Hominidien aivojen koon kehitys

Sivut

Kommentit (19)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Hmm. Mitäs se seuraava kehitysvaihe sanoikaan... pitää taas rääkätä nettiä.

Sori.

Ihan mielenkiintoinen juttu. Miten muokkaamalla H. sapiens sapiens saadaan seuraavalle tasolle?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Ihan mielenkiintoinen juttu. Miten muokkaamalla H. sapiens sapiens saadaan seuraavalle tasolle?

Luonnollisin keinoin ei ehkä laisinkaan. H.S kun muokkaa elinympäristöään niin paljon itselleen sopivaksi, ettei evoluutiolle ole käytännössä tarvettakaan. Todennäköisempää on fyysinen degeneraatio ja kenties henkinenkin, kun kenenkään ei tietokoneiden ansiosta tarvitse enää vaivata päätään esim. matematiikassa. Siitä seuraa se, että tyhmätkin pärjäävät tieteessä ainakin tiettyyn rajaan asti ja edistys hidastuu, koska näillä tyhmillä ei välttämättä ole ns. omia ajatuksia kehitettäviksi. Vrt. Caesar vastaan Pompeius. Pompeius kyllä osasi ulkoa kaikki tunnetuimmat sotataktiikat, mutta ei osannut kehitellä uusia -toisin kuin Caesar. Niinpä Pompeius olikin helisemässä, kun hän ei osannut vastata Caesarin kehittämiin nerokkaisiin sotaliikkeisiin.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Luulen kumminkin, että geenimanipulaatiota tullaan käyttämään vähän joka paikassa, kun se nyt kerran on keksitty. Saatetaan nillittää "luonnollisuuteen puuttumisesta" jne. mutta, ihan oikeasti, kuka jättäisi korjaamatta jonkin geenivian sitten kun se on mahdollista vain jonkin vakaumuksen takia? (Okei, niitäkin on.)

Miksei siis aivojen kokoa. Kyllä mulle kelpais.

Vierailija

Ehkäpä aivojen kokoa tärkeämpi seikka on kuitenkin taito käyttää niitä... ja sitä voi kehittää.

Sairauksia aiheuttavien geenivirheiden korjaaminen taas ei minun mielestäni ole ollenkaan epäeettistä.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Jaa, ettei se koko, vaan se tekniikka?

No, myönnetään, mutta silti tuntuu siltä että muisti on asia jota ei ikinä ole liikaa. Ja kuka sen tietää, mihin buustatut aivot pystyisivät? Eivät tienneet ne "NI!"-ttömät homidit...

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Antropologit innoissaan luulöydöstä!
(NEW YORK) Maailman antropologit ovat innoissaan New Yorkissa tehdystä luulöydöksestä. Manhattanin eteläkärjestä on löytynyt kymmenkunta luunpalaa, jotka ilmeisesti kuuluvat ihmistä läheisesti muistuttavalle kädelliselle.
LINKKI ALKUPERÄISEEN UUTISEEN

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

No! Not the Homids Who Say Ni!

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

asdf
Seuraa 
Viestejä10404
Liittynyt16.3.2005
Herra Tohtori

We are now no longer the Homids who say Ni. We are now the Homids who say Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm.

Vierailija
asdf
Herra Tohtori

We are now no longer the Homids who say Ni. We are now the Homids who say Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm.

Sarjassa "Monty-Python-fani-rakastelee-välimerkkiä":

Eikös sen kuuluisi mennä "Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-T'PANG"?

Vierailija
totinen
Joitakin tulevia lukijoita saattaa ihmetyttää käyty keskustelu mutta selvennetään, että korjasin otsikon vasta nyt.

Tuo selvensi asiaa. Mietin jo että: a, olenko minä mennyt sekaisin vai: b, ovatko kaikki muut menneet sekaisin.

Raakaa todennäköisyyttä käyttäen asiat alkoivat näyttää minun kannaltani suorastaan surulliselta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat