Blondit ovat tyhmiä!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vai ovatko?

Mistä blondivitsit ovat saaneet alkunsa? Miksi juuri blondi, miksei tummaverikkö, ristiverinen tai punapää? Suurin osa naisistahan ovat, en sanoisi tyhmiä, mutta vähemmän välkkyjä, kuin me fiksut ja viisaammat miehet.

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Voisikos jotain pohjaa löytyä yleisestä blondiensuosimisesta näin pohjoismaissa ( no onhan sitä muuallakin ), onko sitä? Sehän yksinkertaisesti johtaa enempään huomioon. Ei niin, että blondiudella olisi itsessään mitään tekemistä älykkyyden kanssa.

Vierailija

"Onko blondi vitsejä muualla kuin skandinaviassa?" - siitä en ole ollenkaan varma, mutta onhan ne jenkeissäkin useimmiten "kuumia blondeja", mitä tulee siihen suosimiseen.

Vierailija
buugie
Voisikos jotain pohjaa löytyä yleisestä blondiensuosimisesta näin pohjoismaissa ( no onhan sitä muuallakin ), onko sitä? Sehän yksinkertaisesti johtaa enempään huomioon. Ei niin, että blondiudella olisi itsessään mitään tekemistä älykkyyden kanssa.

Kyllä se on ihan ympäri maailmaa sivistyneissä maissa sama juttu. Neekereiden pimeästä Afrikasta en tiedä.

Blondiudella itsessään ei olekaan mitään tekemistä NAISEN älykkyyden kanssa, joten miksi juuri blondi. Urosten puolellahan tällaista värierottelua ei (tietääkseni) olekaan. Olen tavannut monia erittäin fixuja blondeja ja muunkin värisiä naisia, jopa neekerinaisia. Naiset vaan kokemusteni mukaan keskimääräisesti useammin eivät ole niin älykkäitä kuin miehet.

Edit: Tosin kaikkien noiden tapaamieni eriväristen naisten kanssa jutustellessani en ole ajautunut mihinkään käytännön pulmatilanteisiin, joten en ole ihan varma ovatko hekään NIIN fixuja.

Vierailija

[quote="Jarrumies"][quote="buugie"]
Neekereiden pimeästä Afrikasta en tiedä.
. Olen tavannut monia erittäin fixuja blondeja ja muunkin värisiä naisia, jopa neekeri naisia.

Tämä voi vaikuttaa turhalta whinettämiseltä mutta minusta käyttämäsi nimitys mustaihoisista ihmisistä on hieman karkea.
Minä tunnen monia mustaihoisia ja heille neekeri nimitys on kuin isku vasten kasvoja.

Vierailija

Pyydän anteeksi kaikkien tummien puolesta, ihonväriin katsomatta. Tunnen minäkin monia heistä. Sanoin tyhmästi.

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Jotenkin olen ollut huomaavinani, että TYHMÄT ovat tyhmiä.

Ei ole väliä ihon- tai tukanvärillä. Mutta voin olla väärässäkin.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Hyvät blondittelijat.

Jäin pohtimaan tätä ajatusta jostain ihmeellisestä syystä. Lähipiirissäni ei ole kuin muutama blondi ja hekin vaikuttavat lähes täysjärkisiltä, mutta toisinaan näissä "kansanviisauksissa" on jopa puolet totta.

Tai sitten ei, mutta heitetäänpäs muutama ajatus ilmaan ja katsotaan saako kukaan niitä kiinni.

On kahta eri blondi-tyyppiä:
Aidot
Värjäyksen kautta blondautuneet

Aitojen blondien suhteen testaaminen onnistunee helposti. Otetaan populaatiosta blondeja satunnaisotannalla ja pistetään heidät tekemään jokin hieman normaalia äo-testiä kattavampi testiä. Verrattakoon tätä populaation normiin - meillä on vastaus. Onko tämä mahdollisesti rasistista - on, mutta jos nyt joku oikeasti haluaa tähän vastauksen. Minä keksin mutu-ajatuksia puolesta ja vastaan loputtomasti. Tällä testillä saataisiin herra Vanhanenkin (seniori) tyytyväiseksi.

Toinen ryhmä onkin sitten ne, jotka värjäävät hiuksiaan. Tähän tarvitsemme psykologia. Onko ihminen, joka ei pidä omien hiustensa väristä muuhun populaatioon nähden tyhmempi ? Voiko tälläista ajatusta edes esitää ?

Itse pidän edelleen kiinni ajatuksesta, jonka salai jo sanoikin: tyhmät ovat tyhmiä.

Vierailija

Mitä hain teoriantyngälläni oli tarkemmin tämä:
Blondejahan on yleisesti suosittu ja tästä seuraa huomio. Huomio taas johtaa enempään vitsien määrään kohderyhmästä - täysin loogista ja yleistä nykyäänkin ryhmästä huolimatta.

Oleellista on se, ettei blondivitsit välttämättä tässä olisi syntyneet aivan noin vain, vaan toodella pitkällä ajalla muovautuneet. Suosion ja huomion vuoksi naisiin kohdistuvat vitsit olisivat sisältäneet usein hahmon vaaleaveriköksi, blondiksi kuvaamisen, tämä yleistyisi. Lopulta puhutaan vain blondeista. Vielä ajassa eteenpäin niin blondit saavat tyhmän maineen ja vitsien vuoksi sana "blondi" saa lisämerkitystä, koska yhdistetään vitsien tyhmiin naisiin.

Näin tyhmä blondi on vasta vitsien jälkeen, eikä toisin päin.

Niin, ei tässä mitään muuta takana ole kuin mahdollisuus.

Vierailija
buugie

Niin, ei tässä mitään muuta takana ole kuin mahdollisuus.

Minusta huomioitavaa on, että jos on jo ennakkoluulo, on tapana katsoa asiaa siitä näkökulmasta ja todennäköisemmin näkee asian kuin sen haluaa nähdä.
Mites ääripäänä kiihkouskovaiset tai.. ateistit.. (en ota kantaa).

Esim. äitini miesystävä (rasisti) kommentoi vain tummaihoisten huonosta käyttäytymisestä, ei siitä, jos he ovatkin muuta. Tai no ei tummaihoisen ole tarvinnut käyttäytyä edes huonosti, silti hän on haukkunut niitä mutasormiksi.......nii no joo onhan niillä tummahkot sormet, mutta en silti ymmärrä miksi haukkua (äänensävy siis).

En minä tunne blondeja, jotka olisivat keskimäärin tyhmempiä kuin brunetit. Tai no yks pinnallinen materialisti löytyy, mutta hänpä sai matikasta ällän. no älykkyyttä tai elämän viisautta on erilaista..
Tämä tosin teini-iässä, enkä enää häntä tunne kasvaneena aikuisena.

Sehän on selvä, ettei hiusten tai ihon väri vaikuta (kunnes toisin tieteellisesti todetaan) älykkyyteen. Mietityttää tosiaan, miksi blondeista on tehty tyhmempiä joidenkuiden ajatusmaailmassa.
Miksi malleiksi tai laulajiksi keskimääräistä useammin valitaan blondeja. Ovatko mallit ja laulajat .. jaa no en halua haukkua ketään.. No esim. Britney Spears. Eikös managerit ole halunneet (pelkästään rahan takia) tehdä britneystä seksipommin. Onko seksipommius tyhmää? Musta elämässä on tärkeämpiäkin asioita. Tai no mitäs mieltä ovat nuo ko. managerit..
Kun kyse blondeista laulajista, mites Madonna, luin jostain, että sen äo on 150.

Vierailija

Minä olen huomannut, että tummahiuksiset ovat "ilkeämpiä". Tunnen kuitenkin niin vähän ihmisiä, että tämä havainto saattaa olla vain sattumaa.

Vierailija
salai
Jotenkin olen ollut huomaavinani, että TYHMÄT ovat tyhmiä.

Ei ole väliä ihon- tai tukanvärillä. Mutta voin olla väärässäkin.

Eikä sukupuolella

Minä olen huomannut, että tummahiuksiset ovat "ilkeämpiä". Tunnen kuitenkin niin vähän ihmisiä, että tämä havainto saattaa olla vain sattumaa.

Todella hyvä pointti! Olen nyt muutamien viimeisten vuosien aikana asunut saman katon alla, eli seurustelusuhteessa, kolmen eri tummahiuksisen naisen kanssa ja tuo pitää ainakin heidän kohdallaan paikkansa. Pisin näistä suhteista taisi kestää puolitoista vuotta.

En tätäkään halua yleistää, mutta tummat naiset ovat luonteeltaan kovia, itsepäisiä, haluavat olla itsenäisiä ja riippumattomia, ei niinkään kodista ja miehestä huolta pitäviä. Alkuhuuman mentyä ohi ne muuttuvat huutaviksi, jäkättäviksi ja jankuttaviksi riidanhaastajiksi. Näin mulle on käynyt. Ei niiden kanssa voi elää...

Vaaleat taas ovat lepsumpia, rauhallisempia ja omaavat enemmän hoivaviettiä kuin tummat. Ehkä juuri tuo lepsuus ja rauhallisuus tuo heidän olemukseensa sellaista blondimaista yksinkertaisuutta ja jopa tyhmää vaikutelmaa. Esimerkki blondista ex-vaimostani: Kun pierasin olohuoneessa, josta minulla oli näköyhteys keittiöön, missä ollut vaimoni samalla sekunnilla pamauksen kuultuaan vei käden nenän eteen suojaksi ja huusi, että hyi hemmetti! Välimatkaa meillä oli n. 10 metriä, jonka matkan tuo älykääpiö kuvitteli hajun kulkevan äänennopeudella.

Just joo... Tämä on siis spekulointia ja perustuu vain minun omiin kokemuksiini. Jollain muulla saattaa olla ihan päinvastaiset kokemukset.

Vierailija

"Minusta huomioitavaa on, että jos on jo ennakkoluulo, on tapana katsoa asiaa siitä näkökulmasta ja todennäköisemmin näkee asian kuin sen haluaa nähdä.
Mites ääripäänä kiihkouskovaiset tai.. ateistit.. (en ota kantaa)."
- Nimenomaan yritin teorialla tuoda esiin, että ennakkoluulo olisi tullut vasta vitsien jälkeen. Vitsit ovat huomiota siinä missä mikä tahansa muukin, eikä läheskään aina huonoa sellaista. Kuitenkin hyvänä pidetty huumori pitkällä aikavälillä leimaa estämättömästi vitsien kohteen sellaiseksi, mitä vitseissä vihjataan, kohdetta huonommin tuntevien silmissä, vai? Tämä johtaa ennakkoluuloon.
- En pidä ateisteja missään suhteessa ennakkoluuloisena ryhmänä, hehän vain haluavat jumalalle todistusta, jota ei ole, mutta tämä menee jo pahasti off topic.

"Esim. äitini miesystävä (rasisti) kommentoi vain tummaihoisten huonosta käyttäytymisestä, ei siitä, jos he ovatkin muuta. Tai no ei tummaihoisen ole tarvinnut käyttäytyä edes huonosti, silti hän on haukkunut niitä mutasormiksi.......nii no joo onhan niillä tummahkot sormet, mutta en silti ymmärrä miksi haukkua (äänensävy siis)."
- Tämä ennakkoluulo on taas aivan eri asia, koska nuo ihmiset ovat ennakkoluuloisen silmissä aivan erilaisia ja se ennakkoluulo on jopa ymmärrettävää ( älkää sitten kärjistäkö tätä kommenttia, en minä sitä hyväksy ).
- Juuri sanoin tässä viestissä yrittäneeni aiemmin tuoda esille vitsien luomaa ennakkoluuloa. Se on aivan erilaista ennakkoluuloa, siinä on eri ärsyke. Rasisti näkee aivan erilaisen olennon vaikka ulkomaalaisessa kulttuureineen, erikseen blondeja tyhmänä pitävä on saanut käsityksensä vitseistä.

Mitä tulee Madonnaan 150 äo:llaan - Eihän tuo nyt itseasiassa mikään ruudinkeksijän ÄO ole, vai? -, noh moraalia on monenlaista ja itsensä tyrkyttäminen ei tee kenestäkään tyhmää. Hyvinhän on tienannut ja on varmaankin melko hyvä elämä.

Vierailija

Jarrumies: "Just joo... Tämä on siis spekulointia ja perustuu vain minun omiin kokemuksiini. Jollain muulla saattaa olla ihan päinvastaiset kokemukset."
- Todellakin, eikös nämä kokemukset voisi jättää tässä väliin.

Vierailija

Ihan pelkkänä blondina en menisi pitämään naista, jonka hiusten väri on vaihdellut platinablondista sinimustaan.
Lienee tämä osittain italialaista syntyperää oleva nainen luonnostaan kuitenkin aivan muuta, kuin blondi.

Oliskohan niin, että vaaleuteen sen ainoan o i k e a n blondin Marilyn Monroen myötä viimeistään liitetty seksisymbolinen arvo on tehnyt jokusen pahansuopaiseksi, kun vaalea kimallus on jäänyt saavuttamattomaksi haaveeksi tahi toisen kainaloon.

On sitten täytynyt aloittaa pieni mustamaalaaminen...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat