Homoseksuaalin vihaaminen

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Miksi homoseksuaaleja vihataan vielä nykyään. Johtuuko se siittä koska joskus oli rikos olla homo.

Onko homonaiset hyväksyttävämpiä kuin homomiehet.

Kertokaa mitä mieltä olette homoista.

Sivut

Kommentit (100)

Vierailija

Vihaan sattuneesta kokemani ikävän välikohtauksen johdosta paljon enemmän homonaisia kuin homomiehiä. Kun joku ilmoittaa pokkana, ettet ansaitse elää ja että hän ansaitsee rahsi ja kaiken muunkin niin paljon paremmin kuin sinä, niin etkö sinäkin vihaisi häntä ja hänen kaveretaan. Varsinkin sen jälkeen kun hän vielä ilmoittaisi:" Jos et tapa itsees ja anna mulle sun rahoja(kenties perinnön muodossa en ole varma), niin me pilataan sun elämä." Tuon jälkeen alkaisi kumma vaino, sinut suunnilleen yskittäisiiin joka paikasta pois ja ihan pikku lapsetkin piti ottaa mukaan vainoamaan. Kaikkea vastenmielistä ja ikävää tuo vaino sisältäisi, mutta pääpaino olisi sillä ettei uhrille saa sanoa mitään. Olisit pakotettu ottamaan tämän omituisen rangaistuksen aivan helvetti oikeuden uhalla. Helvetti oikeudella tarkoitan sormien, käsien ym. katkomista ja oikeusmurhilla uhkailua.
Ymmärrättekö, mitä ajan takaa?

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
tiäremiäs
Miksi homoseksuaaleja vihataan vielä nykyään. Johtuuko se siittä koska joskus oli rikos olla homo.

Kyse lienee lähinnä yleisestä maailmankatsomuksen ja itseymmärryksen suppeudesta, josta seuraa erilaisuuden pelko. Uskonnoilla on myös vahva kulttuuriperinnäinen osuus altistuneiden ihmisten irrationaalisissa peloissa. Ihminen, joka näkee muutkin ihmiset ihmisinä ja ymmärtää kulttuurien ja tapojen moninaisuutta, ei pelkää erilaisuutta, vaan kokee sen rikkaudeksi.

Homonaiset tai -miehet? Kuka meistä omaa sen absoluuttisen totuuden (tm), jonka rikkumattomasta varjosta voi antaa mahtikäskyn muille olla onnellisia tai onnettomia juuri sen oikean totuuden tavoin?

EDIT: Erilaisuuden pelko on luonnollinen turvamekanismi yksilön ja lajin säilymiselle, mutta kuten kaikki äärimilleen vietynä, sekin on äärimillään tuhoisaa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Vihataankos niitä homoja oikeasti?
Itse en tunne ketään homojen vihaajia, mutta muutaman homofoobikon kyllä.

Sama kai se nyt on kuka ketäkin rakastaa, häh.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
tiäremiäs

Minä en ainakaan vihaa ketään erilaisuuden takia, jokainen saa olla mitä on kunhan ei tule hipelöimään.

Vierailija

Kukaa vetää rajat suvaitsevaisuudelle ja millä perusteilla? Miten paljon erilainen ihminen saa olla keskiarvosta eli ns. normaalista ihmisestä?

Vierailija

Mutta voisi niitä homoja pikku hiljaa vähentämään televitsiuunista ja elokuvista.. Nytkin alkaa neloselta joku miehet mekoissa sarja... alkaa ottamaan päähän.. En vihaa homoja mutta ällöttää niitten touhu...

Vierailija

Hyvää mieltä...Asuttiin 1kk kavereitten kanssa Lontoossa kahden homon kämpässä. Alkomahoolia oli ja naisia ravas enempi ko missään kämpässä ikuna Muuteki erittäin hauskoja ja hyviä tyyppejä. Siinä kyllä karsiutu viimosetkin homofobiat minusta.

Vierailija

Nykyyhteiskunnassa on rasismia heteroja kohtaan. Homot ovat television mukaan aina tyylitietoisempia kuin heterot, ja heterot eivät itse osaa pukeutua. Homot saavat tehdä mitä vaan homouden takia, jos sanoo jotain loukkaavaa heistä on homofoobikko/vihaaja/natsi jne. Homoista ei saa tehdä vitsejä, se olisi kansanryhmän kiihotusta.

Minulla ei ole homoja mitään vastaan kunhan pysyvät poissa silmistä.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5462
Liittynyt16.3.2005

Olen itse ainakin sitä mieltä, että ei minua hirveämmin liikuta jos joku on hintti, omapahan on elämänsä. Mutta miksi niitä homoja pitää nykyään tuputtaa joka tuutista? Hinttejä siellä ja hinttejä täällä, ihan niinkun niitä olisi joka lävessä. Sitten vielä yritetään ajaa sellaista näkökulmaa että on ikäänkuin trendikästä jos ystäväpiiriin kuuluu homoja.

Jos jotain uskontoa yritettäisiin tuputtaa televisiossa samaan tyyliin, niin johan siitä nousisi uskomaton haloo! Kuvitelkaapa vaikkapa noihin homoaiheisiin sarjoihin ja sisustus-yms-hömppäohjelmiin homon tilalle vaikkapa lestadiolainen! Mitähän tapahtuisi katsojaluvuille?

Vierailija

Suvaitsemattomuutta ja erilaisuuden pelkoa se on, juuri kuten loptio jo kommentoi.

En kuitenkaan erityisesti välitä myöskään nykyajan jatkuvasta homojen hehkutuksesta. Televisio-ohjelmatkin homoista vain lisääntyvät ja lisääntyvät. Kyse ei ole siitä, etten pitäisi, että karttaisin tai en suvaitsisi itse homoja. On kyse enemmänkin siitä, ettei se ole tuon hehkutuksen arvoinen asia.

Median vaikutus kuitenkin lisää suvaitsevaisuutta. Eli summassa mielipiteeni päätyy tässäkin melko neutraaliksi.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5462
Liittynyt16.3.2005

Eli kaikki poikkeava pitäisi siis suvaita ja pyrkiä mahdollisimman suvaitsevaiseksi? Mistä sitten juontaa homojen ynnä muiden suvaitsevaisten suvaitsemattomuutta vastaan kohdistuva voimakas suvaitsemattomuus? Mielestäni myös ihan normaalit asenteet pitäisi suvaita jos kerran sille linjalle lähdetään!

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
Heksu
Eli kaikki poikkeava pitäisi siis suvaita ja pyrkiä mahdollisimman suvaitsevaiseksi? Mistä sitten juontaa homojen ynnä muiden suvaitsevaisten suvaitsemattomuutta vastaan kohdistuva voimakas suvaitsemattomuus? Mielestäni myös ihan normaalit asenteet pitäisi suvaita jos kerran sille linjalle lähdetään!

Ei toki noin. Suvaitsevuuden raja liikkunee suurinpiirtein siinä, missä toisia ihmisiä, eläimiä tai muuta olemassaoloomme liittyvää ympäristöä ja luontoa ruvetaan vahingoittamaan.

Suvaitsevainen ihminen tietää sen, että jokainen ihminen tulee onnelliseksi omalla tavallaan. Jokainen omalla tavallaan. Ja mikäli tämä onnellisuus ei meidän muiden eloamme uhkaa tai kanssakulkijoitame mitenkään vahingoita - vaan ehkä jopa edistää sitä - ei siihen pitäisi puuttua.

Mikä on terveen, kasvan ja hyvinvoivan ihmisyhteisön perusta? Yksilöllinen vapaus elää elämäänsä, kuten sen onnelliseksi kokee.

Toki poikkeavuudet valtavirrasta parantavat katsojalukuja, mutta se on pommien, kidutuksen ja kärsimyksen ohella juuri sitä, mitä massa haluaa. Se parantaa myyntiä ja se rahaa "taloon" tuovana onkin ainoa kriteeri nykyiselle viihteelle ja uutisoinnille.

EDIT: typos ja selkeytys

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
teini
ykyyhteiskunnassa on rasismia heteroja kohtaan. Homot ovat television mukaan aina tyylitietoisempia kuin heterot, ja heterot eivät itse osaa pukeutua. Homot saavat tehdä mitä vaan homouden takia, jos sanoo jotain loukkaavaa heistä on homofoobikko/vihaaja/natsi jne. Homoista ei saa tehdä vitsejä, se olisi kansanryhmän kiihotusta.

Minulla ei ole homoja mitään vastaan kunhan pysyvät poissa silmistä.

Kyse ei ole siitä, että homot tai ketkään muutkaan ihmiset olisivat 'tyylitietoisemipia' kuin jotkut toiset ihmiset. Kyse on siitä, että oletko sinut itsesi kanssa ja tiedät, mitä tahdot elämältä

Ego-ongelmaisia on maailma täynnä ja siksi monesti tuntuu vaikealta nähdä joku, jolta ego-ongelmat ovat elämän ymmärtämisen myötä poistuneet, ja ollen vapaana elämän myllerryksissä ymmärtäen kuka tai mikä on. Miksi siihen oikeastaan pitäisi ottaa kantaa? Ainahan voi kääntää kanavaa, jos seksuaalisuuden nominaalipoikkeamat häiritsee.

Mutta kukin siten kuin asiat näkee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat