Rangaistus

Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Papukaijamme on kolmatta päivä häkissä. Tavallisesti se lentelee iltaisin ympäri olohuonetta. Nyt se syö siemeniä kupistaan, kur-luokan ruokaa. Viu-luokka on paras, korvapuusti, tuoreet hedelmät.

On turhauttavaa ettei se ymmärrä tilannettaan. Tämä on vain ilta muiden unohtuvien iltojen joukossa. Katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kylvä eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon. Sillä ne eivät muista mitään. On turhauttavaa ettei se tiedä kärsivänsä rangaistusta, ja että minä tiedän, aivan kuin olisin itse syyllinen.

Se paskoi tukkaani. Tunsin terävät kynnet päänahassani, kallistin niskaa ja pakotin sen hakemaan toisen paikan, makeamman paikan niiden kirpeälle kosketukselle. Slurts. Jumalauta. Noin ei tehdä. Sääli ettei se ymmärrä äänessäni olevaa vihaa.

— Häkkiin, huusin — häkkiin.

Voisin huutaa yhtä hyvin ”Jorma”, tai ”transaktioanalyysi”. Äänen voimakkuus tarkoittaa sille hätää ja häkki on sille turva, jonne se palaa, kun tilanne arveluttaa sitä tarpeeksi.

Kun sitä puhaltaa kevyesti aivan läheltä, se painaa päänsä alas. Niskauntuvien välistä nousee pölypilvi. Se tarkistaa, että kaikki on hyvin ja pyytää lisää.

Minulla on ikävä sen kumarrusta. On mukava puhaltaa papukaijaa niskaan. On turhauttavaa ettei se osaa kaivata sitäkään ja mietin miten pitkään minun on vielä kärsittävä tätä rangaistusta.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (12)

Urho2112
Seuraa 
Viestejä297
Liittynyt6.4.2005

Päästä vaan jo parrotti lentelemään

Mukavampi sitten illalla kattella championsliigan matsia, kun on kaveri
iloissaan vapaudestaan.
Eikä ne ainakaan hirmu tietoisesti paskantele kosto mielessä, vaikken
aina ihan varma ookkaan
Ai niin, minullakin on lintu lemmikkinä (allekirjoituksena)

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Harmi. Puimurini ei saanut linkkiä auki.

Sillä on pyrstön juuressa paikka mistä se ottaa nokkaansa jotain hiustenhoitoainetta ja levittää sitä sulkiinsa, se lintu. Täydessä touhussa.

Odotan että urheiluruutu alkaa. Sen tunnari paras. Ehkä se sitten muistaa paikkansa maailmankaikkeudessa, taulunkehyksen televisota vastapäätä olevalla seinällä, siinä rikkipurrun tapetin kohdalla.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija
Vaari
Harmi. Puimurini ei saanut linkkiä auki.

Onkos se puimuri mallia Firefox? Jos on, niin kokeiles vielä oikeata (jos on oikean kätösen hiiru) napukkaa linkin päällä ja sen jälkeen tulee valikko, josta "tallenna kohde levylle..".

Sitten sieltä tallennuspaikasta (Omat Tiedostot, vai mikäköhän se on..) tupla kliketiä, niin pitäis avautua Mediaplayer- ihmesoittimeen tms winamp, jos on Gatesin Billyn poikien tekemä käyttöjärjestelmä.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Juu juu. Koitetaan. Kyllä keino löytyy.

Ferguson

Vierailija

Kiitos Vaari.

Kumarran syvään lempeän ja sävyisän kirjoituksesi johdosta.
Päivän repsahduskiintiö on täynnä.

Ole kiltti, älä kiusaa itseäsi enempää.

Ja yritin, yritin oikeasti olla tekemättä kirjoitusvirheitä.

Harmiton

Edit: Vain muutaman sanan tähden

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005
Harmiton
Ja yritin, yritin oikeasti olla tekemättä kirjoitusvirheitä.

Se on oikein ja autuaallista — vaikka, kun tulin tähän puimurin ääreen, katsoin näppäimistöäni ja muistin, muistin kaikki iskut jotka se on saanut.

Ja miten moni niistä onkaan osunut harhaan, osunut harhaan.

Me saamme unohtaa, unohtaa melkein kaiken. Saamme unohtaa kaksoislyönnit, kolmoiskonsonantit, liialliset vokaalit, kaikenlaiset harhalyönnit, unohtaa senkin mitä olemme unohtaneet lyödä, unohtaneet lyödä.

Mutta välilyöntiä me emme saa unohtaa, sitä kavalaa välilyöntiä joka kännykän automaattikirjoituksessa jää jälkeenpäin deletoimatta, välilyöntiä joka turmiollisesti erottaa toisistaan sen minkä rakastettu äidin kielemme on kerran yhdistänyt. Kerran yhdistänyt.

Vierailija

Suopein mielin...

Oletkos ajatellut kurnuuttaa vähän Nokian poikia?
Muutama sana yhdistämisestä saattaisi olla paikallaan.

Nyt poistun tästä säikeestä. Auktoriteettinne oikeinkirjoitusasioissa himentää luovuuttani, hämmennyn ja rupean änkyttämään.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Ja lintu on tässä tuolini selkänojalla. Nyt näppäimistölläaawqqaAs

Arka, mutta jengissä taas.

Vierailija
Vaari
Mutta välilyöntiä me emme saa unohtaa, sitä kavalaa välilyöntiä joka kännykän automaattikirjoituksessa jää jälkeenpäin deletoimatta, välilyöntiä joka turmiollisesti erottaa toisistaan sen minkä rakastettu äidin kielemme on kerran yhdistänyt. Kerran yhdistänyt.

auts.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3297
Liittynyt22.3.2005

Eikö olekin kaunis, äidin kieli.

Vierailija

Olivatko ne papukaijoja, jotka menettivät lentokykynsä, kun niiden siivet kastuivat? En muista mitkä linnut näin tekivät, mutta ajattelin, että papukaijan henki lähtisi saman tien, jos se ei osaisi lentää: ulkona on paljon ilman talutushihnaa liikkuvia koiria.

Uusimmat

Suosituimmat