Pohjavesi - tupakka?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pitäneekö muuten paikkansa, että yksi tupakantumppi maassa saastuttaa n. 100 l pohjavettä?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija
tilde
Pitäneekö muuten paikkansa, että yksi tupakantumppi maassa saastuttaa n. 100 l pohjavettä?

Ei pidä,tupakka on kyllä syötynä aika myrkyllistä,polttaessa siitä palaa suurin osa myrkyistä pois.
Nikotiini on lähes yhtä myrkyllistä kuin syanidi mutta sitä on tupakassa aika pieniä määriä.

Vierailija
nm

Nikotiini on lähes yhtä myrkyllistä kuin syanidi mutta sitä on tupakassa aika pieniä määriä.

Mahtaako tuo pitää paikkaansa? Jäi vaivaamaan kun tungen näitä nikotiinipurukumeja suuhuni alle parin tunnin välein, 2mg nikotiinia per purkka. Ja päivässä menee kymmenkunta, eli 20 mg. Samansuuruinen päivittäinen syanidiannos kai jo tuntuisi jossain, vai? Ja maistuisi aivan mantelilta...

Vierailija
tilde

Suuruusluokka on oikea. Asia voidaan todeta esim. pohjavesitupakkirullavainukoiralla, joka pystyy haistamaan pohjavedestä jopa niin pieniä nikitiinipitoisuuksia, että se menee yli kaiken tiedeuskovaisen ymmärryksen.

Itse kerään Metsästäni kaikki roskat; myös tupakintumpit, joita vauvaihmiset heittelevät, koska eivät ole vielä oppineet planeettasiisteiksi:
http://www.iltasanomat.fi/keskustelu/lu ... id=1840691
http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=705&lan=fi

Kiitos hienosta aiheesta, jota vauvaihmiset eivät kuitenkaan vielä pysty ymmärtämään, koska he eivät ole vielä siinä iässä, että olisivat oppineet ajattelemaan merkityksillä ja arvoilla.

Vierailija
kati sinenmaa
Suuruusluokka on oikea. Asia voidaan todeta esim. pohjavesitupakkirullavainukoiralla, joka pystyy haistamaan pohjavedestä jopa niin pieniä nikitiinipitoisuuksia, että se menee yli kaiken tiedeuskovaisen ymmärryksen..

Vierailija
Aatos
nm

Mahtaako tuo pitää paikkaansa? Jäi vaivaamaan kun tungen näitä nikotiinipurukumeja suuhuni alle parin tunnin välein, 2mg nikotiinia per purkka. Ja päivässä menee kymmenkunta, eli 20 mg. Samansuuruinen päivittäinen syanidiannos kai jo tuntuisi jossain, vai? Ja maistuisi aivan mantelilta...

Toksikologian opiskeluista on ehtinyt kulua 10 vuotta mutta jos oikein muistan niin syanidin tappava annos on n.100mg.
Nikotiinia poistuu elimistöstä joten pitkän ajan kuluessa se ei aiheuta myrkytysoireita koska pitoisuudet eivät nouse kovin suuriksi.
Kokeile tuleeko huono olo jos mutustelet yhtäaikaa nikotiinipurkkamälliä jossa on 50 purkkaa:)
Syanidimyrkytyksen saaneen eräs oire on se että tupakka ei maistu.
Edit:tähän voisi vielä lisätä että kofeiinin tappavaa annosta ihmisellä ei tiedetä mutta sen arvellaan olevan yli 5 grammaa.
Kupillisessa vahvaa kahvia on n.100mg kofeiinia ja sen puoliintumisaika 3 tuntia joten 50 kupillista vahvaa kahvia nopeasti juotuna voi tappaa.
5 kupillista aiheuttaa yleensä myrkytysoireita.
Jos on jatkuvasti päänsärkyä ja epämiellyttävä olo niin kannattaa ehkä vähentää kahvin juontia?

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
nm

Vai soo. Minulla on sitten krooninen syanidimyrkytys...

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
nm

Ja minun pitäisi hankkia sellainen, tupakanhimon poistamiseksi. Mikähän olisi sopiva päiväannos?

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Aatos
Pikku Gen
nm

Ja minun pitäisi hankkia sellainen, tupakanhimon poistamiseksi. Mikähän olisi sopiva päiväannos?

Kourallinen karvasmanteleita päivässä? Minä käytän makeita, mielellään poltettuja, voin antaa reseptin.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Kauankos olet Aatos ollut polttamati?

Mummolla on kuudes päivä menossa ja nicorettea kaikki paikat täynnä

Mummo
vertaistuen hakija

Vierailija

Voi voi mummo, olen ollut polttamatta tammikuun puolivälistä asti. Tupakkaa ei enää päivittäin tee mieli mutta olen kehittänyt kunnon addiktion näihin "freshmintteihin".

Tsemppiä tupakoimattomuuteen! Pitäisikö olla huolissaan vaarin puolesta?

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Polttamatta jo 20 vuotta 57 päivää. XD MUAH

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija
Aatos
Voi voi mummo, olen ollut polttamatta tammikuun puolivälistä asti. Tupakkaa ei enää päivittäin tee mieli mutta olen kehittänyt kunnon addiktion näihin "freshmintteihin".

Tsemppiä tupakoimattomuuteen! Pitäisikö olla huolissaan vaarin puolesta?

Kauan meni ettei tehnyt tupakkaa mieli?
Pitäisi yrittää lopettaa polttaminen mutta se taitaa olla aika vaikeeta.

Vierailija

No vaikeaa kyllä on. Välillä tulee niitä muutaman kuukauden taukoja, mutta kiusaus käy yleensä vain liian kovaksi ja loppujen lopuksi kioskin kautta kotiin sauhuille. Tässä olisi lääkebisneksessä äkkirikastumisen paikka.

Vierailija
nm

Kauan meni ettei tehnyt tupakkaa mieli?
Pitäisi yrittää lopettaa polttaminen mutta se taitaa olla aika vaikeeta.

Ainakin mulle varsinaisesti polttamisen lopettaminen ei ollut vaikeaa, ei ollut edes juuri vieroitusoireita ja bisselläkin kävin ihan normaalisti. Ehkä kuukauden päivät röökinsavu tuoksui houkuttelevalta ja hyvältä. Mutta tosiaan käytin alkuun "uskonvahvistamiseen" sekä laastareita että 4 mg:n nikotiinipurkkaa, sittemmin pikkuhiljaa 2 mg:n purukumiin ja laastarit pois. Mutta kuten sanottu, korvasin paheen toisella. Pikkuhiljaa kai pitäisi ryhtyä opettelemaan pois näistä purukumeista.

Reseptillä saa Zybania, jonka pitäisi vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen niin ettei nikotiinista enää saa mitään kicksejä. Pari sitä kokeillutta ystävääni kehuu vaikutuksia, itse en kokeillut kun purukumilla selvisi.

Vierailija
Aatos

Reseptillä saa Zybania, jonka pitäisi vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen niin ettei nikotiinista enää saa mitään kicksejä. Pari sitä kokeillutta ystävääni kehuu vaikutuksia, itse en kokeillut kun purukumilla selvisi.

Mutta olisihan Zybanista apua kun yrität päästä eroon purkasta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat