Aivastuksien määrä.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli, en koskaan aivasta yli 3 kertaa. Mistä tälläinen johtuu? Joskus aivastan kerran tai kahdesti, usein kolmesti mutta en ikinä neljästi. Tämä kysymys on vaivannut minua jo hetken.

Kommentit (10)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8558
Liittynyt16.3.2005

Et sitten tiedä mitä määrä tarkoittaa tässä ilmiössä. Eikös se mennyt niin, että ensimmäinen tietää hyvää, toinen pahaa, kolmas rahaa ja neljäs rakkautta.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
Paul M
Eikös se mennyt niin, että ensimmäinen tietää hyvää, toinen pahaa, kolmas rahaa ja neljäs rakkautta.

Mä oon aina luullut että se on 1. hyvää, 2. pahaa, 3. rakkautta 4. rahaa. Tai silleen se ainakin rimmaa paremmin.

Mäkään en kyllä kovinkaan montaa kertaa oo aivastanut yli kolmea kertaa peräkkäin. Yleisin on kaksi aivastusta. (Vitsi tää on tieteellistä. )

Vierailija
Sadveku
Eli, en koskaan aivasta yli 3 kertaa. Mistä tälläinen johtuu? Joskus aivastan kerran tai kahdesti, usein kolmesti mutta en ikinä neljästi. Tämä kysymys on vaivannut minua jo hetken.

Brittiläisen sanonnan mukaan: Once a wish, two a kiss, three a letter, four something better! Mulla usein tulee kaksi aivastusta, en pysty pidättään toista mut kolmannen pystyn. Suukkoja on tullut muutama mut ei kylläkään heti aivastuksen jälkeen

Vierailija

Muistelen, että 12 on minulla perättäisten aivastusten ennätys. Heinä ja heinä-allergia yhdessä tekivät tekojaan.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Se kun meinaa aivastaa muttei sitten ihan tulekaan, se ei ole kivaa.. jää sellainen aivastuksen kynnys muttei ihan saa tulemaan, aargh.

くそっ!

Vierailija
pointless
Aivastus tuottaa mielihyvää. Mikäköhän siinä on? Tai oikeastaan: mitä hyötyä siitä mielihyvästä on?

Aivastuksettomuus taas tuottaa mielipahaa. Mikäköhän siinä on? Tai oikeastaan: mitä hyötyä siitä aivastuksettomasta mielipahasta on?

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Tahi vielä yksi versio, jonka kuulin äidiltäni: "Ensimmäinen hyvää, toinen pahaa, kolmas rahaa; neljäs naimist, viides vihkimist!"

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Lithium
pointless
Aivastus tuottaa mielihyvää. Mikäköhän siinä on? Tai oikeastaan: mitä hyötyä siitä mielihyvästä on?

Aivastuksettomuus taas tuottaa mielipahaa. Mikäköhän siinä on? Tai oikeastaan: mitä hyötyä siitä aivastuksettomasta mielipahasta on?

Tuo nyt ei vastannut yhtään kysymykseeni. höpsö.

Muistaakseni olen lukenut jostain, että aivastus tuottaa aivoissa pienen määrän endorfiinia. Evolutiiviselta kannalta kysymys onkin mielenkiintoinen: miksi aivastus tuottaa mielihyvää?

Vierailija

Silloin kun aivastelen, se ei jää neljään kertaan. Tulee useampia putkeen. Se tuntuu kyllä melkein sarjaorgasmilta. Hyvä tunne.

Niin no joo.

Uusimmat

Suosituimmat