Leikitään

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olet pannut aikaraketissa pakin päälle ja lennähdä takaisin 20-vuotiaan kehoosi, mutta sinulla on tänäiset kokemuksesi ja tietosi.

Haltijakummisi ovat järjestäneet sinulle niin paljon varallisuutta, ettei toimeentulosta tarvitse kantaa hulta.

Perhonen Amazonissa on liikauttanut siipiään sen verran, että pääset opiskelemaan mihin tahansa opinahjoon maailmassa, mutta lahjakkuusrakenteesi on (valitettavasti) nykyisen kaltainen.

Mitä lähdet opiskelemaan? Rahasta sinun ei tarvitse välittää, joten kiinnostavuus ratkaiskoot.

Vai jättäisitkö opiskelut sikseen, muuttaisit erämaahan ja hoivailisit muurahaiskekoja+

Kehittäisitkä kädentaitoja? Tulisiko sinusta viulunrakentaja tai kokki?

vai elelisitkö hissukseen , opettelisit soittamaan kukkopilliä ja katselisit pilviä?

Mummo
joka ei ainakaan opettelisi tupakanpolttoa

Sivut

Kommentit (63)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Mä olen elänyt sen verran hyvää elämää jo näillä eväillä, etten muutaisi mitään. "Päivääkään en antaisi pois."

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Muuttaisin maalle, rakentaisin ekologisen talon omin käsin, raivaisin pellon, hankkisin eläimiä, rakentaisin biologisen vedenpuhdistamon ynnä muut sellaiset materiankierrot kuntoon. ja perustaisin perheen. =) Talossa tietenkin netti ja muita etätyön mahdollistavia asioita. Jos rahasta ei olisi puute, osallistuisin ilmaiseksi ekohankeprojekteihin suunnittelijana sekä rahoittaisin niitä, kirjoittaisin tutkimuksia ja osallistuisin kunnallispolitiikkaan.

Tai sitten toisaalta...: Rinkka selkään ja koluamaan maailmaa vielä kun siellä on koettavaa. Yöpyä aavikolla kaareutuvan tähtitaivaan alla, kokea viidakossa aamun herääminen ja yön laskeutuminen, olla keskellä sykkivää elämää. Sekä myöskin purjehtia tyynen meren poikki, ja sukeltaa valashain rinnalla..

Vierailija

[quote="Mummo"] hoivailisit muurahaiskekoja+

... plus haltijan avulla muuttaisin kirkot yms. kaiken kansan tiedekeskuksiksi!

Vierailija

Jos mika tahansa olisi mahdollista rahan puolesta haluaisin muuttaa Nova-Scotiaan johonkin pieneen kaupunkiin ja elella muotoilijana/taiteilijana/kuvittajana ja nauttia kylmista, kuulaista illoista katsellen merelle taloni parvekkeelta. Lahjoittaisin tietysti rahaa erilaisiin hyvantekevaisyyskohteisiin, matkustelisin auttamassa ihmisia siella, missa siita olisi hyotya ja tekisin muuta vapaaehtoistyota. Ajelisin 1967 vuoden avomustangilla tai moottoripyoralla pitkin Kanadan kauniita maaseututeita ja olisin onnellinen.

Tai sitten olisin kiireinen businessnainen jossakin metropolissa muotoillen hittituotteita maailmanlaajuisille yrityksille. En osaa paattaa kummasta pitaisin enemman.

Vierailija

Työntäisin ton kivenmurikkani järveen, nappaisin töpselin irti tästä ihmiskunnan sairaskertomuksesta, kaappaisin muijan etupenkille ja kaasuttaisin maalle latomaan puita kiukaan pesään. Hetken mietittyäni EN rikkoisikaan autoa kirveellä - sitähän tarvitaan jatkossa saunakaljojen hakuun.
Kännykkä olisi kyllä kiva laittaa siihen hakkuupölkylle...

Lopun ikääni elelisin onnellisena linnunpönttöjä rakennellen. Muijasta en kyllä tiedä...

Vierailija

Siis enemmistö vetäytyisi elelemään harmoniassa luonnon keskelle, lystkäs vaalisi kulttuuria.

Miksi desi haluaisit olla kiireinen tuotekehittelijä? Mikä siinä houkuttaa?

Minusta tulisi luultavasti ns., ikuinen opiskelija, kaikkien poliitikkojen kauhu. Opiskelisin kaikkea hyödyöntä ja mielenkiintoista. Historiaa ja folkloristiikkaa, arkeologiaa ja kulttuuriantropolosiaa. ja kirjallisuustiedettä, totta kai. ranskaa hauaisin oppia, se on portti toisenlaiseen kulttuuriperimään.

Kenttäharjoitelujaksot Ranskassa tai pohjois-Italiassa olisivat aivan välttämättömiä.

Ennen saattoi valmistua ns. pikkumaisteriksi suorittamalla 7 approbaturarvosanaa, siihen voisin tähdätä.

Ehkäpä pappa suostuisi rouvakseen ottamaan ja tekemään minulle muutaman pontevan vauvan. Mutta Hulda pitäisi saada huolehtimaan elämän käytännöllisistä velvollisuuksista.

Mummo

Vierailija
Mummo
Opiskelisin kaikkea hyödyöntä ja mielenkiintoista. Historiaa ja folkloristiikkaa, arkeologiaa ja kulttuuriantropolosiaa. ja kirjallisuustiedettä, totta kai. ranskaa hauaisin oppia, se on portti toisenlaiseen kulttuuriperimään.

Ennen saattoi valmistua ns. pikkumaisteriksi suorittamalla 7 approbaturarvosanaa, siihen voisin tähdätä.

Mummo

Mistäs juupelista, sinä Mummo, olet saanut selville minun opiskeluhistoriani, joka on melkein prikulleen tuo!!
Kaikki ah niin hyödyllisen hyödytöntä!
No, täytyi sitten joskus haalia kasaan ihan työmarkkinoillekin käyvä "tutkinto".

Mutta mitäkö tekisin? Jaa-a, jotain toisin: enemmän uskaltaisin ja turhat päähänpinttymät unohtaisin, enkä niihin energiaani tuhlaisi. Sillä kyllä elämä kannattaa, sen minkä tarvitseekin.

Vierailija

Mummo, olen koulutukseltani teollinen muotoilija, joten tuotekehitys kiinnostaa jo senkin puolesta. Ymparillamme olevilla esineilla on myos suunnaton merkitys hyvinvointiimme ja turvallisuuteemme - pain seinia suunniteltu kodinkone tai muu taloustavara/huonekalu aiheuttaa turhautumista ja joskus jopa loukkaantumisvaaran... puhumattakaan kiroilua aiheuttavista VHS/DVD/CD -laitteista joiden kayttamiseen vaaditaan joskus raamatun kokoisen manuaalin lukeminen. Tuotesuunnittelu ja muotoilu vaikuttavat siis moneen asiaan, ja mika olisi sen mukavampaa kuin ihmisten jokapaivaisen elaman helpottaminen?

Vierailija

Oi kele,
sittenhän sinä elät minun unelmaelämääni!

Tuota vakavaraisuutta eivät haltijakummini muistaneet hankkia, joten elannon varmistaminen esti mieleisen tutkinnon hankkimisen hyödyllisen sijaan. Jos avioparista toinen vääntää tiedettä niin toisen täytyy tienata.

Mutta olen aina innokas, tuota onkohan termi hangaroud vai groopie vai fani noiden tiedeaiheiden ympärillä.

Ehkäpä nyt eläkkeellä kerkiän vaikka minne

kyllä se elämä kantaa, älä huoli
Onnea matkaan

toivottaa
mummo

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1462
Liittynyt16.3.2005

Elämä tulisi olemaan todella ihanaa ja kun vielä löytyisi opinahjo jossa saisi opiskella kaikkea, aina juuri sopivia annoksia kuin itse haluaa, olisipa se elämää.

Musiikkia tulisin varmaankin opiskelemaan kaikista eniten ja sitten haluaisin rakentaa sen viulun, kaunista olisi sen viulun sointi kauniimpi kuin taivaallisten harppujen ja pasuunain.

Pelkään vain että 20-vuotiaan elämä menisi kuitenkin sekaisin niin ylettömästä onnesta ja todennäköisesti lopullinen oppiarvo tulisi olemaan taivaanrannan maalari.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vierailija

Minä olen sitä ikuisen opiskelijan elämää viettänyt ja tutkintoja jo jonkinlaisia pikkuisia, sekä näiden lisäksi pian 2kpl 160 amk-tutkintoakin jo kasassa. Vieläkään en tiedä mikä minusta isona tulisi, jos lukisin vielä jonkin tutkinnon, arkkitehtuuri kiinnostaisi. Opintolainasta en mainitsekaan, sen murehtiminen tulee joskus hamassa tulevaisuudessa aiheeksi. Olen opintojuoppo, kaikki kiinnostaisi. Kolmet opiskelut samanaikaisesti tosin olivat liikaa kerran, ja jouduin luopumaan yhdestä.
Opiskelu on harrastukseni, vaikka kalliiksi tulee; mutta toisaalta, joku lentää, toinen purjehtii... ja minä opiskelen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä23129
Liittynyt16.3.2005

Vaikea kysymys. Varmaan ainakin aluksi muuttaisin jonnekin syrjäseudulle ja elelisin joutomiehenä luontoon tutustuen. En sitten tiedä kunka kauan jaksaisin tuota. Suurin ongelma olisi varmasti vaimon löytäminen. Syrjäseudulle halajavia naisia kun on vastaaviin miehiin verrattuna äärimmäisen vähän ja moni niistä on luonteeltaan niin hörhö, ettei kestäisi tiukan insinööriluonnontieteellistä asennettani. Jos löytäisin sopivan puolison, voisin viihtyä korvessa pitkäänkin. En usko, että varakkuudestakaan olisi tässä iloa, sillä rahan perässä kuolaavien naisten unelmat ovat yleensä täysin päinvastaiset.

Toinen vaihtoehto, jos korpi alkaisi rasittaa, voisi olla se, että asettuisin sopivan matkan päähän jostain pienestä yliopistopaikkakunnasta, parikymmentä kilometriä esimerkiksi Joensuusta sopivaan suuntaan on aika rauhallista seutua. Opiskelisin sitten huvikseni jotain. Vaikka hyönteistiedettä, teoreettista fysiikkaa, tähtitiedettä tai jotain vastaavaa "hyödytöntä". Jos ei elämä olisi rahasta kiinni, tuskin viitsisin tehdä varsinaista tuottavaa työtä, mutta esimerkiksi jonkinlainen osapäiväinen tutkimustyö olisi hyvä valinta. Sitä voisi tehdä leppoisalla mielellä, kun ei tarvitsisi miettiä rahoitusta. Jonkinlainen opiskelu tai työ toisi myös sosiaalisia kontakteja, jotka ovat epäilemättä mielenterveydelle hyväksi.

Käden taitoja kehittäisin harrastusmielessä. Se on selvää. Voisin hommata kunnon harrastepajan ja nysvätä erilaisia projekteja.

Vierailija

Offiksi menee mutta.

Miksi miehet haluavat mieluusti muuttaa korpeen, mutta eivät naiset?
Luojan kiitos eivät siis laumoittain, mutta esim. Neutronin tapaan ajattelevia on varmaan useita

Onko syynä perinteiset ukkoin ja akkain työt eli sähkö ja viemäri helpottavat kotihommissa puurtavia naisia vai onko kyseessä muutakin?

Miettii
Mummo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat