Oletko mies vai nainen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Setan sivuilla on hauska testi. Siinä sukupuoli nähdään enemmänkin jatkumona, ei vain joko -tai kysymyksenä.

Linkki löytyy tästä: http://www.seta.fi/transtukipiste/

Tosikot ja homofoobikot, itsetutkiskelun paikka, muut voivat kokeilla, miten hyvin käsitys omasta itsestä sopii testitulokseen.

Oma kuvaukseni täsmäsi, kukaan ei ole nimittänyt Mummoa hyväksi jätkäksi

Kuvauksesi
Olet nainen. Sinussa on hyvin paljon naisellisuutta, naisellisia persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei ole juuri lainkaan miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Naisellisuus on sinulle hyvin tärkeää ja osaat nauttia naiseudestasi.

Haluat selkeästi liittyä naisten ryhmään sekä erottautua miesten ryhmästä. Olet valinnut hyvin feminiinisen ja hyvin epämaskuliinisen kohdan. Olet siis sukupuolisesti äärilaidan ihminen. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole tasapainossa, vaan feminiinisyys hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla maskuliinisuuteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi.

Naisellisuuspisteet 24
Miehekkyyspisteet -18

Muoks: pistemäärät lisätty

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Olen mies,tein testin. Olen 100%sti hetero, mutta tällaisen tuloksen sain:

SINÄ OLET SUKUPUOLINEUTRAALI

Kuvauksesi:
Olet sukupuolineutraali eli sukupuolisesti sitoutumaton. Et pidä meteliä sukupuolesta, etkä tuo omaa sukupuoltasi mitenkään erityisesti esille. Persoonaasi ei hallitse eikä määritä vahvasti sen enempää mieheys kuin naiseuskaan. Sukupuoleen liittyvässä itseilmaisussa olet melko pidättyväinen - jopa sukupuolipihtailija. Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon ja otat siihen mielellään etäisyyttä ja toimit yksilöllisesti, etkä sukupuolimäärittyneesti. Et aina ymmärrä, miksi monet muut ihmiset pitävät sukupuolesta niin kovasti meteliä ja antavat sukupuolensa ohjailla toimintaansa.

Olet sukupuolen suhteen hyvin tasapainoinen, yhtä vähän kumpaankaan sukupuoleen sitoutunut. Tulet hyvin toimeen muiden sukupuoliryhmien - miesten, naisten ja mieheyttä ja naiseutta itsessään yhdistävien androgyynien kanssa - , koska et ole niin kaukana muista ryhmistä.

Oma kommenttini: Aika oikeaanhan se osui! Yksilönvapaus on minulle tärkeää, enkä karsasta minkäänlaisia ihmisiä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Olen tehnyt testin aiemmin, ja olen erittäin vahvasti mies. Tosin kun vaimoni teki testin minun puolestani, olinkin jotain aivan muuta...

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

SINÄ OLET ANDROGYYNI

Sinussa on melko paljon sekä feminiinistä naista että maskuliinista miestä. Olet sukupuolisesti hyvin harmoninen. Mieheytesi ja naiseutesi ovat tasapainossa keskenään, eikä kumpikaan puolesi hallitse persoonaasi toisen kustannuksella.

Olet sukupuolishoppailija! Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon, sukupuoliroolit ja odotukset kriittisestikin. Et juurikaan välitä näihin odotuksiin vastaamisesta, vaan käyttäydyt melko sukupuolivapaasti. . Olet sukupuolen suhteen melko itsevarma. Sinusta on luontevaa toteuttaa itseäsi sekä miehisten että naisellisten puoliesi kautta.

Tulet hyvin toimeen miesten, naisten ja sukupuolineutraalienkin kanssa, koska et itsekään ole niin kaukana näistä muista sukupuoliryhmistä.

Naisellisuuspisteesi: 6
Miehekkyyspisteesi: 4

Aika hyvinhän tuo pitää paikkansa, mutta nähdäkseni tämä ei eroa mitenkään sukupuolineutraalista

Vierailija

"SINÄ OLET ANDROGYYNI MIES.

Naisellisuuspisteet: 0
Miehekkyyspisteet: 10

Sinussa on melko paljon maskuliinista miestä ja ripaus feminiinistä naista. Olet lähes androgyyni persoona eli mieheytesi ja naisellisuutesi ovat melko tasapainossa ja sinusta on luontevaa toteuttaa itseäsi sekä miehisten ja naisellisten puoliesi kautta.

Olet myös mies eli sinussa on melko paljon maskuliinisuutta. Sinulla on melko paljon miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Miehekkyyttäsi toteutat luontevasti. Sinussa on jonkin verran toteutumattomia sukupuolisia mahdollisuuksia.

Tulet hyvin toimeen miesten, naisten ja sukupuolineutraalienkin kanssa, koska et itsekään ole niin kaukana näistä muista sukupuoliryhmistä."

Vaikuttaa varsin pätevältä testiltä, mitä tulee omaan tulokseeni.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Minä olen tuon testin mukaan selkeästi mies. En luonnollisesti, vaan olen "valinnut" sen roolin. Analyysin mukaan olen sen vuoksi epätasapainoinen ihminen, suorastaan ahdistunut...

Aika röyhkeästi ja suvaitsemattomasti määritelty minun mielestäni. Mikseivät jotkut voi hyväksyä ihmisten erilaisuutta, luonnollista tai valittua?

Vierailija

Olet mies. Sinulla on miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Persoonassasi on huomattavasti enemmän miehekkyyttä kuin naisellisuutta. Sinussa ei ole juurikaan naisellisia ominaisuuksia. Olet luonteva mies, joka ei pidä meteliä sukupuolestaan.

Haluat jossain määrin liittyä miesten ryhmään sekä erottautua naisten ryhmästä. Olet valinnut maskuliinisen ja epäfeminiinisen kohdan. Mieheytesi ja naiseutesi eivät siis ole tasapainossa, vaan maskuliinisuus hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla femiinisyyteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää maskuliinisia puoliasi

Tulet hyvin toimeen naiseutta ja mieheyttä itsessään yhdistävien androgyynien sekä sukupuolineutraalien ja naisten kanssa, koska sukupuolinen profiilisi ei ole niin kovin kaukana muista ryhmistä.

Naisellisuuspisteesi: -10
Miehekkyyspisteesi: 8

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

SINÄ OLET SUKUPUOLINEUTRAALI
Kuvauksesi
Olet sukupuolineutraali eli sukupuolisesti sitoutumaton. Et pidä meteliä sukupuolesta, etkä tuo omaa sukupuoltasi mitenkään erityisesti esille. Persoonaasi ei hallitse eikä määritä vahvasti sen enempää mieheys kuin naiseuskaan Sukupuoleen liittyvässä itseilmaisussa olet melko pidättyväinen - jopa sukupuolipihtailija. Tiedostat sukupuolijärjestelmän olemassaolon ja otat siihen mielellään etäisyyttä ja toimit yksilöllisesti, etkä sukupuolimäärittyneesti. Et aina ymmärrä, miksi monet muut ihmiset pitävät sukupuolesta niin kovasti meteliä ja antavat sukupuolensa ohjailla toimintaansa.

Olet sukupuolisuuden suhteen tasapainoinen. Sinussa on mieheyttä vielä vähemmän kuin naiseutta.

Sain tälläisen vastausen, tollanen ole oikeasti hyvä vaan.

Se johtuu sittä koska kuljen aivoilla, enkä sukupuolella.

"Et aina ymmärrä, miksi monet muut ihmiset pitävät sukupuolesta niin kovasti meteliä ja antavat sukupuolensa ohjailla toimintaansa."

Tämä on täysin totta, näin juuri ajattelen.

Sitten tykkään naisista ja miehistä, vaikka olen omasta mielestä hetero.

Vierailija
Ding Ding
Minä olen tuon testin mukaan selkeästi mies. En luonnollisesti, vaan olen "valinnut" sen roolin. Analyysin mukaan olen sen vuoksi epätasapainoinen ihminen, suorastaan ahdistunut...

Aika röyhkeästi ja suvaitsemattomasti määritelty minun mielestäni. Mikseivät jotkut voi hyväksyä ihmisten erilaisuutta, luonnollista tai valittua?

Ehkä siksi, että meissä kaikissa on sekä maskuliinisia että feminiinisiä piirteitä? Siis ihan oman hyvinvoinnin kannalta ihmisen olisi hyvä löytää molemmat puolet itsestään, eikä pitäytyä tiukasti vain toisessa? Mitä tekemistä sillä on suvaitsevaisuuden kanssa?

Luin joskus ihan mielenkiintoisen kirjan ihmisen seksuaalisuudesta, muistaakseni nimeltään Seksiäly. Kirjoittajien mukaan itsessään sekä feminiiset että maskuliiniset piirteet hyväksyvillä ihmisillä oli tyydyttävämpi seksielämä kuin niillä, jotka toteuttivat tiukasti sukupuolirooleja. Sinänsä kirjan tekijät olivat haastatelleet melko pientä ihmisryhmää, joten en menisi vetämään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Onkohan joku tutkinut aihetta enemmänkin?

Vierailija

Olet mies. Sinussa on paljon mieheyttä, miehekkäitä persoonallisuuden piirteitä ja toiminnan tyylejä. Sinulla ei ole juuri lainkaan naisellisia persoonallisuuden piirteitä tai toiminnan tyylejä. Miehekkyys on sinulle tärkeää ja osaat nauttia mieheydestäsi.

Haluat liittyä miesten ryhmään sekä erottautua selkeästi naisten ryhmästä. Olet valinnut maskuliinisen ja hyvin epäfeminiinisen kohdan. Olet siis sukupuolisesti äärilaidan ihminen. Mieheytesi ja naiseutesi eivät ole tasapainossa, vaan maskuliinisuus hallitsee persoonaasi. Sinulla saattaa olla feminiinisyyteen liittyviä pelkoja ja huolia. Jos haluat olla sukupuolisesti haluat olla sukupuolisesti harmonisempi ja tasapainoisempi, sinun on syytä kehittää feminiinisiä puoliasi.

Naisellisuuspisteesi: -24
Miehekkyyspisteesi: 10

Hassua. Mites niitä feminiinisiä puolia nyt taas kehitettiinkään?

Edit: Tämähän on muuten täydellinen vastakohta Mummon profiilille

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Tuli sama kuin Tiäremiehellä, vaikka tein tuon kaks kertaa, toisella kertaa enemmän harkiten. Sama juttu silti. Nuo mies/nais pisteet kuitenkin muuttuivat, suunta oli sama.

Lierikki Riikonen

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
miss_banana
Ehkä siksi, että meissä kaikissa on sekä maskuliinisia että feminiinisiä piirteitä? Siis ihan oman hyvinvoinnin kannalta ihmisen olisi hyvä löytää molemmat puolet itsestään, eikä pitäytyä tiukasti vain toisessa? Mitä tekemistä sillä on suvaitsevaisuuden kanssa?

Mikä totuus se on, että jokaisessa meistä on yhtä paljon miehekkäitä ja naisellisia piirteitä? Sellaisen ihmisen ahdasmielinen määritteleminen ainoaksi "normaaliksi" ja tasapainoiseksi on minusta yhtä suvaitsematonta kuin sekin että yritetään pakottaa kaikki tiukkaan miehen tai naisen muottiin, koska se on "luonnollista".

Kyse ei ole jonkin piirteen "kieltämisestä", vaan siitä etten vaan löydä kovin paljon naisellisia piirteitä itsestäni. Pyydän vain että minut hyväksytään tällaisena.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Sukupuolineutraali olin minäkin. Pikkuisen pettynyt. Tosin kysymykset olivat hiukan kummallisia paikoittain: Käytän jykeviä kenkiä - niinku, koko ajan? Useimmiten? Joskus? EH?!!

Toisaalta, tein joskus jenkkiläisen sukupuolimääritystestin ja olin puhtaan kirkkaasti mies, vain siksi että osasin vaihtaa lampun ja sulakkeen ja koota huonekaluja ja tykkään käyttää housuja... Ja olin käynyt puntteja nostelemassa viimeisen vuoden sisällä. Hohhoijaa.

Toisaalta olen sitä mieltä, että jos ihminen olisi neutri (eli sukupuolta olisi mahdoton määrittää) ennen murrosikää, saatettaisiin olla paljon tasa-arvoisempia. Yhä edelleen tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä, joiden tytöillä ei ole ainuttakaan neppiautoa tai rakennuspalikkasarjaa, koska "Nehän ovat TYTTÖJÄ, eikä tyttöjen kuulu leikkiä neppiautoilla"...

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Nyt tollukka otetaan selvää, miten niitä miehen ja naisen puolia itsessä kehitetään?

Toisaalta, eihän ole olemassa mitään arvoeroja. Tamara Lund -vainakin lauloi jotta " Mä oon mikä oon, en voi muuksi tulla.."

Sain ehkä kuitenkin lisää itsekasvatusaineistoa. Koskaan ei ole liian vanha vielä vähän kehittymään henkisesti.

Gideon: juu, me kaikki homotransulesbot mielisairaasti kiusaataan sua, niin että sinun on paras jättää tämä palsta lopullisesti

Hähää

Mummo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat