Miten saa sisältöä elämälle, miten sitä voi rakentaa?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kertokaa vinkkejä miten saa sisältöä elämään. Mitä kannattaa tehdä ja kuinka.

On ainostaa samaa ja tylsää pötköä koko elämä, jota on tähän asti tullu elettyä.

Onko se tällästä, vai onko siihen mitään muuta niksiä.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija
tiäremiäs

Taitaapa olla vastaus lähinnä tuo 'kuinka'. Kun asiat tekeepi ilolla ja innolla, niin hommat luistaa ja aurinko paistaa. Sitten tietysti se, että miten se onnistuu. Oletkos koskaan lukenut näitä 'ajattele positiivisesti' -oppaita? Sieltä se lähtee...

No vakavasti: eihän se tästä kummene. Ota tai jätä.

Vierailija
tiäremiäs

On ainostaa samaa ja tylsää pötköä koko elämä, jota on tähän asti tullu elettyä.

Vähän sama, kuin kysyisi elämän tarkoitusta - jokainen vastaa omalta kohdaltaan. Mutta perusperiaatteet lienee samat? Eli oppia nauttimaan niistä elämän pienistä asioista ja haaveilla vähän suuremmista. Ja ehkä toteuttaa niitä suurempia haaveita, yksi kerrallaan - tehdä työtä niiden eteen.

Itse huomaan masentuvani ajoittain helposti ja vaipuvani viikkokauksiksi jonkinlaiseen apatiaan, kunnes kyllästyn itsekin/itseeni ja alan tekemään asialle jotain. Lähden ulos luontoon kävelylle, katselemaan paikkoja, joissa silmä lepää. Joelle, meren rantaan, kallioille, minne tahansa. Soitan tuttavalle ja menen käymään kahvilla kaupungilla. Tilaan erikoiskahvit ja jonkin kunnon leivoksen - tai menen kiinalaiseen syömään. Menen katsomaan jonkin kiinnostavan elokuvan, etsin kirjan jota olen kuukausia vältellyt ja luen sen vihdoin. Istun pariksi tunniksi pianon ääreen ja opettelen soittamaan sen kappaleen, jota olen yhtä kauan vältellyt.

Mitä tahansa, mikä normaalisti saa oloni tuntumaan hyvältä - tai edes paremmalta. Juuri silloin, kun arki on 'rutiinia ja harmaata', on parhaat mahdollisuudet nauttia niistä pienistä asioista. Jos ei ole suuria murheitakaan, eikä huolia ja stressiä. Voi pysähtyä sinne tänne katselemaan elämää ja tehdä niitä juttuja, joita on aina halunnut. Harrastuksiksi niitä kai nykyään kutsutaan - vaikka työ (ja/tai perhe) tuntuu monille koko elämä olevankin.

Onko sinulla harrastuksia, mihin käytät työltä jäävän vapaa-aikasi? Entä itse työ, onko se tyydyttävä - onko mahdollista vaihtaa tai tehdä työssä jotain muuta, mielekkäämpää? Onko ystäviä? Ei niitä, joille sanot aamulla töissä 'huomenta' ja lähtiessä 'huomiseen' ... vaan niitä, joiden kanssa lähdet 'elämään' työn jälkeen?

Vierailija
tiäremiäs
On ainostaa samaa ja tylsää pötköä koko elämä, jota on tähän asti tullu elettyä.Onko se tällästä, vai onko siihen mitään muuta niksiä.

Elämästä tulee kiinnostavampaa vain jos on jotain tavoitteita ja suunnitelmia tulevaisuuden varalle jonka eteen tekee töitä.
Ei pidä juuttua paikoilleen vaan vaikka opiskella jotain mistä on hyötyä myöhemmin.
Jotain harrastuksia on myös hyvä olla, sellaisia missä tutustuu muihin ihmisiin, jos se ei kiinnosta niin lainaa kirjastosta aluksi vaikka elekroniikka-aiheinen kirja jos se alkaisi kiinnostamaan, siinä ainakin saa ajan kulumaan kun rakentelee jotain.
Alku voi olla hankalaa mutta ei mitään muutosta tule jos et itse mitään asian eteen tee, kukaan muu kuin sinä itse ei voi sua auttaa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs

Kaikki on itsestäsi kiinni, ei kukaan voi antaa sinulle yleispäteviä ohjeita, sillä kukin elämä on ihan uniikki tapaus.

Itselleni mummo neuvoi seuraamaan muurahaisia.
Enempää en kerro, sillä ne ajatukset pitää herätä omassa päässä. Mutta voin sanoa, että merkityksiä löytyi.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
tiäremiäs

Mitäh? kysytkö tosissasi ... olet palstan mutkattomin tyyppi, jolla oletin olevan sisältöä elämässä, koska pohdit elämää ilman jaaritteluita. Aiheet joista kirjoitat menevät suoraan ja kohti, pohdin usein niitä kysymyksiä, joita kysyt. Kiitos niistä.

Vierailija

Minen näistä asoista paljoa tiedä, mutta anna joka päivä pieni hetki sille mitä tykkäät tehdä, oli se mitä hyvänsä. Kannattaa vaalia asioita joita pitää itselleen tärkeinä ja mukavina

Paul M
Seuraa 
Viestejä8558
Liittynyt16.3.2005

Nm suosittelee elektroniikkaharrastusta. Minä en. Suosittelen juttuja joissa on tekemisissä ihmisten kanssa. Miesväelle sopii useimmiten toisten miesten kanssa puuhastelu. Aseta yksi tavoite päästä vaikka metsästysporukkaan. Tai kalastusporukkaan. Tai moottoripyöräjengiin. Jousiammunta on taloudellisessa mielessä kaikkien saavutettavissa oleva harrastus. Siis ihmisten pariin. Se on ykkönen. Kun on riittävästi sosiaalista puuhaa, niin sittemmin voi miettiä pakoa sisäänpäin kääntyneisiin juttuihin mutta niihinkin tilapäisesti.

Jos on edes piileviä käden taitoja niin työväen- ja kansalaisopistojen kurssit ovat mainioita. Noissa kun ottaa linjaksi ettei ole pakkotyöleirillä niin voi kehittyä itse ja vaivihkaa kehittyy myös sosiaalisesti.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
tiäremiäs

Tee vain sitä, mitä itseäsi kiinnosta. Älä tee mitään, mitä muut vaativat, koska joku voi vaatia Sinulta jotakin vain silloin, kun se vaatija itse pelkää elämää.

Lopeta rikkaiden hyysääminen, ja anna rikkaiden kuolla nälkään, jos he eivät itse osaa pitää itsestään huolta.

Älä usko mitään, mitä rikkaat puhuvat, koska joku voi kuulua rikkaisiin vain silloin, kun pelkää elämää.

Lopeta välittömästi pitämästä tieteen totuuksia uskon asiana, eli uskonnon korvikkeena.

Jos et keksi muuta, niin mene metsään pyörittämään kiviä. --Kivet pitävät siitä, että niitä ulkoilutetaan.

Käytä elämäsi vain itsesi hyväksi, niin huomaat, että Sinulla on loputtomasti aikaa pitää koko luomakunnasta.

Vain sellaisilla ei ole aikaa, jotka elävät rikkaiden aikataulujen mukaan.

Vierailija
Paul M
Nm suosittelee elektroniikkaharrastusta. Minä en. Suosittelen juttuja joissa on tekemisissä ihmisten kanssa..

Minäkin suosittelin juttuja joissa on ihmisten kanssa tekemisissä ja vaihtoehtoisesti jotain muuta harrastamista jos sosiaaliset tilanteet eivät kiinnosta.
Toisessa ketjussa tieremiäs kertoi sosiaalisten tilanteiden välttämisestä.
Niitä ei kuitenkaan kannata vältellä, jos aikoo saada jotain muutosta aikaan.

Vierailija
kati sinenmaa

Lopeta rikkaiden hyysääminen, ja anna rikkaiden kuolla nälkään, jos he eivät itse osaa pitää itsestään huolta.

Pitäisikö meidän rikkaiden lopettaa köyhien hyysäminen ja antaa köyhien kuolla nälkään jos he eivät osaa pitää itsestään huolta.

kati sinenmaa

Älä usko mitään, mitä rikkaat puhuvat, koska joku voi kuulua rikkaisiin vain silloin, kun pelkää elämää.
.

Suomennos:älä usko mitään mitä rikkaat puhuvat koska joku voi kuulua rikkaisiin vain silloin kun EI pelkää elämää vaan tekee jotain sen eteen ettei tarvitse asua lautahökkelissä.

Vierailija
nm
kati sinenmaa

Pitäisikö meidän rikkaiden lopettaa köyhien hyysäminen ja antaa köyhien kuolla nälkään jos he eivät osaa pitää itsestään huolta.

Ihminen on köyhyys itse, jos hän vaatii oikeutta olla rikkaampi kuin muut.

Köyhyys on aina pelkästään rikkaiden syy; rikkaat ovat täysiä typeryksiä, joilla ei ole rikkaina mitään mahdollisuutta käsittää elämää.

Rikkaat eivät koskaan tuota mitään, vaan he vain kuluttavat; rikkaat ovat hirmuinen rasite planeetan ekosysteemille.

Ilman rikkaita kaikki olisivat terveitä ja onnellisia ja kaikilla olisi kaikkea tarpeellista yllin kyllin, eikä kukaan tuottaisi mitään krääsää.

Ilman rikkaita mailmassa ei olisi mitään ongelmia; jopa liikaväestö on yksinmomaan niiden vika, jotka äärettömän tyeristä vaativat itselleen laitonta oikeutta olla rikkaampia kuin muut --kellään ei ole lakiin perustuvaa oikeutta olla rikas.

Jokainen rikas on rikollinen.

Erityisesti kelään verovaroista palkkansa savalla ei ole mitään oikeutta rikastua verovaroilla --kaikki poliitikot kuuluvat rikkaisiin, joten kaikki politikot ovat typeriä. Poliitikoilla ei ole perustuslaillista oikeutta kuulua rikkaisiin; missään laissa ei ole vaatimusta poliitikoiden rikkauksille--poliitikoiden kuuluminen rikkaisiin ei perustuy mihinkään lakiin.

Poliitikoilla on perustuslakiin perustuva velvollisuus toteuttaa vain perustuslakia, joten koska poliitikot kuuluvat laittomasti rikkaisiin, niin silloin he ovat yksinomaan typeryksiä.

Vierailija

Muiden tapaan suosittelen olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, Paul M tiivisti jutun aika hyvin. Normaaleista päivärutiineista jollain tavalla poikkeaminen jo tuo lisää sisältöä elämään. Itse suosittelisin urheilua, siinä on kuitenkin vaihtoehtona joko olla yksin tai yhdessä, ja lajeja löytyy ties kuinka paljon...

Kannattaa kuitenkin lähteä siitä, mikä mielekkäältä tuntuu.

pepe+
Seuraa 
Viestejä251
Liittynyt16.3.2005
kati sinenmaa

...

...

Jaaa siis oikeutta vaativa on rikollinen

Vierailija
pepe+
kati sinenmaa

...
...

Jaaa siis oikeutta vaativa on rikollinen

Kyllä. Kun vain valtion hoitajat olisivat vaatimattomia, niin silloin kukaan ei voisi varastaa mitään, koska silloin pääoma ei kerääntyisi harvoille.

Rikkaat vaativat oikeutta vain silloin, kun he itse ensin ahneudellaan vaativat itselleen rikkaudet, jotka he saavat oikeudettomasti valtiota hyväkseen käyttämällä. Rikkaat ovat itse syyllisiä kaikkeen huonouteen, joten rikkaat vuodattavat krokotiilin kyyneleitä, kun he vollottavat oikeudesta.

Viisaat eivät koskaan voi vaatia (eivät edes ajatella) verorahoista itselleen rikkauksia, kuten tekevät poliitikot ja kaikki rikkaat. Rikkaat ovat lobbareita, jotka elävät rikkaiden keskuudessa; kaikki poliitikot kuuluvat rikkaisiin, joten on täysin selvää, että yksikään rikas ei ole puolueeton, mitä tulee valtion tasavaltaiseen käyttämiseen.

Rikkaiden joukosta yksikään ei pysty käyttämään valtiota mihinkään muuhun kuin rikastumiseen.

Pitää aina muistaa, ettei perustuslaki vaadi poliitikoita kuulumaan rikkaisiin. Perustuslaki nimenomaan sanoo, että poliitikoiden ei tule kuulua sidosryhmiin! Poliitikot ovat täysin pihalla oikeudenmukaisuudesta juuri siksi, että he kuuluvat rikkaisiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat