Kivat lahjat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Avataan nyt uusi aihe mukavista lahjoista.

Semmoisista, joita on itse saanut tai antanut.

Semmoisista, joita on kuullut jonkun saaneen tai antaneen.

Ja sitten vielä semmoisista, joita olisi kiva antaa tai saada.

Kenelle /keneltä?

Minkä lahjan olet itse saanut tai antanut viimeksi?

Mummo

Sivut

Kommentit (51)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005

Ai sinnuu veitikkaa

Likalle annoimme mopon 15-vuotislahjaksi.

Itse olen viimeksi saanut "lahjaksi" virtuaalisuukkosen eräältä ihanalta henkilöltä. Vau, olen edelleenkin kovin otettu

Jotta pienestä mieki tuun onneliseks

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Miehelleni annoin kesällä synttärilahjaksi koiranpennun, lahjan, joka ilahduttaa häntä - ja minua - toivottavasti seuraavat 15 vuotta! Onni on koiranpentu!

Toisaalta annoimme mummolle lahjaksi kuivattuja suppilovahveroita ja itsetehtyjä herkkuja, jotka varmasti myös lämmittivät mieltä.

Lasten itsetehdyt lahjat ovat parhaimpia, taulut, pannulaput, avaimenperät, jne. Niitä säilytän ja kannan ylpeydellä.

Ilmainen lahja saattaa ylittää kaikki odotukset, kuten lupaus antaa hartiahierontaa kahden kuukauden ajan, vaikka joka toinen ilta...! Tämä tietysti vaatii lahjan antajalta pitkäjännitteisyyttä ja ehkäpä suoranaista stressin sietoa, mutta lahjan saaja on varmasti otettu!

Erään romanttisemmista tietämistäni lahjoista antoi oma isäni, joka oli Mozartia soittavaan pieneen soittorasiaan itse kirjoittanut runon vaimolleen - äidilleni.

Vierailija

Mieleen jäi kun sain 15 vuotiaana sedältäni lahjaksi mopon.
Ei ollut riemulla rajaa kun sai maalaispoika pärryytellä pikkuteillä ja kätevästi ystävien luona, matkat kun oli pitkiä toistemme luo.

Viimeeksi annoin jouluna vaimolleni lahjaksi teepusseille hienon purnukan.
On muuten hemmetin vaikeaa ostaa lahja.

Vierailija

James 77

Tuo lahja vaimolle on herkullinen aihe, johon on syytä pysähtyä. Kaikki yhden ja yksi kaikkien onnellisten avioliittojen puolesta, jne.

Mistä vaimo pitää?

Pienet sisustusaiheiset lahjat (lompakon mukaan)
- serveetit (kangas ja paperi)
- kauniit lasit (vaikka 2 shamppanjalasia yhteisiä hetkiä varten)
- herkkä tyynyliina rakkaus- aiheisella tekstillä
- muut liinavaatteet
- kahvikuppipari, korostamaan pari teemaa (me)
- summa summarum: monet keittiöön sopivat joko trendikkäät tai romanttiset tuoteet vaimon luonteen ja tyylin mukaan

Huom. ei mielellään ns. "orjatyökaluja" kuten vatkaimia sun muita....
Huom. älä ikinä - siis ikinä - osta huonekalua lahjaksi ellei tarkka malli ja väri ole jo yhteisesti sovittu!

Henkilökohtaiset lahjat
- alusvaatteet (ole tarkka kooissa tai anna lahjakortti ettei ilo muutu tragediaksi!)
- korut (jos käyttää)
- tuoksut

Itsetehdyt lahjat
- ruonot, romanttiset tai kauniin eroottiset tarinat vaikka kukkien ja kuohuviinipullon kera (tehoaa varmasti; tästä ideasta pitäisi oikeastaan veloittaa...)
- itse hellyyttävästi raapustettu lahjakortti juuri vaikka tuosta hartiahieronnasta tietylle ajanjaksolle
- itse tehty juhla-ateria kynttilöineen
- käsistään kätevä nikkaroi jotain unohtumatonta; nainen arvostaa osaavaa miestä
- itse niityltä poimittu kukkakimppu saattaa olla piste i:n päällä, kun lahja annetaan unohtumattoman suudelman kera

Niin että mikä tässä lahjan antamisessa olikaan vaikeaa?

jk. Kun luin lahjaehdotukseni kertaalleen läpi huomasin, että nuo itsetehdyt lahjat tuntuivat kaikista houkuttelevimmille ja romanttisemmille..(Enkä edes ole niitä helpoimpia)

Vierailija

"No voihan suren munat!" ... kommentoi kangasalalainen ystävättäreni, kun palauttaessani häneltä lainaamaani takkia jätin pussukkaan viinipullon. Lupasi juottaa sen minulle. Näin se on, kun ei tiedä viinipullon merkitystä :p

Oikeasti juottaminen tarkoitti, että korkataan, kun seuraavan kerran visiteeraan.

Itse sain kesällä luonani vierailleelta sisareni tyttäreltä itse kirjomansa pyyheliinat ja toiselta tyttäreltä nilkkakorun. Käsipyyhkeissä on kissan kuva ja isommissa nimeni. Hyvä niin, kun dementia yllättää, voin ihmetellä kenen nimi pyyhkeissä oikein on. Ihan kuin tuntisin, kuulostaa tutulta...

Vierailija

Viime sunnuntaina työkaverini ja hyvä ystäväni täytti puoli vuosisataa.

Ostimme kassillisen lahjoja, sellaisen eloonjäämispaketin:

Pakki, purkki hernekeittoa, kahvipaketti (pannujauhatus), Fasupaloja pussukallinen, hehkulamppu (jos hän vielä joskus saisi hyvän idean), paketti Panssarivanikkaa (paketti käärittynä maastopukukuvioiseen paperiin, kyljessä lukee että Rautaisen isänmaallinen näkkileipä), pullollinen Angry Apple-siideriä ja paketti nenäliinoja koska arvasimme että juhlakalu liikuttuu kyyneliin.

Kaikki karun miehekkäässä lahjapaketissa eli sullottiin lahjat Alkon kassiin.

Lähdimme juhlimaan sitten pönäkällä miesporukalla synttäreitä Pohjois-Kallavedelle laavulle. Matkalla poikkesimme katsomaan kalasääsken pesää ja nähtiin kalasääskikin. No, poliisit puolestaan poikkesivat katsomassa meitä. Saatiin noin bonuslahjana sakotkin. Juhlakalu noitu jotta "Tattis vuan poejat, voe mitenkä on mukavoo ku ihan nappiotat järjehtiä juhlimmaan mukkaan."

Laavulla löytyi vielä kassin pohjalta laulukirja. Läpi yön kajahteli hartaan moniäänisesti niin "Moskovan valot", "Kulkuriveljeni Jan" kuin "Suuret setelit."

Kajahti sieltä myös Nalle-Puhin sadelaulukin. Siitä huolehdin minä. Eikä jäänyt yhteen kertaan vaikka kuinka kieltelivät.

Edit: En muistanutkaan että esitin sadelaulusta myös rap-version muiden toimiessa taustatanssijoina. Laavun katolla tapahtui tämä synttärisankarin katsellessa alhaalta nuotion äärestä.
Tuon muistin vain siksi kun synttärisankari tuli juuri kylään ja näytti ottamiaan kuvia...
Jaha, kierittiin sitten kuulemma koko lauma katolta alas. Vot.

Vierailija

Lahjoja on mukava saada. Myös niin, ettei ole mitään erityistä syytä.

Ystäväni toi minulle kultaiset korvakorut, Arabiemiirikunnista. Äiti antoi omat helmin koristellut korvakorunsa. Teinin isä antoi rullalle käärityn setelinipun käteeni ja kuiskasi: ”Ostaisitkos näillä jotain kivaa itsellesi”
Hmm.. Kyllä tuli hyvä mieli vaikka merkkipäivää ei ole mailla ei halmeilla.

Henkilökohtaisesti arvostan suuresti myös hyvin oivallettuja itse kehrättyjä lahjoja..

Tuttavaperheelle tarjoutuminen lapsenvahdiksi, jotta pariskunta pääsee elokuviin, syömään tai hotelliin rakastelemaan rauhassa, on mukava tapa huomioida lapsiperheen arkea.

Perheen teinille annoin lahjaksi eräänä jouluna Monopolipelin Vapaudut vankilasta kortin mukaan taiteillun kortin. Tosin tässä kortissa oli vapautuminen silloisesta tiskivuorosta. Kolme valinnaista kertaa.. teini piti lahjasta kovasti.

Samana jouluna sai teini Stiga-jääkiekkopeliin oman kannustamansa joukkueen väreihin maalatut pelaajat. Joukkue nimettiin hänen arvostamiensa pelaajien mukaan ja maalivahdin selkää koristi tietenkin pojan oma sukunimi. Uniikit pelaajat olivat pojalle mieleen.

Lasten itse askartelemat lahjat ovat tietenkin suuria aarteita.

Käsin kirjoitettu kortti ja kirje ystävälle, läheiselle.. kertoakseen, että rakastaa tätä. Kyllä, on mukava kirjoittaa ja lukijan ilo lämmittää pitkään.

Virtuaaliset lahjat ovat myös mukavia. Ymmärrän hyvin, että DM, on otettu.
Tätä mielihyvää on tullut koettua myös itse.

Vierailija

Menee taas ohviksi, mutta miksi polliisit Baltille sakot pläjäytti?

Tiedän kyllä ihmisiä, joilla on kamala lauluääni, mutta että jotta siitä sakotetaan? Ja vielä Savossa?

Annoin Papalle eilen ihan muuten vaan lahjan.

Ostin akvaarioliikkeestä semmosen kelluvan muovisen merihevosen.
Menin sitten Pappaa töihin vastaan ja vein olusille. Sillä aikaa, kun se kävi vessassa, plumpsautin hepan olutlasiin.

Pappa oli mielissään, mutta viereisessä pöydässä katsoivat hitaasti ja baarimikko kävi hakemassa minulta Alkon kassin talteen tiskin taakse.

Mummo

Vierailija

Sakot tuli kun veneessä oli viisi vankkaa urosta+roipetta niin että Normandiaan maihinnousseet jenkitkin olisivat kadehtineet.

Pelastusliivit eivät mahtuneet kuin yhdelle mukaan.

Ne oikeasti yksinkertaisesti unohtuivat rannalle varastoon lähtöryminässä.

Meni OT mutta jatketaan taas.

PS: Mummon meriheppa pitää muistaa minunkin... aika mainio!

Vierailija
James77
Mieleen jäi kun sain 15 vuotiaana sedältäni lahjaksi mopon.
Ei ollut riemulla rajaa kun sai maalaispoika pärryytellä pikkuteillä ja kätevästi ystävien luona, matkat kun oli pitkiä toistemme luo.

Viimeeksi annoin jouluna vaimolleni lahjaksi teepusseille hienon purnukan.
On muuten hemmetin vaikeaa ostaa lahja.

Minä tiedän, mitä vaimosi kaikkein eniten halajaa ja sinä voit sen hänelle myös antaa: avioeron.

Vierailija
s&s&s
Miehelleni annoin kesällä synttärilahjaksi koiranpennun, lahjan, joka ilahduttaa häntä - ja minua - toivottavasti seuraavat 15 vuotta! Onni on koiranpentu!

Toisaalta annoimme mummolle lahjaksi kuivattuja suppilovahveroita ja itsetehtyjä herkkuja, jotka varmasti myös lämmittivät mieltä.

Lasten itsetehdyt lahjat ovat parhaimpia, taulut, pannulaput, avaimenperät, jne. Niitä säilytän ja kannan ylpeydellä.

Ilmainen lahja saattaa ylittää kaikki odotukset, kuten lupaus antaa hartiahierontaa kahden kuukauden ajan, vaikka joka toinen ilta...! Tämä tietysti vaatii lahjan antajalta pitkäjännitteisyyttä ja ehkäpä suoranaista stressin sietoa, mutta lahjan saaja on varmasti otettu!

Erään romanttisemmista tietämistäni lahjoista antoi oma isäni, joka oli Mozartia soittavaan pieneen soittorasiaan itse kirjoittanut runon vaimolleen - äidilleni.

Koiranpennuista saa hyvän sopan Neil Hardvik in mielestä, takaisin Timbuktuun kirjassaan hän ylistää tuota kulinaristista nautintoa.

Vierailija
Mummo
Avataan nyt uusi aihe mukavista lahjoista.

Semmoisista, joita on itse saanut tai antanut.

Semmoisista, joita on kuullut jonkun saaneen tai antaneen.

Ja sitten vielä semmoisista, joita olisi kiva antaa tai saada.

Kenelle /keneltä?

Minkä lahjan olet itse saanut tai antanut viimeksi?

Mummo

Setalaiselle kiva lahja:
LAHJA SETALAISELLE

Vierailija

Elämääni eniten vaikuttanut "lahja" on jotain sellaista, minkä kaikki te haluaisitte, takaan sen. Monikaan teistä ei uskoisi, jos sanoisin, että sen saaminen olisi heille mahdollista ja he olisivat oikeassa.

Vierailija
Gideon
Elämääni eniten vaikuttanut "lahja" on jotain sellaista, minkä kaikki te haluaisitte, takaan sen. Monikaan teistä ei uskoisi, jos sanoisin, että sen saaminen olisi heille mahdollista ja he olisivat oikeassa.

Miksi rassaat "verta nenästäsi?" Miksi käyt palstamme rauhallisimpien keskustelijoiden kimppuun? Minäkin olen lukenut tuon Hardwickin kirjan. Haluat kai loukata triplaa siksi että hän kertoi hankkineensa koiranpennun. Minkä pahan tripla tai hänen koiranpentunsa on sinulle tehnyt? Onko koiralla väärän väriset silmät kukaties?

Loukkaa minua mieluummin. Annan sinulle sivutkin mistä voit löytää uusia ja mielenkiintoisia ilmauksia minun kimppuun käymisekseni.

Olen tosiaan kyllästynyt kuulemaan olevani pöljä tai idiootti, näistä termeistä minulla on oikein leimalla varustetut paperit: "Harvinaisen pöljä on tuo Balt" lukee niissä.

Niitä herjasivuja:

http://www.yrttimaa.net/herjat.html

Vierailija
Balthasar
Gideon

Miksi rassaat "verta nenästäsi?" Miksi käyt palstamme rauhallisimpien keskustelijoiden kimppuun? Minäkin olen lukenut tuon Hardwickin kirjan. Haluat kai loukata triplaa siksi että hän kertoi hankkineensa koiranpennun. Minkä pahan tripla tai hänen koiranpentunsa on sinulle tehnyt? Onko koiralla väärän väriset silmät kukaties?

Loukkaa minua mieluummin. Annan sinulle sivutkin mistä voit löytää uusia ja mielenkiintoisia ilmauksia minun kimppuun käymisekseni.

Olen tosiaan kyllästynyt kuulemaan olevani pöljä tai idiootti, näistä termeistä minulla on oikein leimalla varustetut paperit: "Harvinaisen pöljä on tuo Balt" lukee niissä.

Niitä herjasivuja:

http://www.yrttimaa.net/herjat.html

Olet ymmärtänyt asian väärin! En herjaa, herjaaminen olisi tyyliin sinä olet tyhmä: ymmärrätkö?
Tuon julki Neilin kirjan, ja sen sanoman, jos joku ei siitä pidä, niin se on minun puolestani ok. Kun sinä et näköjään Neilin jutusta pidä ja yrität saada provosoimalla ne kimppuuni, jotka eivät ole, miksi? Kysynkin sinulta, kenen käskystä provoat, vai omaksi mieleksesikö moisia itkulurituksia kirjoittelet?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat