Kurten ja Granqvist 36 000 v biisonisopalla (FST)

Seuraa 
Viestejä2234
Liittynyt16.3.2005

FST esitti Eirik Granqvistin haastattelun äsken su 18.9.2005.
Hän on taiteilija, tiedemies ja konservaattori, joka on tehnyt useita mammutteja. Merkittävimmäksi työkseen hän sanoi amerikkalaisen
36 000 v sitten jäätyneen biisonin konservoinnin. Leijonat oli kuorineet paksun nahan kuin banaanin tieltä, syöneet sisuskalut ja kantaneet pötsin pois, mikä esti biisonin mädäntymisen. Niskassa oli vielä punaista lihaa, josta Eirik leikkasi lihaa 40-vuotispäivällisekseen. Kuuluisa Björn Kurten sattui olemaan Alaskassa luennoimassa ja hänkin pääsi maistille.

Maku oli vahva. Se maistui vanhan navetan ja mudan sekoitukselle.

Oli lukenut huhuja tämmöisesta, mutta nyt se sai vahvistuksen.

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

Kommentit (6)

Vierailija

No voi ****!
Nyt kyllä tuli missattua hyvä ohjelma
Tiiätkö tuleeko se jossain vaiheessa uusintana?
Joo olen kuullutkin tästä biisonista, Lempinimeltään "Blue Baby" tieteelliseltä nimeltään Bison priscus.
Kurten kirjoittaa tästä otuksesta kirjassaan "kuinka mammutti pakastetaan"

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Voi miten minäkin sen sitten missasin.

Olen lukenut kaikki Kurtenin loistavat kirjat, ja kunnioitan häntä suuresti.
Muutenkin, myös hänen fiktiivinenkin romaaninsa saa minun hyväksyntäni, kuvittelisin että ihmispolulaatioiden kehitys olisi voinut hyvinkin olla niin kuin hän sen esittää.

Tottakai, kirjat ovat hyllyssäni!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

salai
Seuraa 
Viestejä7095
Liittynyt17.3.2005

Kipinä: Eirik Granqvist

Tisdag 20.9.05 kl. 18.35 FST

Minäkin missasin. Luulin nimittäin kanavia puolihuolimattomasti selatessani, että siellä oli joku piispa tms. hörhö punainen pipo ja takki päällä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Totta on, että maistui hyvälle!

Tuo lempinimi tulee siitä, että eläimen nahka ja pehmeät osat ovat paikoitellen vivianiitin (sinimaan) peitossa. Sitä syntyy kun kudoksissa oleva fosfori muodostaa yhdisteen ympäristöstä tulleen raudan kanssa. Siitä syntyy valkea sakka, joka ilman hapen vaikutuksesta hapettuu siniseksi.

Siis BLUE BABY (Beringian Arovisentti)

Tarkalleen tämä oli Bison priscus (alkuajan biisoni), nykyinen visenttimme lienee sen jälkeläinen. Neardentalit todennäköisesti metsästivät sitä (asuinsijoilta löytynyt luurangon osia).

Liha muuten tuoksui naudanlihalle, ja hieman heikko (muttei epämiellyttävä) maakerrosten aromi, sieneen vivahtava (hyvään sieneen). Maku oli erinomainen, eikä kukaan 10:stä (kymmenestä) ruokailijasta saanut mitään mahanpuruja jälkeenpäin ateriastaan, joka oli tuhannen ihmisiän ikäinen!

Mikä huimaava hetki varmaankin se oli!

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

MrKAT
Seuraa 
Viestejä2234
Liittynyt16.3.2005
salai

Minäkin missasin. Luulin nimittäin kanavia puolihuolimattomasti selatessani, että siellä oli joku piispa tms. hörhö punainen pipo ja takki päällä.

Itse asiassa minä aloin seurata ja nauhoittaa siksi että alussa varoitti "ettei pidä säikähtää.. usko ja tiede ei ole ristiriidassa... 6500 vuotta.." Minä luulin että ahah siinä on joku kreationisti aloittamassa.. Tästähän tulee hyvin jännittävää..

Sitten hän kertoi Ranskan Prehistorama-projektistaan, rekonstruoivat Ihmissuvun kalloja. Haastattelija nosti kulhosta 60000 vuoden ikäisen Neanderthalilaisen kallon (tai oik. sen kopion) Eirikin analysoitavaksi.
Eirik näytti kädellään miten Neanderthalilaisen otsa on luisu, että sinne ei mahdu luovaa taidetta eikä abstraktia ajattelua.(muistini mukaan).
Eirikillä on pomonsa Mikko Juvan kanssa sama asenne: He sietävät erimielisiä muttei tarkoituksellista tyhmyyttä. Se suututtaa Eirikin.

Vasta ihan lopussa on toi biisonisoppajuttu.

Homeopatia-skandaali A-talkissa: https://www.youtube.com/watch?v=qXLTz5LhHMU

Vierailija
MrKAT
salai

Itse asiassa minä aloin seurata ja nauhoittaa siksi että alussa varoitti "ettei pidä säikähtää.. usko ja tiede ei ole ristiriidassa... 6500 vuotta.." Minä luulin että ahah siinä on joku kreationisti aloittamassa.. Tästähän tulee hyvin jännittävää..

Sitten hän kertoi Ranskan Prehistorama-projektistaan, rekonstruoivat Ihmissuvun kalloja. Haastattelija nosti kulhosta 60000 vuoden ikäisen Neanderthalilaisen kallon (tai oik. sen kopion) Eirikin analysoitavaksi.
Eirik näytti kädellään miten Neanderthalilaisen otsa on luisu, että sinne ei mahdu luovaa taidetta eikä abstraktia ajattelua.(muistini mukaan).
Eirikillä on pomonsa Mikko Juvan kanssa sama asenne: He sietävät erimielisiä muttei tarkoituksellista tyhmyyttä. Se suututtaa Eirikin.

Vasta ihan lopussa on toi biisonisoppajuttu.

En lakkaa ihmettelemästä, mitä satukirjoja "itseään viisaina pitävät adamit" täällä kirjoittavat - tietämisen => tiede, nimissä.

Uusimmat

Suosituimmat