Juustokuu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuu on sittenkin juustoa, olen aina jotenkin tiennyt sisimmässäni sen

http://moon.google.com/

Kommentit (6)

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Nyt näkyy aika ohut kuunsippi. Onko se kuvittelua tai näköharhaa, kun Kuun muodon silmä tuntuu erottavan silti kokonaan. Siis onko varjossa oleva osakin himmeästi näkyvissä?

Lierikki Riikonen

Vierailija

Ihan oikea. Kuussa ollessa yö, taivaalla on täysi Maa, eli maatamo, joka valaisee kuun pimeää puolta niinkuin meillä päin täysikuu valaisee yöllä.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Yritin demostroida liikettä tässä tuolila, kuvitellen että katsoisin maata kuusta käsin. Näyttöä ajattelin maana. Meni niska ristiin.

Minkälainen olisi se teoreettinen viiva, minkä partikkeli tekee kaikkeudessa? Partikkeli olisin minä. Maapallo pyörii. Auriinkokunta pyörii, tähtirymät pyörii, linnunrata pyörii. Pyörivätkö galagsitkin. jne.

Osaako matemaatikot selittää asiaa? Hawkinin populisti-teokset lisäävät epätietoisuutta, mikä lähti pyöriin. Sen piti räjähtää. Monta pommia olen posautellut, mutta eivät ne tarkastelupisteestä havainnoituneena pyöri. Jos olisi itse Big Bängin keskipisteessä niin mikään ei voisi pyöriä silloin?

Edit: No ulkopuolella, jos en itse pyörisi. Mutta mistä tietäisin pyörinkö minä, vai pysyinkö pakallaan ja muut pörii.

Meen tupakalle.

Lierikki Riikonen

Uusimmat

Suosituimmat