Netti alkanut pätkiin

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Onko mitään tehtävissä kun tämä rynttämylly katkoo näitä yhteyksiä nykyään. Varsinkin iltapäivisin ja illalla, jolloin on varmaan enemmän käyttäjiä? Joskus, paitsi ettei jollekin sivulle pääse, katkeaa koko yhteyskin. Onko vika operaattorissa, vai minun koneessa? Auttaako operaattorin vaihto? Joku esitteli nettipokeria jossain, mutta miten sitä voi pelata jos yhteys menee yhtäkkiä poikki? Voi tulla taloudellisia tappioita, kun hyvässä saumassa katkeaa yhteys sinne palvelimeen.

Taas sama juttu: "www.tiede.fi ei löytynyt. Tarkista osoite ja yritä uudelleen" prkele.

Klo on jotain 14.25. No niin, on koko yhteys nyt poikki, eikä "etätietokone vastaa". Nyt kytkeytyi, muttei vieläkään löydy http://www.mitään.

Lierikki Riikonen

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija
lierik
Onko mitään tehtävissä kun tämä rynttämylly katkoo näitä yhteyksiä nykyään. Varsinkin iltapäivisin ja illalla, jolloin on varmaan enemmän käyttäjiä? Joskus, paitsi ettei jollekin sivulle pääse, katkeaa koko yhteyskin. Onko vika operaattorissa, vai minun koneessa? Auttaako operaattorin vaihto? Joku esitteli nettipokeria jossain, mutta miten sitä voi pelata jos yhteys menee yhtäkkiä poikki? Voi tulla taloudellisia tappioita, kun hyvässä saumassa katkeaa yhteys sinne palvelimeen.

Taas sama juttu: "www.tiede.fi ei löytynyt. Tarkista osoite ja yritä uudelleen" prkele.

Klo on jotain 14.25. No niin, on koko yhteys nyt poikki, eikä "etätietokone vastaa". Nyt kytkeytyi, muttei vieläkään löydy http://www.mitään.

-Jos jollekin sivulle tunkee yhtäaikaa liikaa ihmisiä niin sinne ei silloin pääse.
-Jos sinulla on ASDL-modeemiyhteys niin modeemi pitää laittaa päälle ennen tietokoneen käynnistämistä.
Jos yhteys katkeilee jatkuvasti niin sinun koneessasi on varmaan joku virus.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kannattaa Adsl modeemi, sammuttaa välillä ja käynistää uudestaa jos yhteyskatkeaa voi toimia. Minullakin joskus menee poikki mutta kuin sammutan modeemin ja laitan päälle se auttaa.

Minullakin kuin oli 3 viikkoa tietokone päällä ja internetissä kokoajan. Niin rupesi lopussa tökkiin netti.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Nettipokeria olen pelannut vasta funmoneylla, leikkirahalla. ADSL on kyllä päällä ja välillä vilkkuu. Yhteys katkeaa kesken session. Virustorjuntaa en ole "manuaalisesti" ajanut kyllä pitkään aikaan, kun se toimii automaattisestikin silloin tällöin. Palomuurissa oli aikoinaan sellaiset käppyrät, että niistä näki sisääntulevan ja ulosmenevän liikenteen, mutta ikoni on jostakin syystä kadonnut.

Kyllä tämän yöksi aina joku katkaisee. Nyt ei lähes tuntiin päässyt minnekään, kuin parin minuutin jaksoissa. ja taas ei pääse minnekään. 15.25. Laitan tähän merkin joKaisesta yrityksestä. IIIIIIIII

Nyt katkesi linja. 15.35, monen yrityksen jälkeen yhdisti DNA. Ei suostu lähettään tätä. IIIII

Lierikki Riikonen

Vierailija

Jos tuo ADSL valo vilkkuu, kyse on linjaongelmasta. Villkuvalo kuvaa linjan hakua. Tarkistapa mitä pitkä puhelinpiuha modeemiin tulee, jatkot jne pois välistä. Jos pätkii edelleen, ota operaattoriin suoraan yhteyttä.
Toki itse boksikin voi rikki olla, mutta epätodennäköistä että pätkisi tähän tyyliin.

Vierailija

ADSL-modeemissa pwr ledi palaa koko ajan, sys vilkkuu, lnk vilkkuu kun tietoa siirtyy ja ADSL ledi palaa koko ajan jos yhteys koneelta operaattorille toimii.

Vierailija

Täältä http://housecall.trendmicro.com/ löytyvää ilmaista web- pohjaista virustorjuntaa suositteli MS:n asiakastuki viime keväänä. Kehottivat ajamaan koneellani jo olleen F- securen lisäksi.

Käväisin taannoin katsomassa kyseistä vedätystä ja olivat näköjään liittäneet spywareskannerin uutena palveluna mukaan.

Vierailija
MD
Sinulla on varmaankin joku spy tai troijalainen, kumpikin aiheuttaa ko haittoja.

Aja virustorjunta ja lataa spyware ellei jo ole ja aja se.

http://www.microsoft.com/athome/securit ... fault.mspx

Yhdyn edelliseen.

Mulla on toiminut seuraavat:

Ensin Ad-Aware (ilmainen) http://koti.mbnet.fi/pattaya1/adaware.htm Lataa, päivitä ja aja

Sitten varmuuden vuoksi Spybot (ilmainen) http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spybot.htm Lataa, päivitä ja aja

Kun olet saanut koneen puhtaaksi kaikesta sonnasta, niin sitten lataa Spywareblaster (ilmainen) http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spywareblaster.htm Päivitä myös tämä heti latauksen jälkeen ja sen jälkeen säännöllisesti vaikka kerran viikossa, niin ei tule pöpön pöpöä enää.

Mulla on noiden avulla kone pysynyt täysin puhtaana. Ajan varmuuden vuoksi kerran viikossa Spywareblasterin päivityksen yhteydessä myös Ad-Awaren ja Spybotin, mutta tähän asti se on ollut turhaa. Yhtään örkkiä ei ole löytynyt Spywareblasterin asennuksen jälkeen, eikä mulla ole edes palomuuria.

Vierailija

Sen jälkeen, kun aloin käyttää Firefoxia, minulla ei ole ollut mitään tietokoneongelmia, eikä Spybot ole löytänyt koneeltani mitään ylimääräistä. Samaa ei voi sanoa Internet Explorer-ajoistani.

Vierailija
Hakku
Jos tuo ADSL valo vilkkuu, kyse on linjaongelmasta. Villkuvalo kuvaa linjan hakua. Tarkistapa mitä pitkä puhelinpiuha modeemiin tulee, jatkot jne pois välistä. Jos pätkii edelleen, ota operaattoriin suoraan yhteyttä.
Toki itse boksikin voi rikki olla, mutta epätodennäköistä että pätkisi tähän tyyliin.

Näin juuri. Sammuta modeemi ja odottele vaikka pari minuuttia ja kytke virta uudelleen, ADSL valon tulisi lakata vilkkumasta jonkin ajan (30sek.?) päästä jolloinka modeemi ja keskus on saanut käteltyä. Jos vilkkuminen jatkuu tai alkaa aina uudelleen on vika linjassa ja soitto operaattorille saattaa valaista asiaa.

Saman asian voi todeta vaikka varsinainen PC olisi sammutettuna ja irtikytkettynä modeemista.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Kiitoksia kaikille tasapuolisesti annetuista neuvoista ja kannanotoista. Nuo ohjelmat olivat yhtä lukuunottamatta jo koneellani. Latasin ne uudestaan ja päivitin ne ja ajoin, resetoin myös modeemin. Viimeisenä keinona kokeilin palautuspisteitä ajoilta jolloin yhteys pelasi kohtuullisesti. Se oli virhe, ei onnistunut enää palautttaminen uusimpaan kokoonpanoon, kun paria palautuspistettä oli kokeiltu.

Selaimena minulla on ollut Firefox. Tyttö käyttää usein Operaa, kun siinä saa joissakin tapauksissa isomman nettipelinäytön, Aapelissa ainakin..

Viimein soitin operaattorin nettipalveluun ja sillä alettiin tutkimaan ongelmaa. Näkivät ettei ongelma ei ollut minun koneellani, vaan heillä, tai sitten talon verkossa, on varmaan vanha, 60-luvulta tietääkseni. Ainakin tämä on rakennettu silloin. Siellä muutettiin jotain asetuksia jostain kytkimistä, 600:aan xbittiin/s. Olin pitänyt katkoksista kirjaa kellonaikoina jonkin aikaa. Pyysivät soittamaan uudestaan jos ongelma jatkuu ja lähettämään reklamaation! aikaisemmistakin. Tulevat sitten tutkimaan talon kytkinkaappeja, jos vaikka kondensiovesi olisi aihettanut juttuja.

Kun nyt viimein uskalsin pelata sitä nettipokeria oikealla rahalla, niin meni koko yö koukussa Lopulta pääsin omilleni. Omilleenpääsyn mentaliteetilla ei pitäisi koskaan pelata, opetetaan, mutta minkäs luonteelleen voi. Ehkä otan opikseni, toivon. Tällä kertaa onnistuin vielä, liossa oli jo satakunta euroa, huh. Tästä ei puhuta emännälle, vaikka sanoikin että: "Kunhan et minun rahoilla pelaa". Mitä sitten tarkoittanee, ei kai minulla mitään omia rahoja hallinnassani ole. Voipa tuo satanen olla ehdoton yläraja humpuukiin vähillekin, sillähän kävisi jo ravintolassa jotenkuten.

Jollei ole tarpeetonta rahaa, kuten minulla ei ole, en äkikseltään suosittele sitä heikkohermoisille, itseni näissä jutuissa mukaanlukien. Tosi stressaavaa touhua, mielestäni enemmän kuin kasvoista kasvoihin pelaaminen. Pikkupeleissäkin (lähtö 25/50s) menee tai tulee rahaa yllättävän nopeasti. Jotkut pelaa tuhansien eurojen (Lähtö 100/200 euroa) poteista, huomasin. Yksi peli kestää muutaman minuutin, tosin ajankulua ei huomaa ja tunteja menee silti yhden session lyhyydestä huolimatta siivillä.

Näyttää modeemin ADSL-valo vilkkuvan vieläkin yhtäaikaa LAN-lampun kanssa silloin tällöin. Kyllä se on aina välähdellyt, mutta jospa katkokset olisivat nyt niin lyhyitä, ettei niistä ole haittaa? Voi olla että harvemmin nyt vilkkuu. Ehkä en ole katkoksia aikaisemmin enemmin noteerannut, ei ole ollut yhteyden katkeamisesta radikaalia haittaa, voi käydä tupakalla välillä tms. Nettipokerissa on kysymys sekunneista. Muuten voi tipahtaa kelkasta. Jostain syystä yhteys pelasi yön yli lähes moitteettomasti, vain yksi katkos, mutta aamu seitsemältä alkoi heti tökkiin.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
Jostain syystä yhteys pelasi yön yli lähes moitteettomasti, vain yksi katkos, mutta aamu seitsemältä alkoi heti tökkiin.

Vaikuttaa siltä ettei johtojen siirtokyky ole riittävä, sinulla on liian tehokas liittymä.

Vierailija
dinoflagellat
Sen jälkeen, kun aloin käyttää Firefoxia, minulla ei ole ollut mitään tietokoneongelmia, eikä Spybot ole löytänyt koneeltani mitään ylimääräistä. Samaa ei voi sanoa Internet Explorer-ajoistani.

Sama täällä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat