Paasto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä mieltä asiantuntijat olette itsekehittämästäni "paastosta"?

"Ruokavalioni":

- Aamulla pari lasia vettä, lasi appelsiinituoremehua, juomalasillinen pakasteherneitä, ehkä tölkillinen Red Bullia. Määrät vaihtelee.

- Aamupäivällä töissä, joka on puhtaasti istumatyö, saatan juoda tölkillisen laitticocista.

- Iltapäivällä vettä ja herneitä janon ja mielen mukaan, ei suuria määriä.

- Illalla ja yöllä (minulla on tapana valvoa aika myöhään) vähän vettä, 6-8 tölkkiä olutta (4,8%vol) unijuomaksi, sekä pakasteherneitä pieniä annoksia pitkin iltaa, ehkä vähän valkoviiniäkin kyytipojaksi.

Tällä reseptillä olen aikonut pärjätä jonkun aikaa, ja ihan puhtaasti uteliaisuudesta miten se tulee minuun vaikuttamaan. Terveydentila toistaiseksi hyvä, ei ylipainoa eikä sairauksia. Työmatka 4 kertaa päivässä n. 50 metriä kävellen + portaat kolmanteen kerrokseen joko ylös tai alas kulkusuunnan mukaan, muuten en juuri liikuntaa harrasta.

Aloitin kokeeni eilen 5.8. aamulla, jolloin söin viimeksi kinkkujuustosämpylän ja join lasillisen vettä ja tuoremehua. Iltapäivällä hörpin muutaman kerran maustekurkkupurkkiin jäänyttä hyvänmakuista lientä, joka vei tehokkaasti nälänolon tunteen. Tästä eteenpäin siis yo. ruokavalion mukaan.

Miten on, pärjääkö tuolla? Vielä ainakaan ei ole pahemmin nälkä ollut, kiitos kai herneiden. Oikeastaan oli tähän vähän syytäkin, nimittäin kun tuo maha on aina kova kuin kivi. Täynnä ilmaa. Herneet eivät taida siihen ongelmaan auttaa, mutta kun ne ovat niin hyviä. Tuskin olutkaan auttaa. Herneet voi vaihtaa johonkin muuhun, mutta olutta en jätä!

Koetta olen aikonut jatkaa reilun viikon maksimissaan, mutta en hampaat irvessä, vaan lopetan jos siltä tuntuu.

Tässä vaiheessa ruokavalioon voi tehdä parannusehdotuksia. Seuraavat kriteerit pitää kuitenkin huomioida: Olut jää, ei hedelmiä tai salaatteja. Enkä myöskään aio harrastaa suolihuuhtelua.

Niin asiantuntijat, olenko menossa ojasta allikkoon?

Sivut

Kommentit (28)

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Eihän tuo ihan oikeaoppista ole. Yleensä paastoon (tai raakaravintoon) mennään nimenomaan siksi, että saadaan syy rassata p**settä.

Itse tasaisin tuota kuuria siten, että illalla 10 tölkkiä olutta ja aamulla 2 krapulaan. Jos rupeaa huikoomaan suosittelen sillinsuolavettä; antaa myös janoa mukavasti, jos kalja ei muuten maistu.

Viikonloppuna voi sitten vaihteeksi nauttia paaston kunniaksi jotain herkkua kuten 16 vuotiasta Lagavulin-viskiä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Hä!?! En nyt sentään mikään alkoholisti ole , jätän ne krapularyypyt sovinnolla juopoille. Enkä halua 16-vuotiaisiinkaan sekaantua.

Niin, ei tämän ole tarkoituskaan olla oikeaoppista. Omaksi huvikseni, hullu kun olen ja kokeilunhaluinen, haluan tätä ihan vakavissani kokeilla ainakin muutaman päivän. Tietysti pilke silmäkulmassa.

Jos nyt kuitenkin jonkun mielestä voi olla niin, että nukkumaan mennessä en voi olla varma heräänkö enää aamulla, niin lupaan harkita kokeeni keskeytystä. Valveilla ollessa on sentään mahdollisuus hälyttää apua jos joku menee pieleen. Ja mikä voisi mennä pieleen, mikä tuossa ruokavaliossa nyt niin väärin on???

Tekihän se joku Mengelekin kokeita, minä vaan testaan itselläni

Lievää päänsärkyä ja huimausta jo havaittavissa...

Vierailija

Tuo on hengenvaarallista. Liikut ja lihaksesi tarvitsevat aineita joita saat "rehuista" ja lihasta. Herneet tai Red Bull eivät paljo asiaa auta, oluesta tai laittikokiksesta puhumattakaan. Ja sen lisäksi "paastovaliossasi" on aivan liikaa nestettä. Nestettä ja kiinteää ravintoa tulisi nauttia aika tasapainoisesti.

Omasta mielestäni ainoa minkä kokeillasi saat tietää on se miltä vatsan ympäri kääntyminen ja ylihapottuminen tuntuu. Sen lisäksi ajatuksesi ja liikkesi hämärtyvät ja et pysty kunnolla keskittymään.

Vierailija

Ei sitä istumatyöläinen nyt niin kovin paljon energiaa kuluta

Gauber-suolalla putket tyhjäksi, suolta ei tarvitse huuhdella. Veden sekaan Vaahterapalmusiirappia... Ja helvetisti sitruunamehua sekaan, peittämään karmeaa makua

Oikeaoppisen paaston kanssa reseptilläsi ei ole mitään tekemistä.. Herneitä, heh, ja nesteen ja kiinteän ravinnon tasapainoa paastoon!
Mutta tuskin tuohon nyt kuoleekaan, muutamassa päivässä!

Vierailija
HaZe
Tuo on hengenvaarallista. Liikut ja lihaksesi tarvitsevat aineita joita saat "rehuista" ja lihasta. Herneet tai Red Bull eivät paljo asiaa auta, oluesta tai laittikokiksesta puhumattakaan. Ja sen lisäksi "paastovaliossasi" on aivan liikaa nestettä. Nestettä ja kiinteää ravintoa tulisi nauttia aika tasapainoisesti.

Omasta mielestäni ainoa minkä kokeillasi saat tietää on se miltä vatsan ympäri kääntyminen ja ylihapottuminen tuntuu. Sen lisäksi ajatuksesi ja liikkesi hämärtyvät ja et pysty kunnolla keskittymään.

Ei se mikään paasto olisikaan jos nyt alkaisin lihasoppaa syömään. Paastossa mikään ei ole tasapainoista, ainakaan minun hienossa erikoispaastossani. Jotkut paastoavat ihan pelkällä vedelläkin! Tuo viimeinen lauseesi on ihan totta. Se on lähes minun normaaliolotilani ilman paastoakin.

Gauber-suolalla putket tyhjäksi, suolta ei tarvitse huuhdella. Veden sekaan Vaahterapalmusiirappia... Ja helvetisti sitruunamehua sekaan, peittämään karmeaa makua

Oikeaoppisen paaston kanssa reseptilläsi ei ole mitään tekemistä.. Herneitä, heh, ja nesteen ja kiinteän ravinnon tasapainoa paastoon!
Mutta tuskin tuohon nyt kuoleekaan, muutamassa päivässä!

Herneet ovat mukana ihan sattumalta kun sattui kaapista löytymään ja ovat hyviä Ne voisi kyllä vaihtaa johonkin muuhun, vaikka nestemäiseen.

Oletan tuon suolen väkivaltaisen tyhjentämisen olevan jotenkin tärkeää "oikeaoppisessa" paastossa, mutta luotan siihen, että minun vaihtoehtomallissani saan sen tyhjennettyä ihan luonnollisestikin.

Voi olla, että innoissani kuvittelen, mutta ikään kuin pallean seutu olisi jo hiukan pehmennyt...

Vierailija

Olen todennut tämä aikaisemmin ja totean vielä kerran, täällä liikkuu poikkeuksellisen kekseliästä ja älykästä porukkaa.
Teidän ansiostanne tiede menee eteenpäin!!!

Vierailija

Jarrumies, muista kuitenkin tämä:

"Terve, normaalipainoinen aikuinen voi paastota turvallisesti 3-5 päivää. Riittävästä nesteen saannista tulee muistaa huolehtia. Paastoa ei suositella etenkään raskaana oleville, imettäväisille, lapsille eikä kihtiä, diabetesta, reumaa tai maksa- ja munuaissairauksia poteville. Myöskään laihdutusmuodoksi paasto ei sovi, sillä painonhallinta vaatii pysyviä muutoksia ruokatottumuksiin. Pitkäaikainen paasto voi olla terveydelle vaarallinen ja aiheuttaa häiriöitä elimistön elektrolyyttitasapainoon ja sydän- ja verenkiertoelimistön sekä hermoston toimintaan."

http://www.tohtori.fi/ravinto/56.html

Vierailija

Joo, ei paastossa ole juuri lainkaan proteiinia. Paino kyllä tippuu kun lihakset häviää. Tunnetusti lihasmassa painaa enemmän kuin läski. Mitä haluat hävittää? Läskiä vai painoa?

Hyvä laihdutus on oikeaoppinen ruokavalio ja liikunta esim. aamukävelylenkki tyhjällä vatsalla vähintään tunti 3-4 kertaa viikossa tai joka päivä. Ruoka-annokset kannattaa jakaa pitkin päivää. On kuitenkin sellaisia dieettejä, että hiilihydraatteja leikataan reilusti ja korvataan proteiineilla ja rasvoilla. Läski tirisee. Atkinsiin ei kuitenkaan kannata mennä. Jonkin verran hiilihydraatteja.

Vierailija
HaZe
Olen todennut tämä aikaisemmin ja totean vielä kerran, täällä liikkuu poikkeuksellisen kekseliästä ja älykästä porukkaa.
Teidän ansiostanne tiede menee eteenpäin!!!

Minun tapuksessani et voi olla tosissasi

Edit: Tarkoitin lähinnä noita kahta viimeistä ominaisuutta.

Vierailija

Paastosi vaikuttaa kyllä todella huonolta... Usein paastoon kuuluu, että juodaan monia juomia, mut mitä ihmettä tuo redbull ja laitticocis siellä tekee? Eihän niistä ole ku haittaa, vaihda vaikka gefilus mehuun. Enkä kyllä ole varma tuosta kaljastakaan, lieneekö se tarpeellinen osa paastoa ja miksi sitä täytyy juoda joka päivä?

Vierailija

Tämä on erikois"paasto" ja vähemmän tieteellinen testi.

Red Bull= energiajuoma, siitä saa lisäenergiaa
Laitticocis= koska ei muuta ollut
Kalja= erittäin terveellinen juoma. Kuuluu tähän "paastoon" sen takia kun olen sitä muutenkin litkinyt jo vuosia joka ilta enkä halunnut jättää sitä pois. Kaiken lisäksi se on terveyteni salaisuus.

asdf
Seuraa 
Viestejä10407
Liittynyt16.3.2005

Pysyt "paastollasi" huoletta hengissä viikon, no problem. Luultavsti se kyllä pierettää. Olut lähes tyhjään mahaan ja ennen kaikkea herneet voivat vetää kaasut liikkeelle. Mahakin saattaa tulla kipeäksi.

Olut saattaa seuraavana päivänä janottaa ja voi olla myös suolaisen nälkä. Kun et kerran hedelmiä huoli, vaihtaisin sinuna herneet liha- tai kasvisliemessä keitettyyn kuutioituun porkkanaan. Vähän suolaa päälle niin se maistuu siedettävälle, eikä suolipäästöjä tule samalla tavalla kuin herneistä.

Light-kokiksen vaihtaisin oikeaan. Saat siitä vähän sokeria niin ei heikota eikä päätä särje yhtä helposti kuin aspartaamilitkun kanssa.

Vierailija

Ottamatta kantaa älyttömään paastoosi, ainakin ne 6-8 olutta/ilta tekee hallaa kehollesi. Riskikäytön raja on miehillä 24 annosta viikossa: sinun kaljasi tekevät 42-56 annosta. Onneksi olkoon. Jollet jo ole alkoholisti, olet hyvää matkaa muuttumassa sellaiseksi.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13269
Liittynyt23.6.2005

Syöpäriskit pamahtaa pilviin ja maksa/haima laulaa vompattiklassikoita. Kyllä se kalja on maitoa terveellisempää, joo-o.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Lopetin tuon järjettömän kokeiluni eilen.

Vaikka tässä nyt ikääkin alkaa jo olemaan aika paljon, niin olen luonteeltani kuin pikku poika, joka haluaa kokeilla kaikenlaisia kummallisia asioita. Täytyy keksiä jotain muuta...

Kiitos kaikille neuvonantajille!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat