Lääketiede

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen lakritsa-addikti. Laku on hyvää yskään ja pitää ja pitää
ruoansulatuskanvan hyvässä kunnossa. Syön lakua n. 80 g/d.
Lineekö tuosta haittaa.

Johan

Kommentit (12)

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005

Ja värjää kakan mustaksi. Muuten ei mitään hätää, on lakulla jotain terveysvaikutuksiakin (muistaakseni). Verenpaineen nousu vain valitettavasti devalvoi ne aika tehokkaasti. Mustikkalakua sen olla pitää, siitä saa ainakin pari flavonoidit päälle.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Lääkäri käski minua syömään lakua ja salmiakkia, koska minulla on matala verenpaine, joka aiheuttaa joskus pyörtyilyä. Hähää.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005

Hyvä homma, kunhan et syö liikaa. Matalasta verenpaineesta kun on noin 100 kertaa vähemmän haittaa kuin korkeasta. Yli 120:n yläpaine on aina haitaksi. Eli niin matala että pystyssä pysyy -> elät ikuisesti.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Tähän sopinee muinoin Apu-lehden lääkäripalstalla ollut kysymys. Siinä nimimerkki "huolestunut opiskelija" kyseli onko normaalia, että hänen syötyään lakritsia hänen anuksensa on muuttunut mustaksi. Lääkäri vastasi tähän jotenkin näin: "Ei se kellään mikään sinisilmä ole, keskittykää mieluummin opintoihinne". Olisi sopinut mainita tuo verenpainekin.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
salai
Tähän sopinee muinoin Apu-lehden lääkäripalstalla ollut kysymys. Siinä nimimerkki "huolestunut opiskelija" kyseli onko normaalia, että hänen syötyään lakritsia hänen anuksensa on muuttunut mustaksi.

Herää hyvä kysymys... Ei, enpäs sanokaan.

Vierailija

silmissäni sumenee puolen päivän jälkeen jos en saa lakua/salmiakkia. ennen luulin olevani addikti kun raahasin salmiakkikiloja ulkomaan matkoille (esim viikonloppulomalle!) mutta lääketiede pelasti mut. olen tehnyt empiiristä tutkimusta otoksena minä ja todennut että kyllä, salmiakki on verenpainelääkkeeni jota ilman rr romahtaa alas ja minä myös. mikä siunaus sillä salmiakki on niiiiin hyvää.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Balthasar

Eikö muuten lakritsilla ole laksatiivisia vaikutuksia? Itse muistelen näin.

Kyllä näin on. Pussillisen jälkeen alkaa laksattaa mukavasti.

Vierailija
kq7745
Olen lakritsa-addikti. Laku on hyvää yskään ja pitää ja pitää ruoansulatuskanvan hyvässä kunnossa. Syön lakua n. 80 g/d.
Lineekö tuosta haittaa.

Harjoitellaanpas yhdessä. Mietitään minkälaisen otsikon voisi kehittää tuollaisesta tekstistä. Myönnän, että tehtävä on vaikea.

Ensimmäisessä lausessa puhutaan lakritsasta ja addiktiosta. Toisessa puhutaan lakusta, yskästä ja ruoansulatuskanavasta. Kolmannessa puhutaan lakusta. Neljännessä ei ole varsinaista sisältöä. Näiden lauseiden keskeinen teema tuntuu olevan laku tai lakritsa. Joten voisiko se mitenkään sopia otsikoksi?

Vai laitetaanko sittenkin otsikoksi lääketiede, onhan tämän alueen aihepiirinä kuitenkin lääketiede ja terveys, joten silloin tämä juttu varmasti sopii tänne. Vielä parempi otsikko voisi olla lääketiede ja terveys. Mitä jos kirjoitettaisiin kaikki jutut tänne otsikolla lääketiede ja terveys. Silloin eri aihepiirit erottuisivat täällä heti toisistaan ja kaikki tietävät heti otsikkoa vilkaisemalla mistä otsikon takana puhutaan.

Vierailija

Laku on kielletty kirosana monen rasisminvastaisen sosiaaliporukan mielestä. Pitää sanoa hedelmämakeinen ilman hedelmää.

Uusimmat

Suosituimmat