Mussa on vika

Seuraa 
Viestejä27749
Liittynyt30.4.2005

Oon huomannut vasta viime aikoina, että mä teen melko usein sellaisia kirjoitusvirheitä, että kun sanassa pitäisi olla kaksi samaa kirjainta peräkkäin, mä kirjoitan kolme. Siis koneella. Tälllätavalla. Johtuu varmaan sormien tyylistä velttoilla näppäimistöllä ja painella nappuloita niin kuin ei painaiskaan ja silloin ne painaa kolme kertaa, kun ei voi olla varma, illasiko vehje kaksi ekaa. Pitäis ruveta jämäkämmäksi ja joko kirjoittaa, tai sitten ei.

Ei mulla muuta.

Kommentit (15)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
re
Tavoitteena nolla kirjoitusvirhettä

Piste puuttuu lauseen lopusta.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
CE-hyväksytty
Oon huomannut vasta viime aikoina, että mä teen melko usein sellaisia kirjoitusvirheitä, että kun sanassa pitäisi olla kaksi samaa kirjainta peräkkäin, mä kirjoitan kolme. Siis koneella. Tälllätavalla. Johtuu varmaan sormien tyylistä velttoilla näppäimistöllä ja painella nappuloita niin kuin ei painaiskaan ja silloin ne painaa kolme kertaa, kun ei voi olla varma, illasiko vehje kaksi ekaa. Pitäis ruveta jämäkämmäksi ja joko kirjoittaa, tai sitten ei.

Ei mulla muuta.

Elä huolestu turhaan. Ei se ole näppiksen vika. Sinulla on vain alkava Parkinsonin tauti. Tietysti paha darrakin voi joskus jne.

Vierailija

Suosittelen ergonomisen näppäimistön käyttöä. Niillä kymmensormijärjestelmän käyttö on paljon helpompaa kuin perinteisellä näppiksellä.

Ranteet myös kipeätyvät harvemmin, sillä kädet pysyvät luonnollisessa asennossa.

Kannattaa käydä suuremmassa tietokoneliikkeessä kokeilemassa millainen näppäimistö tuntuu parhaalta.

Kannettavan näppiksen käyttö on kidutusta isokämmeniselle miehelle. Näppis on selvästi liian pieni.

Yksi ergonominen näppis:
http://www.microsoft.com/hardware/mouse ... px?pid=057
Samalla sivustolla muitakin malleja.

Vierailija
N.E.R.O
ergonomisissa tuoleissa voi saada hyvinkin itsensä kipeäksi, mikäli se on vähänkin säädetty väärin.

Suurin osa ergonomiaa on sen oikeinkäyttö.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Volitans
NallePuh
mäpä kirjoitan yli 1600 kirjainta kymmenessä minuutissa, ja virheitä 1.

En usko. Kirjoitappa näyte.

Eipas tuossa mitaan erityista ole. Mina kirjoitan n. 6000 kirjainta kymmenessa minuutissa ilman yhtaan virhetta.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Seppo_Pietikainen

Eipas tuossa mitaan erityista ole. Mina kirjoitan n. 6000 kirjainta kymmenessa minuutissa ilman yhtaan virhetta.

En usko. Kirjoitappa näyte - myös skandinaaviset kirjaimet lasketaa - tuli aika paha?

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
Volitans
NallePuh

Noh, täytyy tässä jokupäivä skannata mun todiste siitä.
En jaksa nytten alkaa opetteleen skannaamista, kun skannerin päällä on painava modeemin vinguttaja ja sipsikuppi.

Olen fiksu ja älykäs!

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
NallePuh
Volitans
NallePuh

En jaksa nytten alkaa opetteleen skannaamista, kun skannerin päällä on painava modeemin vinguttaja ja sipsikuppi.

Ei semmoisia vanhoja todistuksia kukaan enää usko. Pitää päteä juuri nyt, vielä tänäänkin. Ja jos käyttää copy+pastea, niin siitä ei sitten kannata jäädä kiinni!

Mikä ihme on "modeemin vinguttaja"?

Ja jätä ne sipisit, ne ei oo sulle hyväksi!

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
Volitans
NallePuh
Volitans
NallePuh

Ei semmoisia vanhoja todistuksia kukaan enää usko. Pitää päteä juuri nyt, vielä tänäänkin. Ja jos käyttää copy+pastea, niin siitä ei sitten kannata jäädä kiinni!

Mikä ihme on "modeemin vinguttaja"?

Ja jätä ne sipisit, ne ei oo sulle hyväksi!

Vanha, eihän se ole kuin about vuoden vanha, ei ihan niinkään vanha.
Mitenkäs mä muka muuten sen voin todistaa?

Modeemin vinguttaja on tommoinen musta tötsä mikä vilkkuilee kokoajan kun sitä käyttää ja silloin voi olla netissä toisellakin koneella.

En jätä. Sipsit ovat terveellisiä. Saan siitä pumpuli kerrosta ympärilleni.

Olen fiksu ja älykäs!

Uusimmat

Suosituimmat