avohoito on inhimillistä

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

avohoito on inhimillistä ei tarvitse olla pienien vikojen takia laitoksessa kokoaikaa. Vaan voi elää ja olla normaallisti.

Ihmiset arvostelevat avohoitoa koska eivät tiedä mitä se on.

mitä mieltä olette avohoidosta.

Kommentit (10)

Vierailija

On kun Suuri Kurpitsa.

Kukaan ei ole sitä vielä nähnyt saati kokenut, ei ainakaan Helsinskissä

Täällä avohoito tapahtuu raitiovaunujen takaosissa ja kuljettajattomissa metrovaunuissa

Mummo

Vierailija

Hmm.. Tuosta Mummon avattaresta tulee sitten hyvälle tuulelle. Voi että on kaunis kuva.

Niin, avohoidosta. Todennäköisesti lamavuosien jäljiltä avohoidossa liikkuu edelleen säästösyistä väkisin avohoitoon ajettuja ihmisiä. Tämä on tietenkin valitettavaa.
Laman jälkeen tilanne ei ole parantunut vaan hoitoonohjaus sekä hoitoonpääsy ylipäätään on erittäin vaikeaa. Lasten ja nuorten osalta suorastaan surkea tilanne.

Oletetaanpa, että tässä tarkoitetaan kuitenkin ihmistä, joka p ä ä s e e nauttimaan avohoidosta toimivassa yhteisössä. Kun homma toimii, ei asialla juurikaan ole negatiivisia puolia.

Avohoitoa on toki monenlaista. Kotisairaalapalvelu on erittäin tervetullut lisä terveydenhuollon piiriin. Avohoitoa sekin.

Vanhukset nauttivat myös avohoidosta. Yleensä silloin omaishoitajan turvin. Tähän omaishoitajien työhön tulisikin kiinnittää entistä enemmän huomiota, lähinnä siihen hoitajan omaan jaksamiseen. Avohoito kotona on yhteiskunnallisestikin ajateltuna huomattavasti edullisempi vaihtoehto. Se on sitä, vaikka omaishoidontukea korotettaisiin avokätisesti.
Kotipalvelut sekä kotisairaanhoito mahdollistavat myös vanhuksen avohoitoa.

Mielenterveyspuolella avohoito tulisi tietenkin järjestää aina, kun koetaan asiakkaan siihen kykenevän, sekä tätä itse haluavan. Lääkitys ja säännölliset tapaamiset takaavat asiakkaan sävyisän elon.
Ongelmiakin tieten syntyy.
Vain otettu lääke auttaa ja jos tätä lääkitystä ei kukaan tarkkaile, ei sen nauttimisestakaan ole takeita. Yllättävät tilanteet tulevat äkisti eteen ja sitten onkin hyvät neuvot kalliita.

Kaikkineen avohoito on mielestäni positiivinen asia.

Vierailija

Taas joku avokki oli potkaissut vatsaan äitinsä kanssa kävellyttä 5-vuotiasta keskellä kirkasta päivää Helsingin keskustassa.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13271
Liittynyt23.6.2005
Deus Ex
Taas joku avokki oli potkaissut vatsaan äitinsä kanssa kävellyttä 5-vuotiasta keskellä kirkasta päivää Helsingin keskustassa.
tiäremiäs

Ei ole vielä ollut tarvetta kokeilla....
Mitäs itse sanot?

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Neonomide
Deus Ex
tiäremiäs

Mitäs itse sanot?

Avohoito on hyvä juttu kenelle se sopii.

Vierailija
Neonomide
Deus Ex
tiäremiäs

Mitäs itse sanot?

Eikö sinulla ole joku suolistosairaus niin olet avohoidossa sen takia.

Vierailija
Deus Ex

Mielenterveysongelmista ainostaan antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja alkoholismi aiheuttaa väkivaltaa. Ahdistu jopa vähentää sitä. (Lähde: Marko Hamilo: Luonnollisesti hullu)

No ehkä alkoholismin lisäksi huumeriippuvuus.

karahka
Seuraa 
Viestejä1112
Liittynyt24.2.2011

Itse jossain vaiheessa olin avohoidossa ja kävin mielenterveystoimistossa psykologilla ja toisen kerran avohoidossa kävin päivätoiminnassa kerran - pari viikossa ja myös psykiatrilla.

Tällä hetkellä on ajoittain tai aika useastikin niin huono olo, että en tiedä pystyisinkö avohoidossa olemaan.

Uusimmat

Suosituimmat