Ärsyttää Stadin lokit!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Alkaa luomakunnan huippua ottamaan pattiin pikkuhiljaa! Prkl kun ei voi edes jädeä vetää rauhassa, eikö joku halvatun lokki ole kokoajan niitäkin kyttäämässä!

Laittakaas mielipiteitä, autoin asiaa antamalla vähän enemmän vaihtoehtoja. Pitäis löytyä kaikille oma.

Kommentit (13)

Vierailija

Juu, minä en ainakaan ymmärrä yhtään miks niitä (ja puluja, sorsia ym. siviekkäitä) vielä jotkut ihan vasiten ruokkii!

Vierailija

Kyllä muutkin eläimet tapetaan, kun alkavat käyttäytyä häiritsevästi. Ammutaanhan niitä lentokentälläkin, vaikka eri syystä.

Kyllä pitäis jotain kannanrajoitusta tehdä ainakin Helsingissä. Tietääkseni sama ongelma on myös muissa kaupungeissa mm. toreilla.

Vierailija

Niin ja meillä on täällä muurahaisia ja kärpäsiä ja räksiä kuni syö mansikat.. ja sit on naapurin kissat paskomassa (ja omat, mut niitä ei lasketa) ja perunaruttokin vaivaa (niitä perunoita, ei ittiä). Kyllä ois kaupungissa helppoa, kun aamunkin sais alottaa lokkien kirkaamisessa ja metrojen suhinassa, eikä tarvis kuunnella kaikenmaailman puna- ja keltarintoja laulelemassa ja katsella, miten oravat juoksee ikkunalaudalla ja syövät perkeleet talon viimesetkin vieraskorput.

Kyllä on maailma paska paikka - ja epäreilu :(

Umm.. niin mitä lokkeja? Eiq niin. Oon kuullu, että se liittyis jotenkin makroevoluutioon, mut saattaa olla mikrokosmokseen tai luonnonsuojeluunkin, kuka näistä tietää. Tai sit ne vaan pitäis myrkyttää kaikki. Et oo ajatellu, että tarjoaisit niille 200 litraa Valion parasta kermajäätelöä ja terästäisit rotanmyrkyllä? Sit kyllä on vähän puistoharjamiehillä siivottavaa, mutta tuskin kovin paljoa enempää kui normaali festari-viikonlopun jäljiltä?

Niin että kyllä, olen ihan samaa mieltä.

Vierailija

Kyllä ne lokit aiheuttaa harmia muuallakin kuin stadissa. Oma asuntoni sijaitsee kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja talon katolla on kesäisin aina lokinpesiä. Joka kesä käyn saman taistelun lokkien kanssa, lokit puolustavat pesiään todella raivokkaasti, joka kerta parvekkeella ollessani alkaa sellainen rääkyminen ja parveketta päin hyökkäily, että varuillaan saa olla. Kertakaan eivät ole vielä uskaltaneet parveekkeen sisäpuolelle asti hyökkäyksiään viedä vaan kyseessä on enemminkin vaan peloittelua. Tätä kestää sitten aina muutaman viikon ja loppujen lopuksi lokit varmaan jollain asteella tajuavat että en ole heille uhka ja lopettavat kiivaan pesiensä suojelun.

Suuren haitan aiheuttaa myös lokien jätteet, en tiedä monetako pesää katolla on mutta jätettä tuntuvat tekevän aivan riittävästi, tämä jäte sitten valuu sateen mukana alemmalle kattotasolle ja kertyy siihen, aivan parvekkeeni eteen ja hajuhan on mitä ihanin.

Olen miettinyt että onkohan mulla mahdollista ottaa yhteyttä johonkin tiettyyn tahoon ja pyyttää että katolle tehtäisiin jotain sellaisia virityksiä että pesintä ei enää olisi mahdollista seuraavana vuonna, tappamaan näitä lintuja en missään nimessä pyydä, kunhan vaan saisi sen pesinnän loppumaan. Muualla päin maailmaa jossa linnut ovat kaupungialueella harmiksi, laitetaan piikkilankaa sellaisiin paikkoihin joihin lintu voisi pesänsä tehdä, tämä tehdään talvella jollain vanha pesintä on saatu loppuun ja ennen kuin uusi alkaa, voisi toimia myös suomessakin...

Vierailija

Ihmiset ovat tehneet lokkien asumapaikoista kaupunkeja. Siis ihmistä tässä pitäisi rankaista. Ihmistä ei kannata viedä pöndelle koska se rakentaa sinne uuden kaupungin ja tuhoaa lisää luontoa. Ihmistä ei kannata tappaa koska muuten syntyy uusia ihmisiä jotka joutuvat rakentamaan uuden kaupungin kun vanha on lokkien nokkimia ruumiita täynnä. Ihmisiä ei kannata myrkyttää, koska myrkky leviää ympäristöön ja haaskansyöjät saavat myrkytyksen myös. Ehkäisyvälineiden antaminen on hyödytöntä, koska lopuksi ihmiset huomaavat hyödyn siinä, että on vähemmän porukkaa ja alkavat rakentaa uusia kauppoja, joissa myydä ehkäisyvälineitä ja sitten rakentavat lisää kaupunkeja kun tila loppuu.

Tästä saamme loppupäätelmän, että vaikka ihminen onkin syypää luonnon tuhoutumiseen ja epäsuorasti lokkien käyttäytymiseen on kuitenkin helpompaa ja yksinkertaisempaa ja kaikille mukavempaa ajaa lokit pöndelle kuin tehdä mitään ihmiselle. Ihmisen muuttamis-/tuhoamisyritykset ovat toimimattomia ja aiheuttavat vain lisää pahaa lokeille ja koko luonnolle.

Vierailija

Olen miettinyt, miten hitossa lokit löytävän pikku ruuanmurenien luokse valtavina parvina jostain todella kaukaa. Istuin eilen Esplanadilla ja heitin söpölle nappisilmävarpuselle murusen leipää, muita lintuja ei näkynyt mailla halmeilla. Minuutin päästä penkkini ympärillä parveili lokkeja, puluja, variksia ja mitälie muita häiriköitä rääkymässä ja kärttämässä osaansa. Niillä on joku kuudes aisti.

Vierailija

Kuulemma Helsingin kauppatorilla ihan arkea että lokit vie safkat kädestä. Siis että sulla on joku lihis kädessä ja lokki nappaa sen lennosta ja vie mennessään.
Ajattelinkin sitten että vois laittaa sinne jotain keihäitä pystyyn joihin lihiksiä päihin niin ettei terää näy. Vois ruveta myymään lokin lihaa. Ei varmaan lokeille enää maistuis.

Vierailija

Kun käytte Linnanmäellä, niin vilkaiskaapa ruokakioskin kohdalla ylöspäin. Sinne on viritetty tiheään siimoja, etteivät lokit enää pääse ryöstelemään ruokaa kädestä.

Muutamia vuosia sitten olin Korkeasaaressa, jossa nelihenkinen seurue ruokaili ravintolan terassilla. Kymmenkunta lokkia teki atakin perheen ja heidän annostensa kimppuun. ravintola ei tässä tapauksessa korvaa uusia annoksia.

Mummo

Vierailija

Kyllä lokki-kantaa pitäisi jollakin tavalla rajoittaa.
Lokit ovat oman näkemykseni mukaan terveysriski.
Lokit levittävät bakteereja, matoja yms. kaatopaikoilta keskustoihin, toreille. Jos ajattelee esim. jotain toripöytää jossa lokki saattaa käydä tepastelemassa juuri kaatopaikka reissun jäljiltä. Saapuu itse kyseiseen pöytään aterioimaan niin hieman se inhottaa.
Mikäli paikalle sattuisi lapsi perhe ja lapselta tippuu ranskalainen pöydälle niin eiköhän se sen suuhun laita, jolloin kaikki "pöpöt" välittyvät kaatopaikalta lapsen suuhun.
Epähygieenisiä elikoita ei pitäisi päästää lähelle paikkoja jossa ihmiset esim. syövät, lasten leikkipaikat.
Onhan koiran taluttajillekkin tullut rajoituksia, että jätökset pitää (tai ainakin pitäisi) kerätä pussiin. Joten lokin ampumiseen lupia

Uusimmat

Suosituimmat