Itkeekö miehet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tällainen tosimiehille tabu ja arka aihe. Ja jos/kun itkee/ei itke, niin voihan sitä laittaa vielä, että miksi, elikäs perusteluakin halutessaan.

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Joskus, etenkin silloin kun ärsyttää aivan helvetisti tai suuttuu kunnolla vaikka jonkun vittuilusta. Haittaa muuten ikävästi vastaansanomista.

Vierailija

Näiden vuosien tuomalla kokemuksella: kyllä miehet itkevät. Silloin kun on yksinäistä tai läheistä ikävä, silloin kun näkee Hesarista tutun kuolinilmoituksen, silloin kun turhauttaa eikä tiedä mitä tehdä; ja elokuvissa, hyvän taiteen äärellä, ilosta ja rakkaudestakin, läheisyydestä.

49
ei ihan yksin näiden kokemusten kanssa

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Aina silloin kun lätkän MM-kisoissa neljän maalin johto kääntyy maalin tappioksi, Ruotsia vastaan pelatessa.

Ja voi sitä toki muulloinkin silloin tällöin kyyneleen tirauttaa. Tekee naisiin vaikutuksen kun on herkkä mies.

Same shit, different day...

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Minä olen tosimies ja hävettää kun itku on niin herkässä. Nuorena itkin hirveästi naisten takia jos ja kun ne jätti. Enää en itke naisen tähden, jollei se nyt sattuisi sairastumaan syöpään ja joutusi kuolinvuotteella katselemaan menehtymistä ja olisi autovero vai mikä v*tun käyttömaksu se on maksamatta eikä itsellä olisi rahaa eikä kehtaa pyytää kun toinen on henkitoreissaan. Auto menee käyttökieltoon jollei sitä maksa ajallaan ja sitten joutuisi menemään taksilla, se on kallista. Jäisi vähemmän rahaa nettipokeriin, kun ei sieltä kumminkaan voita ja alkaa sitten taas itkettään kun ei ole rahaa pelata.

Elokuvia katsellessa itken kanssa, oli se sitten iloinen tai surullinen. Aina valuu vedet silmistä. Hupielokuvassa kyynelvirta on vuolaampaa ja surullisessa ja koskettavammassa enemmän sellaista että kyyneleitä enempi valuu hiljakseen. Siitä kai se "nyyhkyleffa" nimikin tulee. Muut katselevat kummissaan, tyttökin, mutta ei mua enää se tutussa porukassa hävetä. Kaikki tietää etten voi sille mitään. Siksi en juuri käy elokuvissakaan, kun raavas mies tulee sen loputtua pois ja räkä valuu nokasta, niin ihmettelevät. Tuolille ei voi jäädä niisteleen kun kaikki ihmettelevät ja jäävät odottamaan, että siirtyisin pois edestä jotta pääsevät kulkemaan. Pitää lopettaa kun tamäkin alkaa itkettää, kun ajattelen. Pitää mennä tupakalle rauhoittumaan ja hakea kalja.

Itkupilli lierikki

Edit: Tulipa jännä paradoksi tuohon, miten minä voisin mennä taksilla jollei olisi rahaa, nettipokerissa rahat laitetaan masterilla tai visalla, sitä voi kyllä käyttää molemmissa. Menin omaan ansaani pakko vastata oikein. Minä itken juuri samoissa tilanteissa kuin 49:kin. Mutta tuo elokuvajuttu on ihan totta, se toimii jopa hyvissa kirjoissakin. En tiedä mistä se johtuu, oikeastaan kyynelteni läpi ihmettelen mikseivät muut.

Lierikki Riikonen

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Hyvä, poijaat, hyvä. Itkeä pitää, miten sitä muuten kyynelkanavia rassais. Ja kyllä, mies joka silloin tällöin uskaltaa tirauttaa on vaan sitäkin miehekkäämpi.

Nimim. itkupilli naisenpuolikas

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Muista en tiedä, itse olen viimeksi itkenyt kai toisella luokalla. Ei vaan ole tullut ajankohtaiseksi myöhemmin, en tiedä osaisinko edes enää. En minä muita moisesta halveksi kuitenkaan, kukin suhtautuu omiin vastoinkäymisiinsä itselleen sopivimmalla tavalla.

Vierailija

Älkää äijät ja tosimiehet kyyneleitä hävetkö. Ja mielestäni se on tosi nainen, joka ymmärtää miehen tätäkin puolta.

49

Vierailija

Vaavina itkin kuulemma yötä päivää. Ala-asteella itkin jos joku vaikka tönäisi tai haukkui (päivittäin). Ja kun luokassa piti huutaa "Vastalause!" ja keksiä vastalause, en keksinyt vaan rupesin itkemään . 7. luokalla itkin kai vain kerran kun kaveri kaatoi minut ja mursin ranteeni. Ei se ranteen murtuminen mitään, mutta kun olisi pitänyt rangaistus säätää sille kaverille.

Seiskaluokan jälkeen en sitten olekaan itkenyt. Varmaan kulutin kyynelkanavani loppuun tai jotain, heh. Yritetty kyllä on.

Vierailija

ei tunteidensa näyttämisessä mitään häpeiltävää sinänsä ole, mikäli pystyypi kaikkein murhanhimoisimmat tunteensa varsinkin sankoissa väkijoukoissa omina tietoinansa pitelemään... ja olenhan mäkin miehenä ollessani kerran itkenyt: nytkinhän onpi hyvinkin pitkälti niin, että siinä kävi niin, että siittä muovikassillisesta, jota olin ajatellut käyttää kaljojeni kanniskeluun pisteestä aa pisteeseen bee, ratkesikin kesken em kanniskelun keskellä katukivetystä pohja...silloin mun teki mieleni alkaa sillai todella miehekkäästi poraan ja aloin kanssa...taikka en mä siinä kadulla kehdannu muuta kuin vähän niiskuttaa ja heristellä taivaanisälle nyrkkiä sinänsä toki kohtuuttoman kovaa kohtaloani kiroillen, mutta päästyäni nurkan taakse, päästin vollotukseni valloillensa... ehkä pieni osa niistä kyyneleistäni aiheutui sen muovikassillisen jämistä, jotka kostoksi tuikkasin tuleen siten, että net jämät paloivat todella mustalla savulla, jota tuuli silmääni puski...

Vierailija

Jokainen itkee elämänsä aikana, se on fakta Itse olen itkenyt ja tulen itkemään enkä tunne menettäväni miehuutta sen takia yhtään...

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18361
Liittynyt16.3.2005
twoDogs
Tällainen tosimiehille tabu ja arka aihe. Ja jos/kun itkee/ei itke, niin voihan sitä laittaa vielä, että miksi, elikäs perusteluakin halutessaan.

Kyllä te miehet itkette kun tarpeeksi paha paikka tulee eteen. Eikä siinä mitään.

Hieman ihmetytti tuo herra 49 kommentti, tottakai nainen ymmärtää jos on hätä käsillä ja tunteet tulee pintaan. Jos ei ymmärrä, niin eipä se taida tyypistä välittää tai ainakaan myötäelämisestä mitään tietää.

Suru on siitä kumma kapistus, jotta se voi muhia pitkään. Sitten kun se pamahtaa päälle niin itkuksi se usein menee ja silloin on tietysti hyvä osata myös tie ulos siitä surustaan. Surtava ne kuitenkin on ennemmin tai myöhemmin.

Monenlaisia miehisiä itkuja se on minunkin olkani kuullut, tutuilta ja tuntemattomilta, ja mikäs siinä jos se helpottaa. On itsemurhakandidaatin helpotusitkuja, läheisen menetystä, muuten vaan on elämä potkinut päähän jne. Osa elämää.

DM

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Aloin tässä miettimään, että mitä virkaa itkemisellä oikeasti on evolutiiviselta kannalta. Ihminen taitaa olla ainut tuntemamme eläin, joka vollottaa vuolaasti kyyneliä silmäpielistä.

Onko itku merkki siitä, että yksilöllä menee huonosti? Täten sureminen toimisi huomiota herättävänä reaktiona, joka taas laukaisee suojelemis/auttamisreaktion surijan näkijässä? Eli kyynelillä on täten voinut selvitä elämässä eteenpäin, kun omat voimat ei ole riittäneet. Mene ja tiedä...jatkakaa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat