Äärioikeiston uho ja tuho

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä olette mieltä äärioikeistosta ja sen menestymismahdollisuuksista nykypäivän maailmassa?

Itse uskon, että äärioikeisto on jo nähnyt parhaat päivänsä. Pääsyynä sen ongelmiin on liikkeen hyvin suuri hajanaisuus. Äärioikeistoa ohjaa sitäpaitsi viha ja raivo, eikä rakentava rakkaus tai pitkäjänteinen työ oman kansan puolesta. Tämän takia liikettä olisi erittäin helppo manipuloida! MM Tässä tapauksessa erään amerikkalaisen, laitonta maahanmuuttoa vastustavan "ääriryhmän" yritykset sopia liitto Los Anglesin mustien kanssa tehtiin tyhjäksi, kun eräät rasistiset agitaattorit olivat kirjoittaneet värillisistä(myös mustista)epäasiallista tekstiä kyseisen liikkeen internet sivuille:

http://www.amren.com/mtnews/archives/20 ... al_imm.php

Aion tunnustaa, että olen syntyperältäni Suomessa asuva Afrikkalainen. Tunnustan myös, että mikäli se minusta vain riippuisi, niin nämä raivopääpellet pantaisiin taistelemaan toinen toisiaan vastaan Uskon pitkäjänteisen tutkimustyöni tuloksena, että äärioikeiston akilleen kantapää on sen verran haavoittuvainen, että liike on varsinkin nykypäivän Euroopassa kerta kaikkinen mahdottomuus! MM Tätä sivustoa tarkkailessani olen tullut siihen tulokseen, että liikkeen manipulointi ulkopuolelta olisi niin mahdottoman helppoa, etteivät valkoiset luultavasti ikinä tule saamaan toimivaa omaa puoluetta tai organisaatiota Yhdysvalloissa, sen enempää kuin muuallakaan maailmassa :

http://www.stormfront.org/forum/

Sokea raivo maahanmuuttajia kohtaan on sokaissut heidät(Kuten Iraqin muslimiterroristit)ja tehnyt heistä helpoista ohjailtavia nukkeja. Ja ehkä olisikin parempi, ettei moista raivopäinen liikettä sallittaisikaan? Onko rasismi muka todella sen arvoista?

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Rauhoitutaanpas nyt ensin vähän ja sitten mietitään.
Oikeistolaisuushan on poliittinen kanta asioihin.
Myös esim. afrikkalaiset ovat ihmisiä, joten on järjetöntä, että
äärioikeistolaisuus leimataan nimenomaan valkoihoisten synniksi.
Täytyy muistaa, että asiat koskevat myös tumma- ym. ihoisia,
eli myöskään heidän harjoittama "äärioikeistolaisuus"
ei ole hyväksi. Esimerkkejä saattaa olla esim. Afrikan mantereella.

Toisaalta myöskään "ääri-antiäärioikeistolaisuus" ei ole mistään
kotoisin. Tarkoitan tällä, että ihmisten on turha tulla vaatimaan
erityiskohtelua pelkästään sen perusteella, että ei ole samaa
rotua alkuperältään.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005
Toinen tuleminen
Mitä olette mieltä äärioikeistosta ja sen menestymismahdollisuuksista nykypäivän maailmassa?

Surullisen humoristisia pellejä, menestyvät vasta kun ihmiskunta menettää lopunkin kyvystään tolkulliseen ajatteluun, idiootteja, säälittävää sakkaa historian turhassa kuohussa. Muun muassa. Tylsä aihe.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Eivätkös ne, jotka julistavat valkoisen rodun paremmuutta, yleensä itse ole oman rotunsa pohjasakkaa: koulut keskenjättäneitä työttömiä, päihteiden väärinkäyttäjiä, yksinkertaisia ja aggressiivisia uhoajia. Onhan sitä hienoa kehua oman kansansa saavutuksia, kun suurin saavutus itsellä on vitonen matematiikasta.

Vierailija
Scylla
Eivätkös ne, jotka julistavat valkoisen rodun paremmuutta, yleensä itse ole oman rotunsa pohjasakkaa: koulut keskenjättäneitä työttömiä, päihteiden väärinkäyttäjiä, yksinkertaisia ja aggressiivisia uhoajia.

Eipä luoda turhia stereotypioita, jokuhan niitäkin moukkia liikuttelee. Jossain täytyy olla Brainbug. Kansallismielisyys, tai johonkin vastaavaan "ominaisuuteen" perustuva kuppikuntaisuus, on aivan tavallista käytännössä joka puolella maapalloa. En yritä mitenkään vähätellä meidän ongelmaamme, mutta olisi hyvä ottaa holistinen näkökanta asiaan. Kai missä tahansa "heimossa" katsotaan uusia tulokkaita hieman karsaasti. Omienkin keskuudessa yleensä pyritään syrjimään marginaaliryhmiä, mikäli niihin kuuluvia ei fyysisesti alistettaisikaan, niin ainakin henkisesti.

Vierailija
Scylla
Eivätkös ne, jotka julistavat valkoisen rodun paremmuutta, yleensä itse ole oman rotunsa pohjasakkaa: koulut keskenjättäneitä työttömiä, päihteiden väärinkäyttäjiä, yksinkertaisia ja aggressiivisia uhoajia. Onhan sitä hienoa kehua oman kansansa saavutuksia, kun suurin saavutus itsellä on vitonen matematiikasta.

Hitler oli huippuälykäs, kuten monet muutkin natsit. Tosin Pekka Siitoimen äo:ta ei varmaan kovin suureksi voi luulla, vaikka yli keskiverron senkin on täytynyt olla.
Mengele oli huippukirurgi ja valmistui korkeimmin mahdollisin arvosanoin lääketieteellisestä ja kirjoitti kaksi vaativaa Tohtorinväitöskirjaa ja lisäksi hän oli nerokas tiedemies. Se mikä tässä nerossa on erikoista, hän ei omannut ollenkaan natsi-ideologiaa. Hänen äo:sa lienee historian korkeimpia jättäen einsteinit mennen tullen.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005
SAMAEL
Kai missä tahansa "heimossa" katsotaan uusia tulokkaita hieman karsaasti.

Tolkullinen pointti. Kiinankieleni on päässyt rapistumaan, mutta kuuntelin tänään jotain dosenttia joka kertoi, että kiinalaisten oma, alkuperäinen nimitys maalleen ja kulttuurilleen tarkoittaa keskusta. Ajatus on että Kiina on maailman napa, ja tuo ajatus on n. vuodelta 500 ennen meidän barbaarien aloittamaa ajanlaskua.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
Itse uskon, että äärioikeisto on jo nähnyt parhaat päivänsä. Pääsyynä sen ongelmiin on liikkeen hyvin suuri hajanaisuus.

Minä taas pelkään, että asia on päinvastoin - mitä enemmän ihmiset liikkuvat ja muuttavat ja mitä enemmän joudutaan tekemisiin vieraiden kulttuurien kanssa tässä nykypäivän maailmassa, sitä enemmän tuntuu että muukalaisviha vain lisääntyy.

Euroopassa uskoisin sen johtuvan nimenomaan siitä, että kun yhteiskunta ei pysty tarjoamaan (ja vielä vähemmän tulevaisuudessa, monista syistä johtuen) kunnon mahdollisuuksia kansalaisilleen, ja yhä useampi tipahtaa tuloluokasta alempaan, on helppo syyttää siitä maahanmuuttajia.

Vierailija

Ihminenhän on olento joka pyrkii luokittelemaan havaintojaan. Nähdään olevan olemassa mm. selkeästi rajautuneet ryhmät "me" ja "muut", silloinkin kuin todellisuudessa tuollaista tilannetta ei analyyttisesti ajateltuna ole. Luokittelutaipumuksesta on meille paljon hyötyäkin, mutta se taipumus tulisi pystyä tunnistamaan itsessään, ja osata siten varoa sen haittapuolia.

Kansallissosialistien tai vastaavien ääriryhmien leimaaminen yksiselitteisesti "pahojen" tai "tyhmien" ihmisten joukoksi on itseasiassa täsmälleen samankaltaista perusteetonta luokittelua, kuin mitä hekin harrastavat suhteessa vaikkapa erirotuisiin. Asiaa tulisi tarkastella kiihkottomasti jotta ei päädyttäisi vain toistamaan virhettä jonka ko. ryhmäkin on jo tehnyt. Ihmisryhmän leimaaminen pahojen, tyhmien tai muuten halveksuttavien epäihmisten kastiin on juuri sitä ajattelua mitä tulisi välttää. Jos pyrimme yksioikoisesti demonisoimaan ja epäinhimillistämään jonkin ihmisryhmän, sen sijaan että yrittäisimme löytää ongelmat ja niiden ratkaisut, luomme vain uusia vastakkainasetteluja ja kuppikuntia.

Kritiikki ja varsin kärkeväkin arvostelu on aina paikallaan, niin kauan kuin muistaa että vastapuolikin on pohjimmiltaan täysin samanlainen ihminen kuin itsekin on. Ihmisissä on lopultakin huomattavasti vähemmän eroja kuin he useinkaan haluaisivat myöntää.

Urho2112
Seuraa 
Viestejä297
Liittynyt6.4.2005

pikkuG wrote TAAS:

Hitler oli huippuälykäs, kuten monet muutkin natsit. Tosin Pekka Siitoimen äo:ta ei varmaan kovin suureksi voi luulla, vaikka yli keskiverron senkin on täytynyt olla.
Mengele oli huippukirurgi ja valmistui korkeimmin mahdollisin arvosanoin lääketieteellisestä ja kirjoitti kaksi vaativaa Tohtorinväitöskirjaa ja lisäksi hän oli nerokas tiedemies.

Ja sinusta tuli PELLE!

Vierailija
Scylla

Ennakkoluuloista! Kenties jopa rasistista?

Vierailija

Mitenkäs pitäisi ajatella mustien keskenäisistä hirmuteoista esim; hutut ja tutsit? Onhan raakuuksia ja "rotu"sortoa mustienkin keskuudessa, vaan sitäpä ei länsimaissa huomioidakaan muuta kuin alkukantaisena raakuutena...

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Minusta Samael äsken tuossa tyylikkäästi sanoi sen, mikä tuntuu meikäläiselle hyvin läheiseltä tavalta käsitetellä asioita.

Kiitos hyvin muotoilluista lause(ja ajatus)rakenteista.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Tep
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt16.3.2005

Valitettavasti ääriliikkeitä voi syntyä tulevaisuudessa missä maassa tahansa. Jostain luin, että 10-20% ihmisistä on taipuvaisia mustavalkoiseen ajatteluun. Kun elinolot huononevat tai luullaan huononevan, niin sopivalla agitaatiolla karismaattinen johtaja saa tämän porukan mukaan monenmuotoisiin ääriliikkeisiin.
Jugoslaviassa serbien nationalistinen liike sai aikaan kansanmurhan.
Ihminen voi omaksua suvaitsevaisuuden. Hän kuitenkin vanhenee ja kuolee pois. Jälkeläiset eivät välttämättä omaksu samaa kuin vanhempansa. Usein päinvastoin.

Vierailija
SAMAEL
Ihminenhän on olento joka pyrkii luokittelemaan havaintojaan. Nähdään olevan olemassa mm. selkeästi rajautuneet ryhmät "me" ja "muut", silloinkin kuin todellisuudessa tuollaista tilannetta ei analyyttisesti ajateltuna ole. Luokittelutaipumuksesta on meille paljon hyötyäkin, mutta se taipumus tulisi pystyä tunnistamaan itsessään, ja osata siten varoa sen haittapuolia.

Kyllä, ja samoin ihmiset ovat taipuvaisia rakentamaan identiteettiään eronteolle - olen jotain, mitä tuo ei ole. Kansalliset identiteetit varsinkin usein perustuvat selkeälle erottautumiselle muista kansoista tyyliin "ruotsalaisia emme ole ja venäläisiksi emme tule".

Tätä korostetaan myös oman kielen, kulttuurin ja historian ihannoinnilla. Esimerkkejä on ilmeisten lisäksi miljoonia ympäri maapalloa, niin esim. Intiassa, jossa haetaan myyttisestä menneisyydestä yhteistä nimittäjää sellaisen maan kansalaisille, joilla ei todellisuudessa ole paljon yhteistä, kuin Afrikassakin, missä se on johtanut hirvittäviin murhenäytelmiin.

edit: kirjoitusvirhe

Vierailija

Itse olen "värisokea"; se nyt sattuu olemaan aivan sama minkä värinen ihminen on. Mutta olen huomannut että asialla on hyvinkin paljon merkitystä osalle muista ihmisistä.

Itse olen sitä mieltä, että jokaisesta kansasta, väristä, rodusta ja vastaavasta löytyy oma äärioikeistonsa. Rasismia on tummia kohtaan, vaaleita kohtaan, keltaisia kohtaan ja aivan varmasti jos olisi vihreitä ihmisiä, varsinkin heitä kohtaan.

Mielestäni keskustelussa tuotiin erinomaisesti esiin asenne "me ja muut". On mielestäni turhaa luokitella ihmisyyttä niin. mutta asenne on ja pysyy, valitettavasti.

Jokainen ääriliikkeen kannattaja on ääri-ajatuksineen äärimmäisen typerä. Ja provosoitavissa hurjiinkin tekoihin jonkin liikkeen nimissä...
Kuinka paljon rotuvihasta on loppupeleissä lähtöisin siitä, että ihminen vain "sattui vääriin piireihi" ja kuinka paljon siitä on agressiota esimerkiksi yhteiskuntaa tai sen toimintaa vastaa, ei erivärisiä ihmisiä vastaan

Eräs hyvin typerä ja muutenkin ihottava luokallani ylä-asteella ollut räkänokkapoika, totesi aikalailla kuvaavasti kun luokallemme saapui intialainen nuori herrasmiehen alku; "Wittu mä mitään ulkomaanpellejä tänne halua, nehän vie meidän naiset!". Ja en ihmettele pojan huolta ollenkaan.... Arvatkaa kolme kertaa kumpi on käytöstavoiltaan mukavampi...
(tässä minun onnetonta jaarittelua, taisi lentää hieman off-topic...)
Kiitos anteeksi ja näkemiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat