seksi harrastuksena

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

monien tuskaisten väittelyjen jälkeen, onko ihmiset ja delffiinit ainoat eläimet jotka harrastavat seksiä nautinnon vuoksi.
Änestän kyllä

Sivut

Kommentit (135)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Pan paniscus (nomen est omen) eli kääpiösimpanssi.

Eli vastaus kysymykseen on ei.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ei ole simpanssit ja monet muut apinat harrastavat myös.

simpanssilla on 98.5 prosenttisesti samanlaiset geenit, se on hyvin samanlaisia otuksia kuin ihmiset.

Tappavat toisiaan ja saattavat harrastaa seksiä. Simpanssit harrastavat myös kannibalismia, mitä ei oiken enään ihmiset taida harrastaa ainakaan länsimaissa. Afrikassa todennäköisesti voi olla vielä.

Ihmiset ovat opettaneet simpanseille, kaikeinlaisia temppuja Esim. pianonsoittoa ja sikarin polttamista ja maalaamista ja limujen juontia.

Vierailija
tiäremiäs
Tappavat toisiaan ja saattavat harrastaa seksiä. Simpanssit harrastavat myös kannibalismia, mitä ei oiken enään ihmiset taida harrastaa ainakaan länsimaissa. Afrikassa todennäköisesti voi olla vielä.

Kuulittekos jo, että Tofun rinnalle on keksitty Hofu (muistaakseni tuolla nimityksellä). Hofu on kehitetty ihmislihan makuiseksi herkuksi kaikille ihmislihasta pitäville friikeille. Tuotteen on kehittäjä on kuulema "kuvitellut", miltä ihmisliha maistuu....

Vierailija

Kaikki eläimet harrastavat seksiä nautinnon vuoksi (paitsi ne harvat, joiden lisääntymisstrategiaan kuuluu raiskaus). Ihminen on todennäköisesti ainoa eläin, joka voi tarkoituksellisesti harrastaa seksiä saadakseen lapsia. Muut eläimet tekevät sitä, koska se tuntuu kivalta.

Vierailija
Scylla
Kaikki eläimet harrastavat seksiä nautinnon vuoksi (paitsi ne harvat, joiden lisääntymisstrategiaan kuuluu raiskaus). Ihminen on todennäköisesti ainoa eläin, joka voi tarkoituksellisesti harrastaa seksiä saadakseen lapsia. Muut eläimet tekevät sitä, koska se tuntuu kivalta.

Et voi olla tosissasi?

Vierailija
daffy duck
Et voi olla tosissasi?

Toki olen. Ei eläin ryhdy panopuuhiin mielessään kaunis rivi jälkeläisiä, se parittelee mielihyvän vuoksi. Eläin ei tiedä, että parittelusta seuraa naaraan hedelmöittyminen ja muutaman viikon/kuukauden kuluttua sen omia lapsosia, toisin kuin ihminen. Ihminen on ainoa, joka voi suunnitella hankkivansa jälkeläisiä harrastamalla seksiä.

Eläin saa nautintoa genitaaliensa hinkkaamisesta toisen sukupuolen edustajan genitaaleihin. Parittelusta saatava nautinto on eläimen ainoa motiivi paritella. Aivan kuin ihminenkin saa nautintoa syömisestä kauan ennen kuin on tarpeeksi vanha ymmärtämään syömisen funktion: se vain tuntuu hyvältä ja siksi sitä tehdään.

Vierailija
Scylla

Toi on muuten hyvä pointti. Tuskin muut eläimet tajuavat seksin johtavan jälkeläisten syntymiseen, viettien perässähän ne seuraavat. Jotkut ihmiset sen sijaan "yrittävät" hankkiutua raskaaksi, eli tarkoituksena tosiaan lapsen saaminen.

Sen sijaan monesti puhuttu "huvikseen" seksin harrastaminen tarkoittanee seksiä, joka tapahtuu ilman parittelurituaaleja ja varsinaisen kiima-ajan ulkopuolella. Tällaista seksiä ainakin jotkut apinat harrastavat. Naaras saattaa "antaa" urokselle oman kiima-aikansa ulkopuolella esim. rauhoittaakseen vihastunutta urosta.

edit: Kirjoitin sitten samat asiat kuin scylla omassa vastauksessaan...

Vierailija
Scylla
daffy duck
Et voi olla tosissasi?

Toki olen. Ei eläin ryhdy panopuuhiin mielessään kaunis rivi jälkeläisiä, se parittelee mielihyvän vuoksi. Eläin ei tiedä, että parittelusta seuraa naaraan hedelmöittyminen ja muutaman viikon/kuukauden kuluttua sen omia lapsosia, toisin kuin ihminen. Ihminen on ainoa, joka voi suunnitella hankkivansa jälkeläisiä harrastamalla seksiä.

Eläin saa nautintoa genitaaliensa hinkkaamisesta toisen sukupuolen edustajan genitaaleihin. Parittelusta saatava nautinto on eläimen ainoa motiivi paritella. Aivan kuin ihminenkin saa nautintoa syömisestä kauan ennen kuin on tarpeeksi vanha ymmärtämään syömisen funktion: se vain tuntuu hyvältä ja siksi sitä tehdään.

Mä olin jo tohkeissani kirjoittamassa sulle vastauksia, mut sit tajusin et turhaa se on kuitenkin, jos et mitään tajua pariutumisesta ja sen tarkoitusperistä niin mun on ihan turha edes aloittaa sitä sulle kertomaan, hukkaan vaan aikaani. Jos jku muu jaksaa niin olkoon hyvä, mulla ei vaan riitä aika kaikkien idioottien opastamiseen

ps. toi boldattu teksti, en oo varmaan nauranu näin paljoo sitten Katin viime viestien.

Vierailija
daffy duck
Mä olin jo tohkeissani kirjoittamassa sulle vastauksia, mut sit tajusin et turhaa se on kuitenkin, jos et mitään tajua pariutumisesta ja sen tarkoitusperistä niin mun on ihan turha edes aloittaa sitä sulle kertomaan, hukkaan vaan aikaani. Jos jku muu jaksaa niin olkoon hyvä, mulla ei vaan riitä aika kaikkien idioottien opastamiseen

ps. toi boldattu teksti, en oo varmaan nauranu näin paljoo sitten Katin viime viestien.

Kiitos asiallisesta ja perustellusta vastauksesta! Olen erittäin vakuuttunut uskomattomasta tietämyksestäsi eläinten parittelumotiiveista. Kerrassaan häikäisevää!

Kenties Sinä uskot koiran harkitusti parittelevan siksi, että saisi lapsikultia, mutta Sinulla tietysti onkin harvinaisen älykkäitä koiria. Minun tyhmä koiraparkani parittelee siksi, että on kiimassa ja tahtoo uroskoiran siittimen sisäänsä poistaakseen paineensa.

EDIT: En usko sinun ymmärtäneen boldaamaasi virkettä, koska olet boldannut sen niin hassusti. Sehän ei suinkaan tarkoittanut, että syömisen funktio olisi se, että se tuntuu kivalta, vaan että pikkulapsi ei ymmärrä sen oikeaa funktiota ja syö nautinnon vuoksi. Vasta kasvettuaan ja opittuaan viisaammiltaan hän ymmärtää, että eläimet syövät siksi, että tarvitsevat ravintoa. Pikkulapsen motiivi syödä ei siis ole ravinnonsaanti, vaan nautinto. Aivan kuin hedelmöittymisestä mitään ymmärtämätön eläin parittelee parittelusta saamansa nautinnon vuoksi, sillä se ei ymmärrä lastenteon mekanismeja, eikä siksi voi tarkoituksella yrittää saada lapsia.

Vierailija
Scylla
daffy duck
Et voi olla tosissasi?

Toki olen. Ei eläin ryhdy panopuuhiin mielessään kaunis rivi jälkeläisiä, se parittelee mielihyvän vuoksi. Eläin ei tiedä, että parittelusta seuraa naaraan hedelmöittyminen ja muutaman viikon/kuukauden kuluttua sen omia lapsosia, toisin kuin ihminen. Ihminen on ainoa, joka voi suunnitella hankkivansa jälkeläisiä harrastamalla seksiä..

Kuinkas leijona urokset osaavat tappaa kaikki vieraat pennut? Hajuko?

Vierailija
180°

En ihan ymmärtänyt, mihin tämä liittyi, mutta yritetään. Laukaisevana tekijänä voi olla haju. Leijona toimii viettiensä varassa, se ei suunnittele jälkeläisten tekemistä. Se ei esimerkiksi ajattele näin: "Tapanpa tuosta vieraan uroksen poikaset, jolloin tuo hehkeä naaras tulee kiimaan, jolloin voin paritella levittääkseni geeniperimääni".

Vierailija
Scylla
daffy duck

Kiitos asiallisesta ja perustellusta vastauksesta! Olen erittäin vakuuttunut uskomattomasta tietämyksestäsi eläinten parittelumotiiveista. Kerrassaan häikäisevää!

Kenties Sinä uskot koiran harkitusti parittelevan siksi, että saisi lapsikultia, mutta Sinulla tietysti onkin harvinaisen älykkäitä koiria. Minun tyhmä koiraparkani parittelee siksi, että on kiimassa ja tahtoo uroskoiran siittimen sisäänsä poistaakseen paineensa.

Pakko kai se sitten on. Puoli kierrosta ottinkin tuossa esiin leijonat. Kun uros-leijona valtaa itselleen lauman toiselta uros-leijonalta niin ensimmäiseksi se tapaa vanha uroksen poikaset. Tästä syntyy se että naaras tulee uudelleen kiimaan ja on taas valmiina vastaanottamaan uuden uroksen. Uusi uros parittelee naaraan kanssa, ja sä väität että se tekee ton kaiken ihan vaan huvikseen, että pääsis panolle. Katsos uroksella ei ole muuta päämäärää kuin saada omat geeninsä siirtymään seuraavalle sukupolvelle, tämä onkin yleisin syy miksi eläimet parittelevat, vai pitäiskö sanoa se perimmäinen syy, siirtää omat geeninsä eteenpäin, taata oman lajinsa jatkuvuus, vieläkö jatkan?

En kuitenkaan sano että eläimet eivät harrasta seksiä huvikseen, kyllähän ne sitäkin tekevät, monikin laji, mutta tämäkin on yleistä vaan nisäkkäillä, esim hyönteisten ei ole todettu harrastavan seksiä huvikseen, niiden elämä on mallia, syntyminen --> pariutuminen --> kuoleminen, moni jopa kuolee välittömästi pariutumisen jälkeen, mut hei, huvikseen se sen tekee

Ja tuohon ruoka juttuun jos et ole oikeesti sitäkään ymmärtänyt, eläimet syövät ruokaa pysyäkseen hengissä, ei sen takia että se on kivaa...

Vierailija
Scylla
180°

En ihan ymmärtänyt, mihin tämä liittyi, mutta yritetään. Laukaisevana tekijänä voi olla haju. Leijona toimii viettiensä varassa, se ei suunnittele jälkeläisten tekemistä. Se ei esimerkiksi ajattele näin: "Tapanpa tuosta vieraan uroksen poikaset, jolloin tuo hehkeä naaras tulee kiimaan, jolloin voin paritella levittääkseni geeniperimääni".

OMG!!!111!!

Vierailija

Kuten mä sanoin, turhaa se tulee olemaan, sama kuin yrittäis tunkea neliön muotoista palikkaa reiän muotiseen koloon, siis sun kanssa keskutelminen.

Vierailija
daffy duck
Uusi uros parittelee naaraan kanssa, ja sä väität että se tekee ton kaiken ihan vaan huvikseen, että pääsis panolle. Katsos uroksella ei ole muuta päämäärää kuin saada omat geeninsä siirtymään seuraavalle sukupolvelle, tämä onkin yleisin syy miksi eläimet parittelevat, vai pitäiskö sanoa se perimmäinen syy, siirtää omat geeninsä eteenpäin, taata oman lajinsa jatkuvuus, vieläkö jatkan?

Oletko oikeasti niin yksinkertainen, että vielä uskot niihin lapsuuden eläinsatuihin, joissa eläimet puhuivat ja ajattelivat kuten ihmiset? Etkö ymmärrä, ettei eläimellä voi olla sellaisia tietoisia päämääriä kuin lasten hankkiminen? Uskotko sinä todella, että leijona ymmärtää parittelun ja lasten putkahtamisen syy-seuraus -suhteen?

Minusta tuntuu että sinulla on vaikeuksia hahmottaa sanan motiivi merkitystä. Et ymmärrä sitä, että vaikka eliöiden sanotaan pyrkivän lisääntymään, se ei tarkoita sitä, että eliö itse henkilökohtaisesti ymmärtäisi tehtävänsä lisääntyjänä, vaan sitä, että eläimellä on viettejä jotka ajavat sen parittelemaan, ja parittelun tapahtumisen on evoluutio turvannut sillä, että se tuntuu hyvältä. Eläin saa siis parittelusta nautintoa, ja haluaa siksi tehdä sitä. Oletko eri mieltä? Etkö kenties usko eläinten nauttivan parittelusta?

daffy duck
Ja tuohon ruoka juttuun jos et ole oikeesti sitäkään ymmärtänyt,

Kuten voit todeta edellisen viestini lisäyksestä, sinä taisit olla se joka ei ymmärtänyt.

daffy duck
eläimet syövät ruokaa pysyäkseen hengissä, ei sen takia että se on kivaa...

Eläin ei ymmärrä saavansa betakaroteenia syödessään porkkanaa, se ymmärtää vain, että syöminen tuntuu hyvältä ja tekee sitä siksi. Vaikka betakaroteeni onkin sille välttämätöntä. Eläimen vietit ohjaavat sitä syömään porkkanaa, ja ajatella, että silti eläimen tietoinen päämäärä ei ole saada betakaroteenia!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat