käyttäytyvät "sikamaisesti". Nämä ulkomaalaiset eivät kuitenkaan käyttäydy sikamaisesti.

Eli kaikki on päässäsi. Ulkomaalaiset ovat ehkä jotenkin huonompia tai jotain.. He "mustamaalaavat Jeesusta" käyttäytymällä vähän eri tavalla kuin jehovat. Sori mutta tosta sun jutusta paistaa vähän rasismi tai ennakkoluulot läpi.

En tiedä onko Suomen kovin järkevää ottaa sisään paljont turvapaikanhakijoita tai muuta vastaavaa ja kyllähän ulkomaalaiset tekevät suhteessa enemmän rikoksia. Kukaan ulkomaalainen ei silti ole käyttäytynyt mulle huonosti - koskaan. Monet suomalaiset sen sijaan ovat. Ja rasisimia olen nähnyt aika paljonkin..

Mutta sinähän puhut aivan täyttä soopaa, menköön jokainen totuutta etsivä asematunneliin, niin näkee totuuden ja somulien kielenkäyttö... huh hellettä! Ei ole rasismia on vain pöpejä, jotka oikeuttavat rikoksensa rasismin vastustamisella.

Vierailija
Gideon

Mutta sinähän puhut aivan täyttä soopaa, menköön jokainen totuutta etsivä asematunneliin, niin näkee totuuden ja somulien kielenkäyttö... huh hellettä! Ei ole rasismia on vain pöpejä, jotka oikeuttavat rikoksensa rasismin vastustamisella.

Aika omituinen ajatusmaailma sulla,kauhistelet joidenkin kielenkäyttöä ja samaan aikaan ihailet sairaita murhaajia.
Oletko käynyt tarkistuttamassa lääkityksesi?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat