Mitä mieltä pakolaisista?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Monet teistä inhoavat nuorisorikollisten ja pakolaisten yli-innokkaita puolustelijoita. Noiden puolustelijoiden liiallisuuksiin menevä ymmärtäminen ulkomaalaistaustaisten rikoksentekijöiden tekemiin rikoksiin ylittää monasti kaikkien sietokyvyn.
Moni ymmärtääkin ihan tavallisia kivoja "pakolaisia", vaikka he eivät niitä aitoja pakolaisia olisikaan, koska köyhyydestä eroon pääseminen oikeuttaa hakemaan heidän mielestään aiheetonta turvapaikkaa todellisten pakolaisten kustannuksella. Monien mielestä pakolaiskulttuurien suosimat miesten ja naisten ympärileikkaaminen kuuluvat asiaan. Naiset kuuluvat monissa maahanmuuttajien kulttuureissa alempaankastiin, minkä takia heidän asemansa on huonompi ja tämä on monen mielestä varmasti niin oikein kuin vain voi olla.
Mikä on taas yleisesti ihmisten mielestä väärin on se, että pakolaisten tekemät rikokset jätetään yleensä tutkimatta, koska poliisit eivät kestä sitä rasisti huutelua ja haistattelua, mitä he pakolaisilta osakseen saavat. Kun joku lyö itsepuolustukseksi pakolaista, niin teko tulkitaan yleensä rasistiseksi ja hän saa ainakin yhden kolmanneksen kovemman tuomion kuin lyödessään tahallaan pikkulasta.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Viestiä en näe enkä haluakkaan kun näin jo nuo vaihtoehdot. On kiva spämmätä foorumi täyteen rasistisia viestejä.

Vierailija
Psykosomaattinen Marsu
Viestiä en näe enkä haluakkaan kun näin jo nuo vaihtoehdot. On kiva spämmätä foorumi täyteen rasistisia viestejä.

Ei viestini ole rasistinen, haluan tänne todellakin oikeita pakolaisia. Siis niitä kidutettuja, joilta on vaikkapa katkottu käsiä ja jalkoja, tai vaikka vain sormia. Niitä ihmisiä, jotka ovat oikeasti hengenvaarassa, eivätkä vain pakene köyhyyttä.
Ei minulla ole mitään eri kulttuureja vastaan, mielestäni suomalaiset saisi räjäyttää atomipommilla, joten en missään tapauksessa ole rasistinen ihminen. Jos olisin rasistinen, niin kehuisin suomalaisia ja haukkuisin ulkolaisia.
Tämän viestin idea, ainoa idea, on se, että tänne pitäisi ottaa niitä ihan oikeita pakolaisia, eikä niitä köyhyyttä pakoon juoksevia omanedun tavoittelijoita. Minusta tuntuu, että ainoa peruste, millä turvapaikka on annettu on se, kuinka komea tai suloinen turvapaikan hakia on.
Somalimiesten ihanan iso pullu on varmasti suomalaisnaisten mielestä seksikkäämpi, kuin jalattoman miehen pylly. Eihän jalaton mies sitä pyllyään voi ravintola jonossa pyöritelläkkään toisin kuin somalit. Somalit puorittelevat ihanaa isoa seksi pulluaan ravintola jonossa ja jos eivät pääse joka ikiseen kapakkaan sisään, on kysessä ilman muuta rasismiaaaaaa. Siis kun ihminen etsii rasismia joka hiton kapakasta, niin ei hän voi vitsilläkään olla oikea pakolainen. Kun jotakuta on esim. kidutettu, ei hän lähde etsimään rasismia kaikista mahdollisista paikoista, hän elää yhä uudelleen kärsimyksensä ja vetäytyy syrjään, se on faktaa. Kukaan kuka on helvetin kokenut, ei lähde etsimään joka ikisestä paikasta jotakin ihme rasismia.
Ymmärrättekö?

Vierailija
Herra Hippi
"Minä en ole rasisti, ainoastaan mielipiteeni ovat"

Ymmärrän sinua, mutten hyväksy ajatusmaailmaasi. Ei se ole liikaa vaadittu, että menisit kerran viikossa syömään kebab annoksen. Minusta on ok, että käydään syömässä ulkomaalaisten omistamissa ravintoloissa. Lisäksi minusta on ok, että katsotaan amerikkalaisia väkivaltaelokuvia, joissa esiintyy mustia näyttelijöitä.
Asenteita on vaikea muuttaa, joten en edes yritä. Ketään ei mielestäni saisi syrjiä sillä perusteella, että hänen mielipiteensä(Herra Hipin) mielipiteet ovat rasistisia. Yrittäkää antifat ymmärtää herra hippiä, älkääkä hakatko häntä hengiltä vain sen takia, etteivät hänen mielipiteensä ole kanssanne yhtenevät.
Minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään rasistejakaan vastaan, ymmärrän heitä!

Vierailija

Äänestyskysymyksesi jo osoittavat, miten typerä olet. Pakolaiskysymys ja elintasopakolaiset ovat kaksi täysin eri asiaa. Kaikki ihmiset, jotka hakevat turvapaikkaa, eivät ole rikollisia. On tosin totta, että osa turvapaikan hakijoista ei tarvitse turvapaikkaa. Varsinaiset pakolaiset tulevat kylläkin konfliktien sotkemilta alueilta, eivät suinkaan Itä-Euroopan alikehittyneiltä alueilta. Voitaisiin kyllä mielestäni tehdä lista maista, joiden alueelta tulevat turvapaikanhakijat voitaisiin palauttaa välittömästi.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Oletko gaydeon koskaan hakenut ammattiapua luonnehäiriöösi? Tuosta voi toipua, ei ehkä kokonaan, eihän luonteelleen lopulta mitään voi. Mutta usko minua. Iän karttuessa elät täydemmän elämän kun saat levon kouristukseen, jota olet aivan suotta oppinut ajattelemaan kaikkena elämänäsi.

Olen pahoillani. En todellakaan kadehdi sinua. Meillä jokaisella on kipumme, mutta sinun pahoinvointisi ei todellakaan lievity vaikka moninkertaistaisit sen julkituomisen tällä palstalla, ja missä kaikkialla sen teetkin.

On kyse myös aikuistumisen tuomasta mahdollisuudesta ottaa vastuuta ympäristöstään. Sitä voi kiertää, kieltää, voi tietoisesti tai tietämättään pitäytyä mieleltään lapsena. Kukaan ei voi väittää että se on helppoa, mutta lopulta, sinä hetkenä kun vedät viimeisiä ilmoja keuhkoihisi, teet sen tyytyväisempänä tähän kaikkeen kun olet oppinut sosiaalisen vastuusi ihmisenä muiden ihmisten joukossa.

Sinun tuleekin kapinoida, etenkin niitä vastaan jotka osoittavat sinulle heikkoutesi. Ole hyvä vain. Ehkä joskus muistat että joku muistutti sinua mahdollisuudesta yrittää ymmärtää tätä kaikkea syvemmin. Usko minua, tässä ammattiauttaja voi tulla kuvaan mukaan. Kärsimyksesi takana ei kenties ole syvempää mieltä, vastauksia. Siellä on arvokkain saavutettavissasi oleva kokemus: minäkin olin ihminen.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Vaari, ihailen uskoasi psykoterapian mahdollisuuksiin vaikean persoonallisuushäiriön hoidossa. Itse olen paljon, paljon pessimistisempi.

Gideonilta puuttuu täysin sairaudentunto, lisäksi realiteettitaju ryskyy välillä ihan rajatilanomaisesti.

Lukemsni mukaan tosin persoonallisuushäiriöiden pitkäkestoisessa terapiassa on kehitetty lupaavia, uusia tekniikoita, mutta jos sairaudentuntoa ei ole, pidän terapian aloittamista melko toivottomana.

Gideonin kohdalla ainoa mahdollisuus on havahtua ja tunnustaa olevansa vakavasti sairas ja aidosti hakea sitten apua.

Me muut hyötyisimme enemmän moden pamauttamasta totaalibannauksesta

Mummo

Vierailija

Ahh mikä suloinen rauha kun ei näe noita " Sicko-sorsan" viestejä. Muiden viesteistä taas voi haistaa asian laidan. Eikä se tuoksu hyvälle.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Gideonin ongelma jääköön hetkeksi. Olet oikeassa mummoseni tehtävän vaikeudessa ja minun mahdollisessa epärealistisuudessa.

Olen päätynyt tällaiseksi osin juuri kaikkien ajateltavissa olevien tehtävien vaikeuden vuoksi, ja siksi etten lopulta voi muuta kuin uskoa parempaan. Epärealistinen optimismi on ainoa vastaus minkä voi elävänä saada mihinkään kysymykseen. Sitä toista vastausta ei enää kuule, eikä kysymykselläkään ole silloin merkitystä.

Rakastan paradokseja, ja ne minua. Joka ei pelkää, se ei voi sanoa olevansa rohkea. Sillä joka näkee tulevaisuuden ja oman elämänsä merkityksettömyyden on mahdollisuus toivoa parempaa. Muunlainen toiveikkuus on teeskentelyä. Sairauden tunnosta olet oikeassa.

Minun on pakko uskoa mahdottomaan parantumiseen elämästä koska uskon niin syvästi kuolemaan (olisi pitänyt muistaa tämä jälleensyntymistä koskevassa keskustelussa, joka nuukahti lajilleen tyypillisesti raukkamaiseen hyminään elämän leveyden itäisestä pituudesta).

Siksi, kun oikea tilaisuus koittaa, ajattelen ettei toivottomia tapauksia ole. Se koskee myös gideonia — tervetuloa takaisin keskusteluun — ja koskee taas heti kun saan kerättyä itseeni uudelleen tervettä raivoa tyhmyyttä kohtaan.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Neonomide
Seuraa 
Viestejä13269
Liittynyt23.6.2005

Mummolla on jälleen sana hallussa.

Minä valitettavasti vielä näen tuon pullasorsan viestit, mikä johtuu vain ja ainoastaan siitä että firefox ei toimi tässä matopurkkikoneessa. Alkaa nimittäin ottamaan touhu pannuun ja raskaasti. Jos olisin mode niin ottaisin ainakin viikoksi kahdeksi tyypiltä pois aiheenaloitus-oikeudet. Banaanit eivät opeta ketään, vaan siirtävät ongelmaa muualle.

Suomen pakolaispolitiikka on sisäänottoprosentiltaan niin pateettisen pieni, että pitäisi visusti turpani kiinni rasismisyytöksiltä, häpeäisin muiden tekemiä sellaisia ja pitäisin huolta tänne päässeistä niin hyvin kuin mahdollista. Ei maksa paljoa ja jos heitä kohdellaan sen lisäksi muutnekin hyvin, niin ongelmat ainakin varmasti vähenee. Nimimerkillä "mustaa valkoisella".

Syön pizzaa ja kebabia ulkomaalaisten ravintoloissa viikoittain. Tottahan piilomotiivina on usein myös auttaa yritteliäitä ja valoisia yrittäjiä. Positiivisuutta on aina mukavaa kannustaa.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neiti
Ahh mikä suloinen rauha kun ei näe noita " Sicko-sorsan" viestejä. Muiden viesteistä taas voi haistaa asian laidan. Eikä se tuoksu hyvälle.

Tervehdys teille viemärirotat!

Vierailija

Gideon kirjoitti:

> Gideon: Monet teistä inhoavat nuorisorikollisten ja pakolaisten yli-innokkaita puolustelijoita. Noiden puolustelijoiden liiallisuuksiin menevä ymmärtäminen ulkomaalaistaustaisten rikoksentekijöiden tekemiin rikoksiin ylittää monasti kaikkien sietokyvyn.

Sallinet, että analysoin tekstiäsi ja tuon samalla esille, miten ”luen sinua” sen kautta.
Ensimmäiset sanasi ”monet teistä” ovat ok, koska mukana on vaihtoehto. Et sano; kaikki te. Mutta rinnastus ”nuorisorikolliset ja pakolaiset” kertoo sisään piilotetusta rasismista. Yhdistät huomaamattasi rikollisuuden rasismiin. Ne asiat pitäisi käsitellä erillään toisistaan.
Muiden reaktioista käyttämäsi sana inhota merkitsee, että pidät muiden ihmisten reaktioita tunteenomaisina, mutta omat mielipiteesi perustuisivat järkeen.
Ilmaus ”yli-innokkaita” kertoo ääri-suhtautumistavasta, jota sanasi ”ylittää kaikkien sietokyvyn” tukevat. Hieman vaikutusta lieventää käyttämäsi sana ”monesti
Kun liität mukaan myös ulkomaalaistaustaiset rikoksentekijät, ei keskittynytkään lukija enää saa selvää, mitä yrität sanoa ja kenen suulla.
Selvitä itsellesi, mitä todella itse ajattelet ja tuo se sitten esille selkeästi ja yksi asia kerrallaan.

> Gideon: Ei minulla ole mitään eri kulttuureja vastaan, mielestäni suomalaiset saisi räjäyttää atomipommilla, joten en missään tapauksessa ole rasistinen ihminen. Jos olisin rasistinen, niin kehuisin suomalaisia ja haukkuisin ulkolaisia.

Liikut ääritunteiden ja ilmaisujen rajoilla huomaamatta sitä itse. Sinun mielestäsi siis minut ja kaikki muutkin kanssaihmisesi voitaisiin tapaa atomipommilla. Laitat tappamisen persoonattoman ”atomipommin” tekemäksi, mutta pommit eivät synny eivätkä tapa ihmisiä itsestään, ihminen on aina taustalla.
Näiden puheidesi perusteellako, meidän pitäisi vakuuttua siitä, että suhtaudut inhimillisen myötämielisesti kaikkiin ihmisiin.

> Gideon: Somalimiesten ihanan iso pullu on varmasti suomalaisnaisten mielestä seksikkäämpi, kuin jalattoman miehen pylly.

Tämä lauseesi viittaa seksuaalisiin patoutumiin. Mistä otit esiin jalattoman miehen?? Et kai viittaa itseesi.
Siirsit somaleihin käsittelemättömiä tunteitasi, siirrät niitä nyt myös suomalaisnaisiin. Pelkään sanoa sinulle, mitä nyt ajattelen. Minusta sinä pidät sisälläsi, joko yhtä suurta tai useita pienempiä ratkaisemattomia ”ongelmia”. En lähde arvailemaan, mitä ne ovat, mutta ne ovat.

> Herra Hippi kirjoitti sinulle:
"Minä en ole rasisti, ainoastaan mielipiteeni ovat"

Sinä vastasit hänelle: Ymmärrän sinua, mutten hyväksy ajatusmaailmaasi.
Gideon, Gideon. Herra Hippi ei puhunut omasta ajatusmaailmastaan vaan sinun. Hän viittasi lauseellaan sinuun.
Et ymmärtänyt, mitä hän halusi sanoa sinulle. Lue lause uudelleen ja mieti, mitä hän haluaa sanoa sinulle.

Vastasit hänelle: Ei se ole liikaa vaadittu, että menisit kerran viikossa syömään kebab annoksen. Minusta on ok, että käydään syömässä ulkomaalaisten omistamissa ravintoloissa. Lisäksi minusta on ok, että katsotaan amerikkalaisia väkivaltaelokuvia, joissa esiintyy mustia näyttelijöitä.

Käytät sanaa vaadittu. Minulle tämä lauseesi merkitsee, että ihmisen olisi täytettävä jokin VAATIMUS esim. mennä ulkomaalaisen omistamaan ravintolaan. Joka vaatimus tulee ihmisen ulkopuolelta.
Ei ravintolaan meno kerro, että ihminen olisi suvaitsevainen. Eikä se, että sinne ei mene, kerro, että olisi rasisti. Sinne mennään, jos tekee mieli mennä.

Sanoit: On siis ok, että menee katsomaan AMERIKKALAISTEN tekemiä elokuvia, joissa on VÄKIVALTAA ja MUSTIA NÄYTTELIJÖITÄ.
Lauseessasi toistuu jälleen; väkivalta, ulkomaalaisuus ja ihonväri.

Käsittelemättömät tunteet ovat aikapommi sisällämme. Niillä on taipumus purkautua tavalla tai toisella. On viisautta myöntää niiden olemassaolo. Joskus ne peittyvät niin valtavan kieltämisen alle, ettei niiden olemassaoloa tiedosta ilman ulkopuolista apua. Joskus ne purkautuvat väkivallan kautta, joskus ne kyetään hukuttamaan työhö. Joskus niiden kanssa kyetään elämään koko elämä. Mutta, jos ei uskalla kohdata omia tunteitaan ja asenteitaan ei uskalla kohdata myöskään toisten ihmisten vastaavia tunteita ja asenteita. Tällöin ihmissuhteet jäävät pinnallisiksi.

Gideon olet tulivuori. Mieti kykenetkö vain tupruttelemaan savua silloin tällöin palstalla tai muualla, mutta älä luule etteivätkö muut huomaa savun lisäksi laavaa, joka kiehuu sisälläsi ja odottaa purkautumishetkeä. En ole ennustaja, en ole asiantuntija, mutta rajut tulivuorenpurkaukset saavat paljon vahinkoa aikaan.

Vierailija
kimmosal
Äänestyskysymyksesi jo osoittavat, miten typerä olet. Pakolaiskysymys ja elintasopakolaiset ovat kaksi täysin eri asiaa. Kaikki ihmiset, jotka hakevat turvapaikkaa, eivät ole rikollisia. On tosin totta, että osa turvapaikan hakijoista ei tarvitse turvapaikkaa. Varsinaiset pakolaiset tulevat kylläkin konfliktien sotkemilta alueilta, eivät suinkaan Itä-Euroopan alikehittyneiltä alueilta. Voitaisiin kyllä mielestäni tehdä lista maista, joiden alueelta tulevat turvapaikanhakijat voitaisiin palauttaa välittömästi.

Mielestäsi siis Afrikan maiden pakolaiset ovat elintasopakolaisia? Tai kenties vain tiettyjen Afrikan maiden edustajat.

Vierailija
Psykosomaattinen Marsu

...paitsi että tuo ei valitettavasti ollut vitsi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat