Get Google Earth !

Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

Jokos olette tutustuneet tähän ?

http://earth.google.com

Kaikille (varsinkin WorldWindin ystäville) suosittelen lämpimästi hakemaan omaksesi.
Kaikki suuret kaupungit paljon tarkempana kuin WW:llä edes USGS:llä.
Parhaimmillaan erottaa jopa yksittäiset ihmisetkin kaduilla. Lähikuvat ovat myös uudempia otoksia kuin WW:llä. Ja mikä parasta... väreissä !

Joten eipä muuta kun kokeilemaan ja ihastumaan itse.

P.S. Kyseessä siis satelliittikartta joka kattaa koko maapallon. Vaatii kovalevytilaa vain n. 10 Mt. Ja melko uuden käyttöliittymän.

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

Kommentit (4)

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Taisin valita liian lennokkaan nimen aloittaessani ketjun Google Earthista 29.6.2005.
Kuitenkin 42 vastausta siihen on jo tullut ja siellä oli ajoittain aika vilkastakin keskustelua...

Maapallo pyörii käsissänne

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Pohtija
Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

OK.

Kuinka olen voinut missata tuon topicin...

Pidin kyllä tuossa kesällä aika pitkään taukoa palstalta... Tainnut olla melkoinen kesän hitti juurikin tämä.

Eipä ole ainakaan vähään aikaan ollut esillä täällä... Viimeksi näköjään heinäkuun lopulla. No minkäs teet... Mutta sainpahan nyt sentään käsiini.

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

Vierailija

Onhan tuota tullut käytettyä jo jonkin aikaa. Myös WW on koneella ja välillä vertailen ohjelmien eroja. Tosta tarkkuuden paremmuudesta en menisi kyllä aina vannomaan, otin nää kuvat los anglesista:

World wind usgs:

ja google earth:

Toisaalta taas muissa kohdissa tai eri kaupungeissa Googlen kuvat voivat olla parempia kuten esim. Helsingistä on Googlessa sentään osa kun WW ei koko Helsingistä löydy tarkempaa kuvaa. Läheltä katsottuna pelkkää pikselimössöä.

WWssä on myös hyvänä puolena eri satelliiteilla otetut kuvat sekä erillaiset kuvat jotka kertoavat jotain esim. maan ilmaststa tai geologisista hommista. WWhen voi myös ladata osan kuvista valmiina paketteina jolloin ohjelma ei haae netistä niin paljon kuvia ja käyttö nopeutuu.

Google Earth lyötyy myös netistä ihan ilman erityisiä ohjelmia, karttapalvelun yhteydestä. Earth on vielä suht uusi ohjelma ja luulen sen menevän jossain vaiheessa ohi WWn jos vain viitsivät jatkaa sen kehitystä, resursseja ainakin on enemmän kuin nasan kehitteliöillä.

Tulevaisuudessa sisältöä tulee varmaan lisää ja toivon että tarkat kuvat alkavatkin kattamaan koko maapallon kunnolla eikä vain suurimpien usan kaupunkien kohdalla. Tämä tuntuu olevan tällä hetkellä ongelma, olen käyttänyt ohjelmaa noin vuoden ajan eikä kuvien määrä tai tarkkuus ole tainnut olennaisesti muuttua.

Uusimmat

Suosituimmat