Idänmatkailu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olettekos käyneet reissaamassa Virossa, Latviassa tai Liettuassa. VArsinkin Latvia ja Liettua vanhoina loma- ja kauppakaupunkeina olisivat pullollaan kiinnostavaa arkkitehtuuria, mutta uskaltaako sinne päin matkustaa omin päin? Onko kokemuksia? Tuleeko rosmo vastaan?

Kommentit (7)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ei siellä mitään rosmoja tuu, se aika paljon itsestä kiinni joutuuko ryöstettäväksi.

Kyllä noissa paikossa varmaan on enemmän rikollisuutta, kuin täällä.

Tosin en ole siittäkään aivan varma. Ainakin taskuvarkaita voi olla turistipaikoissa.

Minäkin kävin Tallinnassa, niin poliisi vartioi kadulla.

Kerran varastettiin laivalla lompakko, mutta ei siellä ollu rahaa kun oli jo Krapula.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

3s

Olen asunut hiukan aikaa Latviassa ja Liettuassa siis niitten pääkaupungeissa ja rakennuksia rakastavana ihastuin niitten arkkitehtuuriin, varsinkin Riian. Molemmissa on upeita kirkkoja, Vilnassa muistaakseni 32, mutta olen käynyt vain 26:ssa.

Kaikkialla on varkaita ja rosmoja, mutta terveellä järjellä pärjää jopa varkaitten paratiisissa (eräs pieni kaupunki Equadorissa, jossa taannoin olin)

Rohkeasti vaan Baltiaan, hienoa seutua

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Vierailija

En ole valitettavasti käynt, mutta sotahistoriallisesti kiinnostavia kohteita olisi ainakin Tarton lähellä ja Kuurinmaalla.

Vierailija

Olen huomannut, että Latviaa on alettu kovasti toitottamaan ihanaksi matkailumaaksi ihan viimevuosina. Joko siellä on valittu tosi pätevä matkailuvastaava tai sitten maassa on tosissaan kunnostettu matkailukohteita ja saatu turistit tyytyväisiksi. Mikäs siinä. Itseänikin on alkanut kiinnostaa kaupunkikierros Latviassa ja Liettuassa.

Virossa olen käynyt matkailemassa, mutta muuten olen mennyt Baltian halki vain ohikulkumatkoilla. Yleisvaikutelma on, että köyhenee maiden edetessä Suomesta poispäin. Jos on tottunut ylellisyyteen, niin varmasti tulee kulttuurishokki yleisiä kulkuneuvoja tms. käyttäessä. Uhatuksi en ole tuntenut oloani öisillä bussiasemilla. Jaan mielipiteen arkkitehtuurista Wolfin kanssa: on ollut ihanaa bussin ikkunoista katsella.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Riian bussit ovat työmatka-aikaan todella täynnä, joten pitkäkyntiset ovat silloin liikkeellä, muuten bussiliikenne on varsin toimiva ja edullinenkin tapa tutustua Riikaan. Ratikasta pidin erityisesti, sillä oli mukavaa seikkailla pitkin kaupunkia.

Mustapäidenkillan talo on kaunis kuin mikä ja monet monet muut hulppeat rakennukset.

Vilna on matalanpaa rakennuskantaa, mutta vanhan kaupungin alueella on monia mieleenjääviä asioita, kuten juutalainen museo, Vilnassahan oli suuri ghetto 2WW ajalla. Siellä on myös mieleenpainuva KGP:n museo, vieläkin puistattaa....

Mutta ei muistella synkkiä asioita näin sunnuntaina!

Tallinnanhan kaikki tuntevat, joten ei siitä sen enempää. Saarenmaa on ihan paikka ja sieltäkin löytää tätä "hidasta aikaa".

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Uusimmat

Suosituimmat