En eroa kirkosta,vaikka kuinka agitoitte!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En ole mikään aktiivinen "uskovainen" yms, mutta silti en eroa kirkosta, vaikka kuinka täällä vouhkaatte.

Minä kuulun kirkkoon ja olen ylpeä siitä. Viimeisten vuosien aikana on ollut mukamas muodikasta erota kirkosta. Kirkkoa vainotaan ja haukutaan mitä oudoimpaa retoriikkaa käyttäen.

Suomalainen ev-lut.kirkko on opettanut aikoinaan kansan lukemaan ja kirjoitamaan, aikana, jolloin valtio ei tehnyt sen eteen elettäkään.

Kirkkomme on myös maamme suurin yksittäinen hyväntekeväisyysjärjestö.

Kirkko myös ylläpitää hautausmaita ja mielenterveyspalveluita, joita nämä kirkon vastaiset agitaattori/ateistitkin käyttävät vielä mitä todennäköisimmin.

Jokainen kuulukoon tai olkoon kuulumatta kirkkoon, mutta oudoksuttaa tämä ateistien agitointi kirkkoa vastaan. Minua ette saa eroamaan kirkosta, vaikka maksaisitte. Repikää siitä.

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

monta minuuttia jo mennyt, eikä kirkon vainoaja(t) ole vieläkään aloittanut kirkon vastaista agitaatiotaan.

:D

Vierailija

Niin minäkin kuulun kirkkoon ja olen tiukasti sanonut etten tasana eroa. Ei täällä siitä vainota.

Voit olla rauhassa.

Vierailija

Mies? Jaa... miehiä täällä foorumissa totisesti kaivataankin. Oletko siis mies vai Mies? Sellaisia vanhanajan jämäkkiä periksiantamattomia miehiä täällä tarvitaan. Alkaa ärsyttämään tämä pullamössösukupolvi.

Enkä eroa myöskään kirkosta. En!!

Vierailija

Mun puolesta saa uskoa mihinkä uskontoon tahansa, mutta miksi uskonsa takia
pitää maksaa veroa....sitä en ymmärrä.....
Ja mm. yritykset joutuvat maksamaan kirkollisveroa ????

Rahalla onneenko ?

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

No ei ole pakko erota, ei. Mut jos omalle kohdalle asiaa ajattelisi, niin esim kirkollisveroon käytettäville rahoille mulla löytyy parempaakin käyttöä. Mut kukin taaplaa tyylillään.

X

Vierailija

Eroaisit nyt vaan. Saataisiin tilastoihin yksi kirkkoon kuulumaton lisää. Jo sen takia kannattaa erota kirkosta.

Vierailija

En eroa minäkään. Isäni, isoisäni, isoisoisäni yms ovat kuuluneet kirkkoon, joten miksi en vaikkapa kultuuriperinnön vaalimisen vuoksi kuuluisi kansankirkkoon.

Kirkko auttaa monia hädässä olevia sairaita, köyhiä ja vanhuksia niin kotimaassa kuin ulkomaillakin Lisäksik kirkot ylläpitävät hautausmaita yms. Mielelläni maksan vähän kirkollisveroakin sen vuoksi.

Moni kirkosta eronnut liittyy ennen kuolemaansa takaisin. Kyllä ne uskon asiat alkavat kuoleman lähestyessä kummasti tulemaan mieleen.

Oli Lippos-hallitukselta muuten törkeä teko se, että kirkkoon kuulumattomatkin saavat samat hautausoikeudet kuin kirkkoon kuuluvat.

Mielestäni jos ei maksa kirkollisveroa, kirkolla ei pitäisi olla mitään velvollisuuksia siunata haudan lepoon eikä kirkkoon kuulumattomia pitäisi haudata kirkkomaahan! Osa ei toki haluakaan.

Kirkkoon kuulumattomat haudattakoon minne tahansa muualle, paitsi ei hautausmaille. Mikä velvollisuus heitä on muka kohdella samoin kuin kirkollisveroja maksavia??? Karua,mutta totta.

Toki on ehkä oltava armollinen näitä raukkoja agitaattoreita kohtaan. He eivät tiedä mitä tekevät. Kuvittelevat olevansa trendikkäitä vainotessaan kirkkoa. Aivan sama

Vierailija

Tämä on turha ketju. Te olette turhia ihmisiä. Perustan oman palstan ja sinne tulee niin suuret älykkyys- ja kuntovaatimukset, ettei kukaan teistä selviä edes ensimmäisestä osiosta. Kaatakaa vaan kusiämpäri päähänne ja hypätkää paskalampeen koko sakki. Minä olen käynyt niin paljon kouluja että jos te edes näkisitte niin monta koulua teiltä loppuisi aivokapasiteetti siihen paikkaan. Olette typeriä tosikoita ja pahanilmanlintuja jokainen. Minä laulan, soitan pianoa, teen huumorinäytelmiä laajalle ystäväpiirilleni ja rakastelen koko ajan. Välillä autan naapurin hurskasta mummelia pihan hiekoituksessa ja talitinttien kokoamisessa.

Vierailija
Samum anker
Tiedän monia jota on tämän agitoinnin takia justiin liittynyt kirkkoon. Pääasiassa itseni.

Tänään 1674 rekisteröityä nimimerkkiä. Joukossa on
pari nimimerkkiä, jotka vouhottavat aktiivisesti kirkkoa v
astaan. Huomattavasti enemmän on niitä, jo5tka eivät
hyväksy raamatun kirjaimellista tulkintaa. Voidaanko
tästä vetää johtopäätös, että palstalla aktiivisesti
"agitoidaan"? Itse eroaisin kirkosta, mutta olen liian
laiska jopa siihenkin.

Taitaa Kosh olla oikeassa. Trolli mikä trolli.

Vierailija
Internetin Kuningas
Tämä on turha ketju. Te olette turhia ihmisiä. Perustan oman palstan ja sinne tulee niin suuret älykkyys- ja kuntovaatimukset, ettei kukaan teistä selviä edes ensimmäisestä osiosta. Kaatakaa vaan kusiämpäri päähänne ja hypätkää paskalampeen koko sakki. Minä olen käynyt niin paljon kouluja että jos te edes näkisitte niin monta koulua teiltä loppuisi aivokapasiteetti siihen paikkaan. Olette typeriä tosikoita ja pahanilmanlintuja jokainen. Minä laulan, soitan pianoa, teen huumorinäytelmiä laajalle ystäväpiirilleni ja rakastelen koko ajan. Välillä autan naapurin hurskasta mummelia pihan hiekoituksessa ja talitinttien kokoamisessa.

Minä olen parempi joka alalla kuin sinä. Minä myös levittelin
ne talitintit sinne pihalle. Pirujakos te ne pois keräilitte?
Ensivuoden sato meni pilalle.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

En usko raamattuun, mihinkään uskonnolliseen tai "selittämättömiin" ilmilöihin; tieteellä on ja/tai tulee olemaan vastaus kaikkeen. Kuulun silti kirkkoon.

Rippileirillä oli kivaa, ja nainen haluaa kuitenkin kirkkohäät

Inhoan myös ylimääräistä kaavakkeiden täyttämistä.

Vierailija

Turha ketju. Oisit voinut kirjoittaa sen tonne kuulutko kirkkoon ketjuun. Ja kuka täällä on tuputtanut eroamaan kirkosta. Itse aion varmaan myöhemmin erota.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat