Humalassa treenaaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli tässä muutaman kaljan jälkeen mietittyä, että onko fyysinen harjoittelu humalassa haitallista tai vaarallista. Humalahan ei itsessään ole keholle juuri muuta kuin haitallista, mutta tekeekö hikilenkki kännissä pahaa vai hyvää?

Krapulassa lenkkeilyä ei suositella nestehukan vuoksi, mutta kun vielä on päällä sopiva nousuhumala, niin en ainakaan tähän hätään keksi syytä olla treenaamatta. Tietysti loukkantumisvaara voi olla suurempi, jos ihan änkyräkännissä lähtee juoksemaan. Onko kellään jotain oikeaa tietoa asiasta?

Kärsimätön kun on, niin tekisi mieli lähteä treenaamaan siitä huolimatta, että on tullut juotua. Kun tuntuu ettei aikaa harjoitteluun meinaa olla muuten ollenkaan. Älytöntä tietysti käyttää se vähä aika kaljalla istumiseen, mutta kun vahinko on jo tapahtunut...

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Kerran juoksin lenkin lähikapakan kautta ja vitsi että oli jalat kipeet seuraavana päivänä. Asiaan saattoi vaikuttaa myös kevyt pakkanen, vaikka vaatetta oli kyllä paljon yllä. Luulen että pienessä nousuhumalassa sitä revittelee niin ettei huomaakaan, mikä on sama asia kuin tuo mainitsemasi tapaturmavaara.

Ehkä jotain tekemistä tuolla jalkojen infernaalisella kipeytymisellä voi olla myös palautumisen kanssa. Min en tiedä, ehkä joku muu?

Vierailija
Scylla

Krapulassa lenkkeilyä ei suositella nestehukan vuoksi, mutta kun vielä on päällä sopiva nousuhumala, niin en ainakaan tähän hätään keksi syytä olla treenaamatta..

Krapulassa tulee helposti rytmihäiriöitä.
Elimistö on aika kovilla kännissä ja kankkusessa, ei sitä kannata lisätä juoksemalla.
Muutenkaan pitkänmatkanjuoksu ei ole järkevää, se vanhentaa ihmistä ja lisää syöpäriskiä koska syntyy haitallisia happiyhdisteitä.
Kannattaa mielummin maata sohvalla ja huutaa äijälleen että tuo lisää kaljaa.

Vierailija

Itse nesteytän itseni hyvin ennen sammumista/nukahtamista, ts. vedän 0,5-1 l nestettä (vesi) ja syön jotain pientä. Aamulla juuri mitään jälkivaikutuksia ei ole (paitsi joskus on vieläkin humalassa), juon yl. vielä litran pari nesteitä, syön kevyesti ja sitten kelpaa käydä vaikka lenkillä.

Vierailija
teini
Alkoholin vaikutuksen alaisena tuntuu ainakin että ei hengästy millään, on supermies

Tämä saattaa aiheuttaa äkkinäisen hapenpuutten ja pyörtymisen kun varoitusjärjestelemä ei toimi.

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

No kelle hitossa tulee ensimmäisenä mieleen ruveta hilpeässä nousuhumalassa treenaamaan?

Itselläni ainakin on silloin muutakin aktiviteettiä.

Same shit, different day...

Vierailija

Jos vahinko on jo kerran tapahtunut niin sitten täytyy tintata lisää bisseä.

En yhtään muista mistä/milloin sen luin, mutta jostain jäin kuitenkin siihen ymmärrykseen että pieni alkoholimäärä nostaa suorituskykyä. Siis silleen oikeesti - ei lumevaikutuksena. Mutta sitä en muista mikä oli tämä "pieni määrä"..

Vierailija
Eepos
Jos vahinko on jo kerran tapahtunut niin sitten täytyy tintata lisää bisseä.

Krapulaahan saa siirrettyä rajattomasti alkoholismilla.

Vierailija
SAMAEL
Eepos
Jos vahinko on jo kerran tapahtunut niin sitten täytyy tintata lisää bisseä.



Krapulaahan saa siirrettyä rajattomasti alkoholismilla.

Huh? (kenties alkoholismi = vahinko..?)

Vierailija
IsoJussi
No kelle hitossa tulee ensimmäisenä mieleen ruveta hilpeässä nousuhumalassa treenaamaan?

Itselläni ainakin on silloin muutakin aktiviteettiä.

Rankkoja ovat ne muutkin aktiviteetit

Vierailija

Ihan puhtaasti maalaisjärkeä käyttäen, en lähtisi lenkille tuiterissa.
Alkoholi alentaa verensokeria ja verenpainetta ja samoin tekee liikunta.
Alkoholi on rasite elimistölle, pulssi nousee etc.
Lihaskuntoa ei saa nostettua kännissä harjoitellessa.
Ehkä tuo edellä mainittu lihaskipu johtui alla mainituista seikoista.
---------------

Alcohol and Bodybuilding
Q. Will alcohol effect my muscle gain?

A. Alcohol is very fattening and it also retards muscle growth. Not only due to hangovers lowering your workout intensity, but it actually lowers protein synthesis by twenty percent! There are several reasons why it does this. For one, it dehydrates your muscle cells. As many know, hydrated and even over hydrated muscles (like when you take creatine) allows for a much higher anabolic environment. Because your cells aren't holding as much water, it becomes much harder to build muscle.

The second reason why alcohol can severely hurt muscle growth is because it blocks the absorption of many important nutrients that are key to muscle contraction, relaxation and growth including calcium, phosphorus, magnesium, iron and potassium.

The third way that alcohol actually lowers testosterone and increases estrogen! Yes, you read that right. In one study, men's testosterone levels were measured before and after consumption of alcohol. At the most intoxicated state, testosterone levels had dropped to an average of 25% lower.

To Conclude: Alcohol and bodybuilding do not mix and will cause you to gain fat and lose muscle in the long run.

http://www.musclenet.com/smoking_bodybu ... cohol.html

Vierailija

Eikös tässä vuosi pari sitten joku nuori salibandyn pelaaja kuollut, kun pelaili krapulassa. Rytmihäiriö juurikin taisi olla syynä. Eikä siitä kännissä treenaamisesta muutenkaan ole niin paljon hyötyä, lihakset väsyvät paljon nopeammin. Joskus tosin nousuhumalassa olo on kuin patteripupulla. Mutta varsinkin kaikki voimapohjainen urheilu kärsii.

Alkoholilla on kyllä suorituspaineita poistava vaikutus, minkä johdosta muistaakseni Rautavaarakin nautti pieniä määriä konjakkia jousiammunnan lomassa ja taisi vielä voittaakkin jotain Muistelisin, että nykyään kaikissa ammattiurheilulajeissa alkoholi on kiellettyä epäurheilijamaisen käytöksen vuoksi. Nykäsen jälkeen jopa mäkihyppääjiä alettiin puhalluttaa

Suosittelen ennemmin vaikka siivoamaan tai tekemään pihatöitä lievässä humalassa, selvinpäin kun nämä hommat ovat aika ikäviä

Vierailija

Kyllähän sitä on monesti tullut melko vahvassakin humalassa jorailtua tuntitolkulla ja meikäläinen kun joraa dägädägädää siinä tosiaankin liikkuu muutkin kun pää. Eihän tuo nyt mitään treenaamista ole, mutta luulisin että se kevyttä lenkkeilyä voisi vastata jopa? Sitä en kyllä muista että ovatko krapulat olleet kovampia jorailuiltojen jälkeen, se olisikin mielenkiintoinen tutkia, pitääpä aloittaa perjantaina

Vierailija
MD

Ehkä tuo edellä mainittu lihaskipu johtui alla mainituista seikoista.

Juu, nyt ymmärränkin tuon lihaskivun muodostumisen lähikapakan kautta kierretyn lenkin takia paljon paremmin - juuri tuo ravinteiden imetytymisen hidastuminen ja proteiinisynteesin laskeminen vaikuttaa asiaan kun alkoholin vaikutuksen alaisena treenaa. Eli palautumisesta oli kyse niin kuin arvelinkin.

Ja tosiaan, toista kertaa en mokomaa virhettä tee. Jos kesken lenkin rupeaa suuta kuivaamaan, voi istahtaa alas, juoda juomansa ja ottaa bussin takaisin kotiin. Tosin alkoholi ja urheilu tuollaisena yhdistelmänä ei oikein mahdu minunkaan mielikuviini - parempi se on käydä saunassa ensin ja kunnolla rauhoittua ennen kuin avaa tölkin. Se tuntuu silloin jotenkin paremmin ansaitulta.

Vierailija

Nesteytysongelmien ja huonon palautumisen johdosta ei ole järkevää treenata humalassa. Jos ryyppääminen alkaa häiritä treenaamista, niin kyllä se ratkaisu on jokin muu kuin kännissä treenaus. Olen itse vähentänyt ryyppäämistä (en ole koskaan juonut paljon), koska sain aina kroppani pahasti jumiin treenaamalla ensin ja juomalla sitten samana iltana. Seuraavan aamun treenitkin jäivät tietysti väliin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat