Paljonko nousee penkistä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voitte laittaa tähän oman ennätyksenne.

Sivut

Kommentit (43)

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005
Gideon
Minkä mallista kirjoituskonetta käytätte, hankin teille sellaisen.

No hommaa vaikka "Olive green IBM Selectric" ja tarpeeksi värinauhoja.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Vastasin 20-40kg, se oli virhe. Seuraava olisi ollut parempi. En ole lihaksiani paljoa kehitellyt ja muutenkin olen vielä aika nuori.

Vierailija
tupakka
Vastasin 20-40kg, se oli virhe. Seuraava olisi ollut parempi. En ole lihaksiani paljoa kehitellyt ja muutenkin olen vielä aika nuori.

Ei tuo 20-40kg tunnu oikein uskottavaltakaan. Eikö ihmisten yleensä pitäisi liioitella tuloksiaan, eikä päinvastoin?

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005
Gideon
Ei tuo 20-40kg tunnu oikein uskottavaltakaan. Eikö ihmisten yleensä pitäisi liioitella tuloksiaan, eikä päinvastoin?

Samalla tavalla kuin eräiden komeiden lääkäreiden saavutuksia on tapana eräässä piirissä liioitella (monikollinen muoto olisi ollut liioittelua).

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Mulla oli vinyylitanpainot joskus, muttei tankoon saanut kuin 50 kiloa.

Mää en kyllä sitten yhtään pidä tällaisista "miehen mittasi?"-toikeista. Tulee aina mieleen Harry Enfieldin loistavat sketsit, jotka alkoivat aina samalla tavalla: kaksi nuorehkoa miestä pyöräili salilla kuntopyörää. Miehet tietysti keskustelivat keskenään ja vastaan tulikin aina tilanne, jossa molemmat olivat tehneet äskettäin samanlaisen hankinnan. Tässä vaiheessa tietysti alettiin verrata, kumpi olikaan tehnyt paremman ja järkevämmän hankinnan.
"Minun urheiluautossani on enemmän hevosvoimia kuin sinun maasturissasi..."
"No, minun maasturinipa ei jääkään kiinni jokaiseen mäkeen. Kuten sinun urheiluautosi..."

Ikinä ei tullut sopua siitä, kumman hankinta oli parempi. Tässä vaiheessa keskustelu kiivastui ja alettiin puhua asioiden oikeilla nimillä.
"MUN munani ajaa tytöt villeiksi! Kaikki haluavat päästä MUN munani kyytiin!"
"AHA?! Mutta MUN munaani taas mahtuu enemmän kuljetettavaa. Kuka helvetti haluaa matkustaa SINUN ahtaassa munassasi?!"

Hyvän koomikon salaisuus on se, että he ymmärtävät aina sosiaalisten tilanteiden ja tapahtumien todellisen luonteen...

Vierailija
Deus Ex
Kosh
Puutteelliset vaihtoehdot, en voi äänestää ollenkaan.

Jumalautsi kosh, jätkähän on kovassa kunnossa.

Alle 20 kg taitaa kumminkin olla kyseessä?

Vierailija

Olen käynyt muutaman vuoden kuntosalilla, neljänä kertana viikossa.
Ykköstä en ole penkistä yrittänyt mutta 115kg olen ottanut kolme kertaa.
Jos panostaisi penkkiin, saisi kai enemmänkin aikaan. Mutta on itselleni vain liike muiden joukossa, joskin hauska sellainen.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
SAMAEL
Deus Ex
Kosh
Puutteelliset vaihtoehdot, en voi äänestää ollenkaan.

Jumalautsi kosh, jätkähän on kovassa kunnossa.

Alle 20 kg taitaa kumminkin olla kyseessä?

Itse asiassa ei. Kyse on vain siitä, etten ole koskaan kokeillut. Etunojapunnerrusmäärästä ja omasta painostani uskaltaisin heittää akateemisen arvauksen että varmasti yli 20 kiloa pitäisi nousta ainakin voimien puolesta, onhan kyseessä jotakuinkin samankaltainen liikesarja, mutten tiedä sitten tarvittavasta tekniikasta... En ole koskaan punttisalilla käynyt muuta kuin kääntymässä.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
James77
Olen käynyt muutaman vuoden kuntosalilla, neljänä kertana viikossa.
Ykköstä en ole penkistä yrittänyt mutta 115kg olen ottanut kolme kertaa.
Jos panostaisi penkkiin, saisi kai enemmänkin aikaan. Mutta on itselleni vain liike muiden joukossa, joskin hauska sellainen.

Siis sinä olet käynyt muutaman vuoden salilla ja saat 115kg penkistä 3 kertaa! Tiedätkö, mikä ero on sali penkillä ja penkkipunnerruksella? Monen sali penkki on yli 180, mutta heidän penkkipunnerrus ennätyksensä on alle 140.
Eli, sali penkki täysin on arvoton suoritus, siinä perse ei kosketa penkkiä ja tanko pompautetaan heti rinnasta ylös. Penkki punnerruksessa perse on penkissä ja painojen annetaan olla hetki rinnan päällä, jottei niitä nostettaisi"pompusta" ylös. Tärkeä ja huomiota herättävä asia on myös se, että sali penkissä saa pitää käsiä ihan niin levällään kuin vaan haluaa. Penkkipunnerruksessa ote ei saa olla älyttömän leveä.
Eli jos salipenkkejä menee sinulla kolme 115 , niin voisin olettaa maksimi penkkipunnerruksesi olevan kutakuinkin sata. Tosin se voi olla paljon vähemmänkin.
Eräs tuttuni veti penkkiä pompulla yli 130 ja ilman pomppua 110. Eli pelkän pompun osuus maksimivoimaan oli hänen kohdallaan valtava. Itse en tiedä paljonko sali penkkini olisi, se voi olla aika kova, mutta olenkin palstan ainoa reilu mies, enkä sellaiseen ryhdy!
Ai niin, en ole käynyt salilla 6 vuoteen, mikäköhän siihen on syynä? Enkä suomessa tule säännöllisesti varmaankaa ikinä enää koskaan käymäänkään! Enkä harrastamaan mitään paikoissa, joissa on paljon ihmisiä, miksiköhän?

Penkkipunnerruksen säännöt(lyhennetty versio):
1 pää hartiat ja pakarat penkissä koko suorituksen ajan

2 käsiotteen leveys korkeintaan 81 cm

3 tangon on levättävä hetki rinnan päällä, kilpailussa odotetaan tuomarin merkkiin asti

4 punnertajan on pidettävä hetki tankoa myös ylä asennossa, kilpailussa tuomarin merkkiin asti

Penkkipunnerrus hylätään, jos
1 tuomarin merkkiä ei huomioida
2 nostoasento muuttuu noston aikana, esim. pään tai pakaroitten nouseminen
3 vauhdinotto tai pomppu rinnalta
4 nostajan jalkojen kosktus penkkiin tai sen rakenteisiin
5 tangon koskettaminen pystyrautoihin noston helpottamiseksi

Kokeile james aluksi 60 kilolla kunnon penkkiä ja tule sitten puhumaan todellisista tuloksista. Sali penkki ei ole edes paskan arvoinen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat