Jos olisit koko maailman johtaja niin mitä tekisit?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos johtaisit koko maailmaa. Sinulla olisi valta yli valtiorajojen, voisit pystyttää kouluja, lakkauttaa kirkkoja, kerätä veroja, lopettaa verojen keräämisen ja käyttää rahat tieteeseen, taiteeseen, avaruustutkimukseen tai vanhainkotien pystytykseen. Mitä tekisit ja miten toimisit. Mitä edistäisit ja mitä vastaan taistelisit? Kannattaa huomioida vastauksissa myös se, että ihmisillä on tapana nousta kapinaan jos johtaja ei miellytä.

Kommentit (12)

Vierailija

Standardisoisin asiat niin yksinkertaisiksi, että niiden tehokas hallinnointi kävisi helposti myös kaltaiseltani vajakilta.
Saattaisin harkita myös rahavirtojen kanavoimista urheilubisneksestä yleishyödyllisiin kohteisiin, kuten urheiluseuroille ja terveydenhuoltoon. Aseita ei tietenkään tarvitsisi, koska kaikki olisivat minun alamaisiani, eikä tarvetta sotimiseen olisi, joten varusteluun ja armeijoiden ylläpitoon uppoavat rahat laittaisin kokonaisuudessaan tieteellisen tutkimuksen määrärahoiksi ja se investointi olisikin kai jo sitä luokkaa, että kaikki mahdolliset kuviteltavissa olevat ongelmat voitaisiin ratkaista muutamassa vuodessa ja keksiä niiden lisäksi vielä muutama lisäongelma, jotta koko potti saataisiin käytettyä määrättyyn kohteeseen.

Vierailija
Gravity
Jos johtaisit koko maailmaa. Sinulla olisi valta yli valtiorajojen, voisit pystyttää kouluja, lakkauttaa kirkkoja, kerätä veroja, lopettaa verojen keräämisen ja käyttää rahat tieteeseen, taiteeseen, avaruustutkimukseen tai vanhainkotien pystytykseen. Mitä tekisit ja miten toimisit. Mitä edistäisit ja mitä vastaan taistelisit? Kannattaa huomioida vastauksissa myös se, että ihmisillä on tapana nousta kapinaan jos johtaja ei miellytä.

Jos johtaisin koko maailmaa, johtaisin koko maailmaa.
Koska en johda koko maailmaa, se johtuu siitä, että en miellytä.
Olenhan tavallinen tallaaja.

Vierailija

perustaisin kiireen vilkkaa hallituksen, parlamentin ja viisaiden asiantuntijoiden aivoriihen joille jakaisin valtaa ja vastuuta. Tämän toimenpiteen päivämäärän julistaisin yleiseksi vapaapäiväksi ja tasa-arvon juhlapäiväksi jolloin valtion kustannuksella jaettaisiin jokaiselle kansalaiselle päivän minimipalkka sekä soppaa ja leipää ja kossuryyppy.

Vierailija
Dodeskaden
perustaisin kiireen vilkkaa hallituksen, parlamentin ja viisaiden asiantuntijoiden aivoriihen joille jakaisin valtaa ja vastuuta. Tämän toimenpiteen päivämäärän julistaisin yleiseksi vapaapäiväksi ja tasa-arvon juhlapäiväksi jolloin valtion kustannuksella jaettaisiin jokaiselle kansalaiselle päivän minimipalkka sekä soppaa ja leipää ja kossuryyppy.

En suosittele. Hallituksilla on tapana romahtaa ja muuttua epävakaiksi. Yleensä myöskin joku tekee omia laittomia päätöksiä ilman oikeaa arvovaltaa. Usein joku myös vuotaa vääriä tai oikeita, mutta haitallisia tietoja lehdistölle ja siviileille.

Vierailija

Maailma olen minä.

Aivan ensimmäiseksi antaisin Lähi-Idän riitapukareille tasan yhden ultimatumin ja jos ei rähinä loppuisi, lanaisin kaiken Siinailta Pakistaniin yhdeksi suureksi parkkipaikaksi ja valaisin asfaltit päälle.

Vierailija
Andúril
Maailma olen minä.

Aivan ensimmäiseksi antaisin Lähi-Idän riitapukareille tasan yhden ultimatumin ja jos ei rähinä loppuisi, lanaisin kaiken Siinailta Pakistaniin yhdeksi suureksi parkkipaikaksi ja valaisin asfaltit päälle.

Saisin mitä luultavimmin kerrankin naista.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

No, pankaas hakuseksi Pikku Gen ja "Sitten kun minusta tulee maailman diktaattori..."

Joopa. Ja paljon lisää. Pitää mennä töihin. Ei sentään diktaattoriksi. Vielä.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Uusimmat

Suosituimmat